مدیر باشگاه استیل آذین باری دیگر می خواهد مصطفی دنیزلی را به ایران بیاورد.
 
 
استیل‌آذین باشگاهی تازه‌تأسیس است که در کمتر از سه سال راه طولانی مطرح شدن در فوتبال ایران را با سرمایه‌گذاری هنگفت و جذب نام‌های بزرگ پیمود. انتصاب علی پروین به عنوان قائم‌مقام باشگاه و سپردن تمامی مسئولیت تیم فوتبال باشگاه به او اولین اقدام در راستای مطرح شدن بود گرچه در آن فصل این تیم نتوانست به لیگ‌برتر صعود کند و مجبور شد این بار دست به دامن نادر دست‌نشان شود و با مدیریت فردی به نام امیر مهریزی و با بازیکنانی به مراتب کم نام و نشان‌تر این هدف را عملی کند، موفقیتی که مدیرعاملش مدعی شد با یک‌سوم بودجه فصل قبلش به دست آمد.
 
حسین هدایتی مالک ثروتمند باشگاه که جدایی‌اش از پرسپولیس هم مزید بر علت شد تا تمام تمرکزش روی تیم تازه صعود کرده‌اش به لیگ‌برتر باشد، در فصل نقل و انتقالات نام‌های بزرگی را به تیم اضافه کرد تا بلکه به یکی از قطب‌های فوتبال پایتخت تبدیل شود. آمدن علی کریمی، فریدون زندی، حسین کعبی، امیر شاپورزاده و... در ابتدای فصل و سپردن سکان هدایت تیم به حمید استیلی باعث شد این تیم در اولین تجربه‌اش در لیگ‌برتر به یک حریف قابل احترام و در عین حال جدی برای مدعیان تبدیل شود. هفته‌ها گذشت و گذشت تا اینکه مدیران این باشگاه مهدی مهدوی‌کیا را هم پس از 13 سال حضور در بوندس‌لیگا به ایران بازگردانده و بمب نقل و انتقالات نیم‌فصل را منفجر کردند.
تمامی این سرمایه‌گذاری‌ها برای این بود که تیم استیل‌آذین به موفقیتی چشمگیر در این فصل نایل شود اما یک تغییر و تحول مدیریتی و آمدن سردار آجورلو به عنوان مدیرعامل جدید باعث شد در این باشگاه نگاه به عملکرد کادرفنی و در رأس آنها حمید استیلی به کلی تغییر کند، مربی جوان استیل‌آذین که تیمش با کمترین اختلاف ممکن با استقلال و پرسپولیس در جایگاه پنجم لیگ‌برتر قرار دارد به اعتقاد بسیاری از کارشناسان فصل نسبتاً موفقی را پشت سر گذاشته و این شانس را دارد که در پایان فصل بالاتر از دو تیم پرطرفدار پایتخت در جدول رده‌بندی ایستاده و سهمیه آسیا (در صورت کم نشدن سهمیه) را کسب کند حتی در شرایطی که از رسیدن به مراحل نهایی جام‌حذفی آن هم با بدشانسی بازماند.
 
خیلی‌ها اعتقاد داشتند با این عملکرد مدیران استیل‌آذین همچنان از استیلی حمایت کرده و فصل بعد را هم با او ادامه خواهند داد اما مدیران جاه‌طلب باشگاه گویا این نظر را نداشته و به دنبال هدف‌های بزرگتری هستند که عملی شدن رؤیاهای جاه‌طلبانه آنها تنها با جذب یک مربی بزرگ با اسمی دهن پرکن میسر می‌شود.
گفته می‌شود در فاصله چند هفته تا پایان فصل جاری مدیران استیل‌آذین مذاکراتی با چند مربی سرشناس داخلی و خارجی را باز کرده‌اند که از جمله این مذاکرات به پیشنهاد جالب توجه این باشگاه به امیر قلعه‌نوعی مربی موفق حال حاضر سپاهان برمی‌گشت که در آستانه کسب یک قهرمانی دیگر این‌بار با یک تیم شهرستانی در لیگ‌برتر است.
قلعه‌نوعی که رابطه خوبی با هدایتی، مهاجرانی و چند تن از مدیران فعال در باشگاه استیل‌آذین دارد بهترین گزینه داخلی برای هدایت این تیم در فصل آینده و رساندن این تیم به هدفش یعنی قهرمانی محسوب می‌شد اما با وجود این ارتباط خوب موفق‌ترین مربی چند سال اخیر ایران بنا به دلایلی از پذیرفتن این پیشنهاد طفره رفت و در آخرین مذاکره‌ای که با حشمت مهاجرانی مدیرفنی استیل‌آذین داشت جواب خود را با یک جمله داد؛ «نه نمی‌توانم با تمام علاقه‌ای که به شما دارم هدایت استیل‌آذین را در دست بگیرم.»
 
با ناامیدی از نشستن یک مربی سرشناس داخلی مدیران باشگاه مجدداً پرونده جذب مربی خارجی را باز کردند و در این بین گفته می‌شود از آنجا که آجورلو تجربه خیلی خوبی از همکاری با مربیان ترکیه‌ای دارد با پیشنهاد او مذاکرات مفصلی با چند مربی سرشناس این کشور انجام شد که در رأس آنها فاتح‌تریم و مصطفی دنیزلی قرار داشتند. فاتح‌تریم که از او به عنوان یکی از جدی‌ترین گزینه‌های فدراسیون فوتبال برای جانشینی افشین قطبی در تیم‌‌ملی هم نام‌برده می‌شد، در جواب پیشنهاد نماینده استیل‌آذین مجدداً روی خواسته‌های مالی سنگین خود تأکید داشته و در عین حال شرایط عجیب دیگری هم در بندهای قرارداد پیشنهادی‌اش گنجاند که همین امر شانس او را برای آمدن به ایران کم کرد تا مصطفی دنیزلی که قرارداد سه میلیون یورویی‌اش با بشیکتاش ترکیه در پایان فصل تمام شده و احتمال تمدید آن هم با مخالفت خودش کاملاً منتفی شد، جدی‌ترین گزینه برای نشستن روی نیمکت استیل‌آذین قلمداد شود.
آقامصطفی که رابطه خوبی با آجورلو دارد در این هفته‌های اخیر چند باری با مدیرعامل استیل‌آذین مذاکره کرده تا جایی که راوی می‌گفت: او قول آمدن به ایران را به آجورلو داده و دنیزلی را باید سرمربی استیل‌آذین دانست.

 
 
 
 
گردآوری: گروه خبری سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:khabaronline.ir