والیبال ایران به پرتغال هم رحم نکرد
تیم‌ملی والیبال ایران اولین دیدار خود در هفته چهارم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال را با برتری پشت سر گذاشت

والیبالیست‌های ایران به کوچک و بزرگ رحم نمی‌کنند

 تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۱۸:۳۰ امروز اولین دیدار خود در هفته چهارم رقابت های لیگ ملت های والیبال را مقابل پرتغال برگزار کرد و در نهایت به برتری ۳-۱ مقابل حریف اروپایی خود رسید.

در ست اول تیم ملی والیبال ایران از همان ابتدا اختلاف امتیازی را ایجاد کرد. ضمن اینکه سرویس های بازیکنان پرتغال هم زیاد از دست می رفتند. در زمین ایران اما دریافت ها مثل همیشه خوب انجام می شد و در خط حمله نیز ضربات قدرتی یلی حسابی به کار آمد. البته که در چند صحنه علی اصغر مجرد با دفاع های خوبی که روی تور انجام داد، نشان داد می تواند جانشین خوبی برای موسوی باشد. این وضعیت تا قبل از وقت استراحت فنی دوم به سود ایران بود تا اینکه بعد از امتیار ١٦ همه چیز عوض شد. بعد از این امتیاز ضریب اشتباهات بازیکنان ایران خیلی بالا رفت و پرتغالی ها نیز از چنین اتفاقی استفاده کردند. در حالیکه والیبالیست های ایران اختلاف ٢ امتیازی را جبران کردند و در امتیاز ٢٣ با حریف برابر شدند، در پایان این پرتغالی ها بودند که ست را با نتیجه ٢٥-٢٣ به سود خود پایان دادند.

در ست دوم بازیکنان ایران به دنبال جبران امتیازات بودند اما نبود موسوی و غفور برخلاف ابتدای ست اول کاملا حس می شد. پرتغالی ها از عدم هماهنگی ایران در برخی از پست ها به خوبی استفاده می کردند و امتیازات را در ابتدا جمع کردند. این روند بازی باعث شد ایگو کولاکوویچ بالاخره امیر غفور را به زمین بفرستد. ورود غفور باعث شد شیوه کاری ایران عوض شود و اختلاف امتیازی در ست دوم جبران تا حدی جبران شد. ایران به قدری در ست دوم خوب کار کرد که حتی ٢١-١٨ از حریف پیش افتاد. چند اشتباه فردی اما باعث شد در ادامه دو تیم در امتیاز ٢٢ برابر شوند. کار در لحظات پایانی ست دوم کاملا نزدیک دنبال می شد و در نهایت این ست با برتری ٢٧-٢٥ به سود ایران تمام شد.

در ابتدای ست سوم بازی باز هم با برتری پرتغال شروع شد. این تیم در امتیازات ابتدایی حتی فاصله ۵ امتیازی با تیم ملی ایران ایجاد کرد. در ادامه اما دفاع های خوب روی تور ایران و یک ویدیو چک که به داد ما رسید و نظر داور را برگرداند باعث شد به خوبی فاصله امتیازی جبران شود. بعد از امتیاز ۱۲ که دو تیم در آن برابر بودند، تیم ایران حتی از حریف دو امتیاز پیش افتاد و امتیازات را برای برتری در ست سوم برای خود جمع کرد. در پایان این ست تیم ایران با اقتدار و با نتیجه ۲۵-۱۷ حریف خود را شکست داد و یک فاصله تا کسب یک پیروزی دیگر فاصله داشت.

در ست چهارم همانند ست دوم بازی خیلی نزدیک آغاز شد. دو تیم در امتیازات به صورت برابر پیش می رفتند تا اینکه از امتیاز ۱۰ به بعد چند دفاع روی تور عالی از بازیکنان ایران باعث شد اختلاف امتیاز بیشتر شود. تیم ایران در امتیاز ۱۳ با ۳ امتیاز اختلاف از حریف پیش افتاد و همین باعث شد سرمربی پرتغال به شدت نسبت به عملکرد شاگردانش اعتراض کند. بعد از بازگشت دو تیم از تایم اوتی که پرتغالی ها گرفته بودند دوباره این بچه های ایران بودند که امتیازات را جمع کردند و در نهایت ست چهارم را هم با برتری پشت سر گذاشتند تا همچنان صدرنشین باشند. تیم ملی والیبال ایران فردا در اردبیل به مصاف استرالیا خواهد رفت.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir