نکته جالب توجه این انتخاب که تا آخرین لحظات هم به درازا کشید، اصرار کمیته داوران به قضاوت مرادی در دربی بود اما در نهایت...
 
به گزارش عصر ایران، نکته جالب توجه این انتخاب که تا آخرین لحظات هم به درازا کشید، اصرار کمیته داوران به قضاوت مرادی در دربی بود اما در نهایت فدراسیون فوتبال با اصرار خود محسن ترکی را برای جلوگیری از ایجاد حاشیه های احتمالی به کمیته داوران تحمیل کرد.

دربی شصت و هفتم دو تیم پرسپولیس و استقلال تهران در حالی روز گذشته با قضاوت محسن ترکی برگزار شد که حرف و حدیث هایی در خصوص عملکرد این داور به وجود آمد.

به گزارش ایلنا، پیش از این دیدار، انتخاب محسن ترکی برای این دیدار به عقیده بسیاری از کارشناسان به جهات مختلف پیشنهاد نمی شد، اما کمیته داوران فدراسیون فوتبال در نهایت علیرغم طرح نفراتی همچون مرادی، افشاریان، ممبینی، ترکی و.... مجبور به استفاده از محسن ترکی برای این بازی شد.

انتخاب محسن ترکی برای قضاوت این دیدار تحت شرایط متفاوتی انجام شد، آنجا که کمیته داوران اصرار به حضور مسعود مرادی در این دیدار را دارد اما فدراسیون فوتبال ترجیح می دهد که با توجه به حواشی اطراف مرادی و همچنین واکنش های مسئولان پرسپولیس در خصوص انتخاب وی، ترکی این دیدار را قضاوت کند.

اما محسن ترکی که دو روز پیش در کردستان عراق و شهر اربیل قضاوت کرده بود، به نوعی مجبور به قضاوت این دیدار شد. وی که به دلیل عدم پرواز مستقیم هواپیما از ایران به این شهر مجبور به استفاده از اتومبیل شخصی برای مسافرت به عراق( از سنندج تا اربیل) شده بود، در راه بازگشت و با وجود خستگی مفرط از طریق تلفن همراهش متوجه می شود که قضاوت در دربی را به گردن وی انداخته اند.

ترکی در مرحله اول با این انتخاب مخالفت می کند اما وقتی که متوجه اوضاع در فدراسیون می شود به ناگزیر مجبور به پذیرش این کار می شود.

نکته جالب توجه این انتخاب که تا آخرین لحظات هم به درازا کشید، اصرار کمیته داوران به قضاوت مرادی در دربی بود اما در نهایت فدراسیون فوتبال با اصرار خود محسن ترکی را برای جلوگیری از ایجاد حاشیه های احتمالی به کمیته داوران تحمیل کرد.

در جریان بازی دو تیم استقلال و پرسپولیس خستگی در چهره محسن ترکی به راحتی دیده می شد که ناشی از فشار بازی و همچنین مسافرت سنگین وی بود. با این حال قابل بررسی است که چرا با وجود چندین و چند داور بین المللی در کشور ما می بایست یک داور در این چنین شرایطی قضاوت به این مهمی را انجام دهد.

 
 
گردآوری:گروه خبرسیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: asriran.com