هفته دوازدهم رقابت های فوتبال لیگ برتر در حالی از روز جمعه با برگزاری چهار دیدار آغاز می شود که پرسپولیس پس از پشت سرگذاشتن دورانی بحرانی این بار در آزادی به فکر شکست...
 
به گزارش مهر، هفته دوازدهم رقابت های فوتبال لیگ برتر در حالی از روز جمعه با برگزاری چهار دیدار آغاز می شود که پرسپولیس پس از پشت سرگذاشتن دورانی بحرانی این بار در آزادی به فکر شکست قوی سپید انزلی است.

در روز آغازین هفته دوازهم چهار دیدار در شهرهای مختلف برگزار می شود. در کرمان مس پذیرای فولادخوزستان است، ذوب آهن در خانه به مصاف راه آهن می رود، شاهین بوشهر میزبان سپاهان اصفهان خواهد بود و پرسپولیس نیز در آزادی برابر ملوان بندرانزلی صف‌آرایی خواهد کرد. 

در یکی از دیدارهای جذاب روز نخست از هفته دوازدهم لیگ برتر پرسپولیس در آزادی با ملوان دیدار می کند. ملوان تیمی است که فصل گذشته بشدت پرسپولیس را آزار داد. پس از تساوی 2 بر2 در دیدار رفت که در آزادی رقم خورد، تیم احمدزاده در دیدار برگشت شکست 2 برصفر را به سرخپوشان تحمیل کرد، شکستی که زمینه ساز جدایی افشین پیروانی از تیم پرسپولیس شد.

ملوان که همیشه مقابل استقلال و پرسپولیس تیمی نترس و شجاع است، با پشتگرمی به نتایج خوب فصل گذشته به مصاف پرسپولیس می آید تا با کسب امتیاز ورزشگاه آزادی را ترک کند. سپیدپوشان که با پیروزی 3 بریک مقابل ابومسلم مشهد 14 امتیازی شده و به اوضاع خود در جدول رده بندی سروسامان داده اند در شرایط روحی و روانی خوب برابر پرسپولیس صف آرایی خواهند کرد.

تمام امید ملوان در این بازی به پژمان نوری است. بازیکنی که پس از چهار سال بازی برای پرسپولیس به انزلی بازگشته و این روزها از ستون‌های تیم ملوان است. او بخوبی دشواری بازی در آزادی را می داند و با آشنایی از جو حاکم بر این ورزشگاه تیمش را در بازی روز جمعه رهبری خواهد کرد.

پرسپولیس به دنبال پشت سر گذاشتن روزهای بحرانی میانه نیم فصل اول کم کم به آرامش نزدیک می شود. پس از یک پیروزی پرگل مقابل مقاومت و تساوی برابر فولادخوزستان در ورزشگاه تختی اهواز، اختلاف سرخپوشان با صدر جدول به 6 امتیاز رسیده است. این تیم برای بهبود اوضاع خود در جدول رده بندی به پیروزی در دیدارهای خانگی بویژه دیدار مقابل تیم های میانه پایین جدول (تیمی چون ملوان) نیاز مبرم دارد.

ذوب آهن اصفهان - راه آهن شهرری

"جنگ آهنی‌ها" بهترین عنوانی است که می توان برای این بازی انتخاب کرد، دو تیمی که وجه تشابه شان در پسوند "آهن" است. ذوب آهن تیمی باثبات در لیگ برتر است که موفقیت در فصل جاری و ایستادن در صف مدعیان را مدیون ثباتی است که از فصل گذشته به همراه دارد. از سوی دیگر راه آهن پرفراز و نشیب نشان می دهد، این تیم روزی پرسپولیس را متوقف می کند اما روزی دیگر مقابل صبای قم با اختلاف تن به شکست می دهد. باید دید راه آهن غیرقابل پیش بینی این بار مقابل ذوب آهن در ورزشگاه فولاد شهر چه می کند.

شاهین بوشهر - سپاهان اصفهان

یاوری و سپیدپوشان شاهین 5 روز پس از متوقف کردن ذوب آهن در خانه، روز جمعه پذیرای تیمی دیگر از اصفهان خواهند بود. سپاهان هم مانند ذوب آهن یکی از تیم‌هایی است که یاوری سابقه حضور در آن را دارد. او که یک شاهینی قدیمی است با شاهین بوشهر مقابل سپاهانی می ایستد که خود برخاسته از مکتب شاهین است. یاوری برای فاصله گرفتن از انتهای جدول به کسب امتیاز در دیدار مقابل سپاهان می اندیشد، تیمی که در دیدارهای خارج از خانه برخلاف دیدارهای خانگی تیمی شکننده نشان داده که هنوز رنگ پیروزی را در بیرون از اصفهان نچشیده است.

- برنامه هفته دوازدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

جمعه - 24/7/88

* مس کرمان - فولاد خوزستان، ساعت 16:40، ورزشگاه شهید باهنر کرمان

* ذوب آهن اصفهان - راه آهن شهرری، ساعت 14:45، ورزشگاه ذوب آهن فولاد شهر

* پرسپولیس - ملوان بندرانزلی، ساعت 16:50، ورزشگاه آزادی تهران

* شاهین بوشهر - سپاهان اصفهان، ساعت 17، ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر

شنبه - 25/7/88

* پاس همدان - استقلال تهران، ساعت 14:45، ورزشگاه قدس همدان

* ابومسلم مشهد - سایپا کرج، ساعت 14:45، ورزشگاه ثامن الائمه (ع) مشهد

* استیل آذین تهران - تراکتورسازی تبریز، ساعت 14:45، ورزشگاه دستگردی تهران

* استقلال اهواز - مقاومت سپاسی شیراز، ساعت 16:45، ورزشگاه تختی اهواز

* صبای قم - پیکان قزوین، ساعت 16:55، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم

  

گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com