به نظر می‌رسد عمر مربیگری افشین قطبی در تیم ملی فوتبال ایران به روزهای پایانی خود رسیده است چرا که...
 
چرا که اخبار و اطلاعات نیمه رسمی از ساختمان فدراسیون فوتبال حکایت از این واقعیت دارد که مسوولان فدراسیون فوتبال سر سختانه به دنبال برکناری وی هستند تا به جای وی یک مربی بزرگ و نام آشنا را به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی کنند.
پس از آن که مهدی تاج نایب رئیس فدراسیون فوتبال از مذاکره با فاتح تریم و اریکسون خبر داد حالا محافل خبری اعلام کردند مسوولان فدراسیون فوتبال در جدیدترین مذاکرات خود با گولیت و گونش نیز مذاکراتی را انجام دادند و از آنها درخواست کردند تا پیشنهاد خود را برای هدایت تیم ملی ایران ارائه دهند.
هرچند رئیس فدراسیون فوتبال منکر تمام این اتفاقات می‌شود و همچنان از افشین قطبی به عنوان سرمربی تیم ملی تا پایان جام‌ملت‌های اسیا نام می‌برد اما اخبار موثق حکایت از این دارد که افشین قطبی در آستانه برکناری قرار دارد و به زودی فرد جدیدی هدایت تیم ملی را در دست خواهد گرفت تا ایران با مربی جدیدی راهی مسابقات جام‌ملت‌های اسیا شود.
وجود گزینه‌های دیگر و مذاکره با آنها را تاج در گفت‌وگو با چند خبرگزاری تایید و در این باره توضیح داد: قرار است کمیته بین‌الملل فدراسیون در این‌باره مذاکراتی داشته باشد.البته عباس ترابیان رییس کمیته بین‌الملل از اظهارنظر در این باره و این که آیا مسوولیتی به وی سپرده شده است، خودداری کرد.
به گفته تاج، تریم با مبلغی در حدود دو و نیم میلیون و اریکسون یک میلیون و ششصد هزار دلار حاضر بودند هدایت تیم ایران بپذیرند که سرانجام اریکسون با فدراسیون ساحل عاج به توافق رسید و هدایت این تیم را پذیرفت.
اما در لیست مربیان مدنظر مسوولان فدراسیون، رود گولیت هلندی و سنول گونش ترکیه‌ای هم حضور دارند. این دو مربی همواره به عنوان گزینه هدایت تیم ملی کشورمان و برخی تیم‌های مطرح باشگاهی مطرح بوده‌اند که هنوز شاهد حضور و یا اظهارنظرشان پیرامون فوتبال ایران و تیم‌های ایرانی نبوده‌ایم. گولیت و گونش در زمان ریاست مهدی تاج بر کمیته تیم‌های ملی جزو گزینه‌های جدی فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم ملی بودند اما اکنون و پس از استعفای تاج مشخص نیست که فدراسیون فوتبال باز هم بنای مذاکره با آنها را دارد یا خیر؟
در شرایطی که این اخبار روی خروجی برخی خبرگزاری‌ها منتشر شد انتشار خبر نیمه رسمی سفر چند مربی خارجی به تهران در تعطیلات نوروز باعث شد پروسه مذاکره با مربیان خارجی وارد فاز جدیدی شود، هرچند این خبر از سوی هیچ یک از مقامات فدراسیون فوتبال تائید نشد اما منابع خبری اعلام کردند در تعطیلات نوروز مسوولان فدراسیون بیکار نبودند و از تعطیلات رسانه‌های خبری نهایت بهره را بردند و با چند گزینه مورد نظر وارد مذاکره شدند،به نظر می‌آید فدراسیون فوتبال قصد دارد با سیاست حرکت با چراغ خاموش مذاکرات خود را پیگیری کند تا زمانی که مذاکرات به نتایج ایده‌آل رسید سپس این مساله را به صورت رسمی مطرح کند تا در این بین خدشه‌ای به سیاست‌های مدنظر آنها وارد نشود.
با ارزیابی شرایط و مستندات موجود منطقی‌ترین سخنی که می‌توان در این باره به زبان آورد اینست که مدیران ارشد فوتبال ایران به این جمع بندی رسیده‌اند که فوتبال ملی ایران با افشین قطبی به هیچ موفقیتی دست نخواهد یافت از این رو باید فردی دیگر به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شود اما این که این فرد چه کسی باشد هنوز مشخص نیست البته بدون تردید مسوولان فدراسیون فوتبال خوب می‌دانند داستان از چه قرار است و چه کسی در آینده سرمربی تیم ملی خواهد شد اما افکارعمومی در جریان ماجرا نیستند چرا که هیچ کسی دوست ندارد از پشت پرده انتخاب سرمربی تیم ملی سخن بگوید.

 

گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news 
منبع:inn.ir