سرمربی تیم فوتبال استقلال با تاکید بر اینکه تیمش نسبت به هفته های ابتدایی لیگ نهم شرایط بهتری دارد گفت...
 
به گزارش آرین اسپورت، سرمربی تیم فوتبال استقلال با تاکید بر اینکه تیمش نسبت به هفته های ابتدایی لیگ نهم شرایط بهتری دارد گفت: خیلی‌ها در ابتدای فصل معتقد بودند صمد مرفاوی با استقلال تا هفته پنجم بیشتر ادامه نمی دهد و تیمش نتیجه لازم را کسب نخواهد کرد.

عبدالصمد مرفاوی در گفتگو با خبرنگاران پیرامون وضعیت تیم فوتبال استقلال تهران در طی این ده هفته گذشته گفت: ما از ابتدای فصل یک هدف مشترک داشتیم و آن هم موفقیت استقلال بود. روزی که من به عنوان سرمربی استقلال شروع به کار کردم به اتفاق کادر فنی یک برنامه ریزی دقیق و مدون را برای ابتدا تا پایان فصل انجام دادیم تا بتوانیم به اهدافی که می خواهیم که آن هم قهرمانی است برسیم.

مرفاوی ادامه داد: شاید در ابتدای فصل خیلی ها فکر نمی کردند که ما موفق شویم. حتی عنوان می کردند که من تا هفته پنجم دوام نخواهم آورد اما ما سعی کردیم با هماهنگی، یکدلی و آرامش راه خود را ادامه دهیم و الان پس از 10 هفته توانسته ایم صدر جدول را از آن خود کنیم.

سرمربی تیم استقلال تهران خاطرنشان کرد: در ابتدای فصل نسبت به حضور 4 مهاجم از ما ایراد گرفتند اما ما با توجه به اینکه در سه جبهه باید بجنگیم به این 4 فوروارد نیاز داشتیم و خواهیم داشت. بنابراین فکر می کنم منطقی ترین کار را انجام داده بودیم.

مرفاوی در پاسخ به این پرسش که آیا طی این 10 هفته خلاء برخی بازیکنان غایب باتجربه و مصدوم را در تیم خود حس کردید گفت: صددرصد من این خلا را در بازی با پرسپولیس بیشتر حس کردم چرا که بازیکنان جوانی بر روی نیمکت داشتم و متاسفانه چند بازیکن با تجربه ام مصدوم و یا محروم بودند. اما به شما قول می دهم که این بازیکنان جوان تا انتهای فصل برای ما بازی کرده و حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

وی ادامه داد: ما در سال های گذشته و حتی زمانی که خودم در استقلال بازی می کردم همیشه بعد از بازی با پرسپولیس شرایط خاصی در تیم داشتم و حتی گاهاً اتفاق می افتاد که وقتی پرسپولیس را می بردیم بازی بعد را یا مساوی می کردیم و یا بعضی اوقات نتیجه را واگذار می کردیم. اما خوشبختانه بعد از بازی با پرسپولیس شرایطی را در تیم حکمفرما کردیم که بازیکنان با آرامش بیشتر به فکر تمرینات بوده و دیدیم که توانستند دیدار بعد مقابل پرسپولیس را از آن خود کنند.

سرمربی تیم استقلال در خصوص فشردگی بازی های لیگ نیز عنوان کرد: این فشردگی مسابقات قطعاً به ضرر همه تیم ها خواهد بود و باید بپذیریم که با توجه به نزدیکی مسابقات و نبود استراحت کافی برای بازیکنان رفته رفته آنها را خسته خواهد کرد و صد در صد کیفیت لیگ پایین خواهد آمد. من اعتقاد دارم پایین آمدن کیفیت لیگ و انجام ندادن بازی های زیبا ضرر اصلی آن به تیم ملی خواهد رسید و اثرات منفی برای تیم ملی خواهد داشت.

وی ادامه داد: ما تابع مقررات هستیم و باید این بازی ها را حتی با فشردگی نیز انجام دهیم. اما امیدوارم برنامه ریزان لیگ راهکاری پیدا کرده تا این نقیصه نیز در آینده برطرف شود.

مرفاوی در ادامه صحبت های خود به سئوالی مبنی بر اینکه چند بازیکن استقلال از جمله محمد محمدی، سیاوش اکبرپور و مهدی امیرآبادی نسبت به نیمکت نشینی خود معترض هستند گفت: خدا را شاهد می گیرم تا امروز چنین اعتراضاتی را ندیدم و در خصوص این قضیه نیز هیچ صحبتی با من نشده است چه از طرف باشگاه و چه از طرف خود بازیکنان. اینکه چه بازیکنی در طول مسابقات به میدان برود و چه کسی بر روی نیمکت بشیند بستگی به تمریناتی دارد که این بازیکنان در طول هفته انجام می دهند و دلیل آن هم شاید مسائل تاکتیکی باشد و تیمی باشد که در مقابل ما قرار می گیرد و ما مجبور هستیم برای هر بازی یک شیوه و یک تاکتیک خاص را اتخاذ کنیم. البته من با مشورت همکارانم این کار را انجام می دهیم ولی این من هستم که در پایان حرف اول و آخر را در خصوص 11 بازیکن می زنم چرا که من به عنوان سرمربی باید پاسخگو باشم هم در مقابل هواداران و هم در مقابل مسئولین باشگاه.

وی ادامه داد: من معتقدم بازیکنان همه باید تابع نظر باشگاه باشند و به قوانین باشگاه احترام بگذارند اما اگر کسی زمانی احساس کرد که نیاز به جدایی از این تیم دارد باید آن را کتباً اعلام نموده و این من هستم که نظر آخر را می دهم که آیا ایشان برود یا باید در تیم بماند.

عبدالصمد مرفاوی در خصوص وضعیت تیم فوتبال استقلال تهران در مقابل همنام اهوازی خود گفت: در حال حاضر با توجه به فشردگی مسابقات و نزدیک بودن زمان آنها با یکدیگر خیلی وقت برای تمرینات نداریم و مجبوریم با برنامه ریزی دقیقی که انجام می دهیم تمرینات مان را خیلی منظم و شاداب برگزار کنیم تا بازیکنان مان هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ بدنی داری شرایط مسابقه باشند. البته بازیکنان ما می دانند که ما صدرنشین لیگ هستیم و اگر غفلت کنند این صدرنشینی را از دست داده و شرایط مان در جدول سخت خواهد شد.

وی در خصوص همنام اهوازی خود نیز گفت: من برای کادر فنی قبلی استقلال اهواز احترام خاصی قائل هستم. آنها زحمات زیادی برای موفقیت تیم استقلال اهواز کشیدند اما معتقدم که تغییر کادر فنی که در این تیم به وجود آمد شوک مثبتی به این تیم وارد کرد و شما هم دیدید که این تیم درچند بازی گذشته خود هم خوب بازی می کند و هم امتیاز لازم را کسب می کند. بنابراین اهوازی ها خیلی خطرناک تر از گذشته به میدان خواهند آمد و این کار ما را در دیدار با این تیم سخت خواهد کرد اما ما تلاش می کنیم که این سه امتیاز را از آن خود کرده تا بتوانیم هم صدر جدول را نگه داشته و هم یک گام دیگر به جلو برداریم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در خصوص قهرمانی این تیم در نیم فصل گفت: ما سعی می کنیم که تا پایان نیم فصل صدر جدول را از دست ندهیم اما مهم آن است که ما در پایان فصل قهرمان باشیم. ما از ابتدای فصل تمام برنامه ریزی مان برای قهرمانی در پایان فصل بوده و امیدوار هستم که بتوانیم با همت تمامی بازیکنان و دیگر مسئولین باشگاه به این مهم دست پیدا کنیم.

  

گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: ariensport.com