کرونا به المپیک 2020 هم رحم نکرد!!
بازی های المپیک 2020 توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا به احتمال فراوان در تاریخ قبلی جولای برگزار نخواهد شد و یک ماه دیگر تاریخ جدید اعلام می شود

عقب نشینی توماس باخ: سناریوی تعویق را بررسی می‌کنیم

کمیته بین المللی المپیک  بالاخره مقابل فراگیری ویروس کرونا کوتاه آمد. المپیک ۲۰۲۰  توکیو بیست و چهارم جولای (۳ مرداد) تا نهم آگوست (۱۹ مرداد) برگزار نخواهد شد. IOC در جلسه اضطراری امروز (یکشنبه) چنین تصمیمی را گرفت. آنها پذیرفتند شرایط را بررسی کنند و در طی یک ماه اعلام کنند تاریخ جدید مسابقاتی که مشعلش روشن شده و حالا در ژاپن است چه زمانی خواهد بود. آی او سی برای لغو این بازی ها چالش سرمای ژاپن را پیش رو دارد و تنها یک ماه تعویق بازی ها در این کشور باعث رسیدن فصل سرما می شود و بسیاری از رشته‌های تابستانی را به مشکل می اندازد اما خطر کرونا بیش از این چالش برای دنیا مشکل ساخته است.

این اتفاق به خاطر فشار فدراسیون‌ها و کمیته المپیک های مختلف کشورهای جهان صورت پذیرفت. فدراسیون دوومیدانی و شنای آمریکا از جمله سازمان هایی بود که شنبه درخواست تعویق این بازی ها را داد. احتمال ریسک برگزاری بازی ها بدون حضور خیلی از کشورها به دلیل شیوع ویروس کرونا وجود داشت.

کمیته بین المللی المپیک تا یک ماه دیگر تاریخ جدید بازی ها را اعلام خواهد کرد.

با توجه به این‌که اگر مسابقات سه یا شش ماه عقب بیفتد کشور ژاپن وارد فصل زمستان خواهد شد و از آن‌جایی که المپیک ورزش تابستانی است برگزاری آن ممکن نخواهد بود. از طرفی ژاپن هم فعلا درگیر کرونا است و با توجه به این‌که مسابقات انتخابی در برخی رشته‌ها هنوز انجام نشده، احتمال اینکه المپیک هم مانند مسابقات جام ملت‌های اروپا با تعویق یک ساله مواجه شود، زیاد است.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir