با گلاره ناظمی آشنا شوید؛ علیرضا فغانی فوتبال بانوان ایران!! عکس
گلاره ناظمی داور بین المللی فوتبال بانوان کشورمان می باشد که این روز ها میدرخشد

گلاره ناظمی کیست؟

داور ایرانی که در رقابت‌های المپیک جوانان جهان در آرژانتین حضور دارد بازی افتتاحیه این مسابقات بین کامرون و دومنیکن را سوت زد.

گلاره ناظمی حالا دیگر چهره شناخته شده ای در فوتبال ایران است. داور خانمی که افتتاحیه المپیک جوانان جهان را سوت زد.او حالا توانسته به سطح بالایی در داوری بین المللی آن هم در بخش بانوان برسد که این خودش اتفاقی جالب است. او البته که از خانواده ای فوتبالی است و برادرش کوپال ناظمی نیز یکی از داوران بین المللی فوتبال آقایان است. او از سال 1380 و از هفده سالگی آغاز کرد و در این سال ها مسابقات مهمی چون مسابقات المپیک آسیا و جام ملت های آسیا و مسابقه فینال دانشجویان جهان را قضاوت کرده است.

گلاره ناظمی بعد از اینکه بازی افتتاحیه را سوت زد امروز نیز دیدار تایلند و اسپانیا را سوت می زند. او ساعتی قبل از این بازی در شرایطی که روحیه و انرژی بالایی داشت در پاسخ به خبرنگار "ورزش سه" درباره قضاوتش در این مسابقات گفت:«درباره این بازی ها باید بگویم سطح این مسابقات نسبت به مسابقاتی که تا قبل از این قضاوت کردم بسیار بالاتر است. مسابقات المپیک جهانی واقعا در سطح بالایی برگزار می شود و برای من تجربه ای فوق العاده است. این مسابقات زیرنظر فیفا برگزار می شود و کاملا مطابق استانداردهای مسابقات جهان و همانطور که گفتم در سطحی بالا برگزار می شود. بازهم می گویم خیلی از این تجربه خوشحالم و قضاوت کردن در این سطح برایم اتفاق فوق العاده ای است.»

او درباره بازتاب رسانه ای قضاوتش در این مسابقات گفت:« برای برخی رسانه ها واقعا جالب بود چرا که ما در سطح اول جهان داوری از کشورهای اسلامی که محجبه قضاوت کند نداریم. در بازی های سطح آسیایی چون کشورهای مسلمان زیادی وجود دارند حضور داوری که با حجاب قضاوت کند چندان موضوع عجیبی نیست اما در سطح جهانی برایشان جالب است که حجاب برای یک زن حتی در داوری و در این سطح محدودیتی ندارد. این خیلی تاثیر مثبتی می گذارد و نگاه ها خیلی به این موضوع مثبت است.»


گلاره ناظمی داور موفق بانوان

گلاره ناظمی داور موفق بانوان

او همچنین در ادامه گفت:«الان وارد شدن به داوری و شروع آن توسط خانم ها خیلی راحت تر است اما زمانی که ما شروع کردیم حتی زیر نظر فدراسیون نبودیم و بلکه یک انجمنی به نام فوتبال انجمن فوتبال بانوان بود که کلاس هایی برگزار می کرد و ارتقا در آن خیلی سخت بود و سه سال یک داور درجه سه می ماند. وقتی رفتیم زیر نظر فدراسیون فوتبال همه چیز مرتب و سازماندهی شد. کلاس هایی می گذارند و شرایط پیشرفت کرده و کسانی که علاقمند هستند می توانند به هدف های بزرگتری برسند.» او اقزود:« با این حال داوری برای خانم ها هنوز شغل سختی است چرا که در وهله اول هیچ درآمدی ندارد و فقط باید به خاطر عشق و علاقه این کار را بکنند.»

او درباره موفقیت های خودش گفت:« من ابتدا فوتبال و فوتسال بازی می کردم و برادرم (کوپال ناظمی) که خودش یک داور حرفه ای و بین المللی است حمایت زیادی از من کرد. توانستم دوره های داوری را بگذرانم و خداراشکر به اینجا رسیدم. بازهم می گویم حامی اصلی ام برادرم بوده ، خیلی به من کمک کرده و باعث پیشرفتم شده است.»

ناظمی در این رابطه که آیا او علیرضا فغانی داوری بانوان است گفت:« نمی دانم شبیه کی قضاوت می کنم اما همه می گویند شخصیت درون زمینم با بیرون از زمین بازی حسابی متفاوت است. برخلاف اینکه خارج از بازی آدم آرامی هستم اما در بازی خیلی جدی و قاطع هستم.» او همچنین درباره آرزوهایش در داوری گفت: «آرزویی که دارم این است که در مسابقات جام جهانی 2020 قضاوت کنم. البته هنوز معلوم نیست خانم ها در سال 2020 جام جهانی داشته باشند چون تا الان نداشته اند اما صحبت هایی هست که در سال 2020 برای خانم ها هم جام جهانی فوتسال برگزار شود. آرزو دارم در مسابقات جام جهانی سوت بزنم. یکی از آرزوهام المپیک بود که به آن رسیدم و حالا جام جهانی مانده که امیدوارم به آن برسم.»



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: varzesh3.com