پس از شکست ناامیدکننده مقابل تراکتورسازی، استقلال با ترکیب متفاوتی مقابل راه آهن به میدان رفت و توانست با تک‌گل هوار به 3 امتیاز این بازی برسد.
 

همشهری آنلاین:مظلومی با گفتن اینکه نمی‌خواهد به ترکیب تیم برنده مقابل پاختاکور دست بزند، عمران‌زاده را مقابل تراکتور نیمکت‌نشین کرد ولی او در برابر راه آهن به ترکیب اصلی بازگشت. با وجود این مهم‌ترین تغییر استقلال در این بازی بازگشت جباری به خط میانی بود. مظلومی با وجود اینکه شماره 8 تیمش را پس از مصاحبه جنجالی در پایان بازی مقابل پاختاکور بخشیده بود مقابل تراکتور او را به زمین نفرستاد تا تیمش در نیمه دوم مقابل دفاع بسته میهمان به بن‌بست بخورد و در نهایت در لحظات پایانی مغلوب شود.

البته مظلومی در پایان بازی پنجشنبه احتمالا از تصمیمش پشیمان شده؛ چرا که جباری در برابر راه آهن ستاره استقلال بود و نمایش دیدنی‌اش بازی سایر هافبک‌های این تیم را تحت‌تأثیر قرار داد. جباری در ترکیب استقلال جانشین کیانوش رحمتی محروم شده بود و در کنار فرزاد آشوبی به‌عنوان هافبک دفاعی بازی می‌کرد، درحالی‌که مبعلی جلوتر از آنها نقش هافبک تهاجمی را بر عهده داشت. جباری اما با شروع بازی نقش بازی‌ساز تیم را به‌عهده گرفت و او بود که با پاس‌های کوتاه و بلندش ریتم بازی را تنظیم می‌کرد. شماره 8 آبی‌ها که انگیزه زیادی برای این بازی داشت، در کارهای دفاعی هم بسیار فعال بود و بارها با توپ‌گیری از بازیکنان راه آهن، شروع‌کننده ضدحملات بود.

با نمایش خوب جباری در نیمه‌اول، مظلومی حتی تصمیم گرفت که در نیمه دوم جای او و مبعلی را تغییر دهد و این بازیکن به جای اصلی‌اش یعنی هافبک تهاجمی بازگشت. در فاصله 4 هفته به پایان لیگ، حالا این سؤال به‌وجود می‌آید که چرا مظلومی به ندرت از جباری و مبعلی به‌طور همزمان در ترکیب اصلی استفاده کرد و اگر او برای هماهنگی این زوج در خط میانی تلاش و برنامه‌ریزی می‌کرد، آیا استقلال ‌ نتایج بهتری نمی‌گرفت؟ البته با مصدومیت‌های طولانی جباری و گاهی مبعلی، این دو زمان زیادی از فصل را به‌طور همزمان در اختیار تیم نبودند ولی مظلومی هم با اصرار بر استفاده از 2هافبک دفاعی، تیمش را از استفاده از خلاقیت همزمان این دو بازیکن محروم کرد.

لغو محرومیت عجیب

بعد از جنجالی که در همدان به‌وجود آمد، کمیته انضباطی 4بازیکن راه آهن را تا اطلاع ثانوی محروم کرد ولی پس از بیانیه این باشگاه، کمیته انضباطی در صبح روز مسابقه محرومیت 2بازیکن را لغو کرد تا آنها مقابل استقلال بازی کنند. در لیگ‌های اروپایی معمولا کمیته انضباطی حداکثر تا 48 ساعت بعد از بازی در مورد اتفاقات آن و محرومیت بازیکنان رای صادر می‌کند ولی روش کاری کمیته انضباطی فدراسیون مبنی بر محرومیت بازیکنان تا اطلاع ثانوی و صدور رای با تأخیر زیاد این بار دردسرساز شد. محرومیت موقت این بازیکنان برای راه‌آهن که در برابر پاس مغلوب اشتباه داور شده بود، ظلم مضاعفی محسوب می‌شد و از سوی دیگر استقلالی‌ها هم که با لغو این محرومیت غافلگیر شده بودند، اعتراض درستی داشتند.

مظلومی در این باره پس از بازی گفت: «به هر حال زور راه‌آهنی‌ها زیاد بود و توانستند برای این بازی محرومیت 2بازیکن خود را لغو کنند. ما اصلا فکر نمی‌کردیم که جلسه کمیته انضباطی چهارشنبه شب تشکیل شود، درحالی‌که پیش از این اعلام شده بود قرار است این جلسه روز یکشنبه برگزار شود. پس آن بازیکنانی که در بازی راه آهن و پاس 30 دقیقه با تیم حریف درگیری داشتند، چه‌کسانی بودند؟ اگر خلافی انجام داده‌اند، پس باید محروم می‌شدند و پای محرومیت‌شان هم می‌ایستادند. ما نمی‌دانستیم راه آهن با چه ترکیبی به زمین می‌آید اما دقایق آخر به ما گفتند که 2بازیکن محروم این تیم برای این بازی بخشیده شده‌اند.

فکر می‌کنم کاملا مشخص بود که کمیته انضباطی از میان محرومان راه آهن انتخاب کرده بود که کدام بازیکنان برای این بازی بخشیده شوند، درحالی‌که این کمیته باید سختگیرانه‌تر عمل کند.» مظلومی درباره جریان بازی هم گفت:« بازی دلچسب و شادابی نبود. بازیکنان ما پس از هفته‌های گذشته واقعا خسته‌شده بودند و این موضوع در بازی آنها مشهود بود. متأسفانه مجیدی هم مصدوم بود و اگر می‌خواستیم از او استفاده کنیم امکان داشت که برای دیدار با پاختاکور او را از دست بدهیم اما بعضی‌ها می‌گفتند که چرا از مجیدی در این بازی استفاده نکردید.»


 
 
گردآوری:‌گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:hamshahrionline.ir