پرسپولیس در هفته دهم سر انجام پس از چند هفته نا کامی توانست به یک پیروزی شیرین مقابل مقاومت دست یابد و خود را از تیغ برنده انتقادهایی که از سوی هواداران متعصبش روانه می شد اندکی رها کند.

به گزارش آرین اسپورت، این پیروزی اگرچه مقابل مقاومت به دست آمد، اما نمی تواند از ارزش این پیروزی بکاهد و برد این تیم را معمولی جلوه دهد. مقاومت این روزها به تیمی تبدیل شده که تا هفته دهم یعنی قبل از بازی با پرسپولیس هیچ شکستی را در کارنامه خود به ثبت نرسانده بود و همین شرایط برتری پرسپولیس را متفاوت جلوه می دهد.
پرسپولیس مقابل مقاومت به برتری رسید چون می خواست برنده باشد و با اینکه همچنان در لایه های دفاعی اش ضعفهای بسیاری به خود می بیند، اما از همان دقایق آغازین طرح و برنامه ای عالی برای رسیدن به گل داشت و اصرار و پیگیری اش به خصوص در خط حمله باعث این پیروزی دلچسب شد.
تیم کرانچار شاید با تکرار دوباره این نمایش در بازیهای آینده بتواند مهر هماهنگی را بر پیشانی خود بنشاند و خود را به عنوان یک تیم که دارای سلامت تاکتیکی و تکنیکی است معرفی کند. پرسپولیس از بازی با استقلال نشانه هایی از رشد و پیشرفت را در نحوه حرکت خود به نمایش گذاشت تا اینکه توانست در بازی با مقاومت به یک پیروزی روحیه آور دست یابد این برد تا حدودی هم کرانچار و شاگردانش را از رخوت و تاریکی بیرون آورد تا به آینده امید بیشتری داشته باشند.
از پیشرفت تاکتیکی تیم پرسپولیس و هماهنگی اش در این میدان حرف زدیم از آثار به جا مانده از این بازی که نشان می دهد این تیم در حال حرکت است.
در این میان یک سؤال اساسی پیش می آید. در این شرایط بازگرداندن علی کریمی به این تیم در نیم فصل چه محصولی را برای پرسپولیس می تواند به همراه داشته باشد؟ آیا پرسپولیس از آمدن علی کریمی که معتقدیم اسطوره ای به یاد ماندنی در فوتبال ایران خواهد بود نفع خواهد برد یا اینکه بازگشت علی کریمی با صدمات جبران ناپذیری رو به رو خواهد شد؟
این سؤال وقتی شکل بسیار جدیتری به خود می گیرد که می بینیم نتیجه بازگشت علی کریمی به پرسپولیس جز آنکه تعدادی از بازیکنان این تیم را که اکنون در حال هماهنگی و رسیدن به یک نقطه آرمانی مطلوب هستند را به لحاظ شخصیتی زیر سؤال ببرد محصول دیگری نخواهد داشت.
آیا به واسطه حضور علی کریمی در پرسپولیس مجموعه ای که امروز با عنوان نیروهای جوان سعی می کنند با یکدیگر هماهنگ شوند زیر سؤال نخواهند رفت و آنها را به لحاظ روانی در یک شرایط نا مطلوب قرار نخواهد داد؟ مطرح شدن نام علی کریمی از همین امروز حرف و حدیثهایی میان بازیکنان پرسپولیس به وجود آورده است به خصوص که برخی بازیکنان با انتقاد از این تصمیم چنین گفته اند که بازگشت کریمی باعث نیمکت نشین شدن برخی ستاره های تازه راه افتاده این تیم مثل هوار ملا محمد و میثم بائو خواهد شد.
این فضا می تواند در آینده ای نه چندان دور پرسپولیس را دستخوش اتفاقهایی کند، زیرا بازگرداندن علی کریمی جز آنکه حاشیه های پرسپولیس را بیشتر خواهد کرد محصول دیگری نخواهد داشت و اگر چه معتقدیم بازگرداندن علی کریمی سیل هواداران او را روانه ورزشگاهها خواهد کرد. شاید هم منظور اصلی از بازگرداندن علی کریمی به پرسپولیس که از سوی حبیب کاشانی هم تأیید شده است همین باشد؛ آشتی دادن هواداران با پرسپولیس و نه چیز دیگری!
*********
به هر حال امید است بازگشت احتمالی علی کریمی به پرسپولیس موجب شوک منفی به این تیم نشود، هر چند که از دیدگاه منطق معتقدیم بازگشت علی کریمی به لحاظ تاکتیکی و رشد بازی نمی تواند چندان به سود این تیم باشد و جز آنکه تواناییهای مجموعه فعلی را زیر سؤال خواهد برد، محصول دیگری به دنبال نخواهد داشت.
 
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: ariensport.com