برد والیبال ایران در نبرد حیثیتی مقابل لهستان
تیم های ملی والیبال ایران و لهستان در ارومیه به مصاف هم رفتند که در نهایت ایران توانست لهستان را شکست دهد

لیگ ملت‌های والیبال؛ایران،فاتح نبرد حیثیتی در غیاب کوبیاک

در ادامه هفته سوم رقابت های لیگ والیبال ملت ها 2019، تیم های ملی ایران و لهستان در دیداری حساس و حیثیتی به مصاف هم رفته اند.

ست اول: ایران 25-20 لهستان

کولاکوویچ تغییری در ترکیب تیمش نسبت به بازی دیروز به وجود نیاورده و با ترکیب سعید معروف، امیر غفور، پوریا فیاضی، میلاد عبادی‌پور، علی شفیعی، سیدمحمد موسوی و محمدرضا حضرت‌پور(لیبرو) تیمش را وارد زمین کرد. این بازی که مثل دیروز با استقبال پرشور هواداران ایرانی همراه شده بود با شروع طوفانی شاگردان کولاکوویچ آغاز شد و آن ها توانستند از همان ابتدا برتری خود را به حریف قدرتمندشان دیکته کنند و با ایجاد اختلاف امتیازی مطمئن بتوانند در ست اول موفق باشند. امیر غفور در این ست بهترین بازیکن ایران بود و نقش کلیدی ای در برد 25-20 ایران در ست اول ایفا کرد.

ست دوم: ایران 21-25 لهستان

ست دوم اما با برتری لهستانی ها آغاز شد و آن ها توانستند با نتیجه عجیب 6-0 هم از شاگردان کولاکوویچ پیش بیفتند اما وقت استراحتی که ایران در این لحظات گرفت روند مسابقه را تغییر داد و باعث شد تا ایران که در دریافت های اول دچار ضعف شده بود به بازی برگردد و اختلاف را کاهش دهد. با این حال تیم مهمان توانست در این ست برتری خود را حفظ کند و با بهره گیری از اشتباهات ایران در خط حمله در نهایت این ست را با نتیجه 25- 21 به نفع خود خاتمه داد.

ست سوم: ایران 18-25 لهستان

بازی در این ست کاملا پایاپای شروع شد و دو تیم کاملا مساوی با هم پیش می رفتند تا اینکه لهستانی ها توانستند با ایجاد اختلافی 4 امتیازی، 13-9 از ایران پیش بیفتند اما عملکرد خوب دفاع روی تور ایران و حملات سرعتی شاگردان کولاکوویچ آن ها را به بازی برگرداند به گونه ای که ایرانی ها توانستند با در امتیاز 16 با حریف به تساوی برسند.اما در ادامه لهستانی ها با اتکا به تجربه بالای خود توانستند در نبرد های روی تور عملکرد بهتری داشته باشند یک بار دیگر با اختلاف آمیزی اطمینان آور از میزبان خود پیش بیفتند و در نهایت این ست را با حساب 25-18 به نفع خود خاتمه دهند و 2-1 در مجموع پیش بیفتند.

ست چهارم: ایران 25-17 لهستان

در این ست ایرانی ها با تمام قوا پا به میدان گذاشتند و با حمایت هواداران پرشوری که در سالن حضور داشتند توانستند شکست در دو ست قبلی را جبران کنند و با ارائه نمایشی مقتدرانه و با اختلاف امتیازی بالا از سد لهستان قدرتمند بگذرند.
در این ست سعید معروف ستاره تیم ایران بود و در یک صحنه به وسیله جای خالی توانست به زیبایی برای ایران امتیاز بگیرد که باعث به وجد آمد حاضرین در سالن شد.
این ست در نهایت با برتری 25-17 ایران به پایان رسید.

ست پنجم: ایران 15-8 لهستان
ایران ست پنجم را هم همانند ست قبل با قدرت آغاز کرد و توانست خیلی زود از حریفش پیش بیفتد و با ایجاد فاصله،با آرامش به سوی کسب پیروزی در ست پنجم حرکت کند. آبشار های قدرتی امیر غفور و تک دفاع های فوق العاده سید محمد موسوی باعث شد تا لهستانی ها نتوانند در این ست کار خاصی بکنند.
ایران در نهایت موفق شد این ست را 15-8 به سود خود خاتمه دهد و در مجموع با کسب برد 3-2 در صدر جدول لیگ ملت ها باقی بماند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: farsnews.com