شورای جهانی ورزش های موتوری ، تیم فرمول یک «رنو» را به خاطر بزرگ ترین تقلب ورزشی تاریخ محکوم کرد.
 

به گزارش ایسکانیوز، تحقیق جامع شورای جهانی ورزش های موتوری ثابت کرد سال گذشته برخی از اعضای تیم فرمول یک «رنو» در جریان مسابقه «گراندپری» سنگاپور برای رخداد عمدی رانندگی تبانی کرده بودند.
این شورا در حکم خود ، تخلف «رنو» را شدیدترین مورد نقض قوانین و نظام بین المللی ورزش دانسته و آن را مستحق محرومیت دائم از مسابقه های فرمول یک خوانده است.
شورای جهانی ورزش های موتوری اعلام کرد : تقلب تیم «رنو» نه تنها به تمامیت این ورزش لطمه زد بلکه جان تماشاگران ، مسئولان برگزاری و رانندگان را به خطر انداخت.با این وجود با استناد به اقدام تیم «رنو» برای شناسایی و رسیدگی به تخلفها و محکوم کردن تبانی بزرگ ، محرومیت آن تا پایان فصل 2011 به تعویق افتاده است.
سران تیم «رنو» پیش از تشکیل دادگاه شورای جهانی ورزش های موتوری ، فلاویو بریاتوره - مدیر تیم فرمول یک - و پت سیمونز - مدیر امور مهندسی - خود را برکنار کردند.فلاویو» تا پایان عمر و «پت» برای پنج سال از شرکت در رقابت های فرمول یک محروم شدند.
این رسوایی در ابتدای «اوت» 2009 پس از آن صورت گرفت که «پیکه جونیور» راننده جوان تیم «رنو» اخراج شد.گزارش ایسکانیوز می افزاید ، این اقدام ، انتقاد شدید راننده جویای نام را به همراه داشت و وی ادعایی مبنی بر دست داشتن در تبانی را مطرح کرد.
«پیکه جونیور» گفت در جریان مسابقه «گراندپری» سنگاپور به خواست مدیران تیم خود به عمد تصادف کرد تا دیگر راننده فرمول یک «رنو» به نام «فرناندو آلونسو» به پیروزی برسد


  گردآوری:گروه خبرسيمرغ

www.seemorgh.com/news
منبع:  iscanews.ir