یک استاد فیزیکدان دانشگاه دورتموند آلمان با استفاده از فرمول‌های ریاضی مدعی شده كه تیم ملی فوتبال آلمان قهرمان مسابقات جام جهانی ‌٢٠١٠ خواهد شد.
 

خبرگزاری فرانسه نوشته است كه یک استاد فیزیکدان دانشگاه دورتموند آلمان با استفاده از فرمول‌های ریاضی مدعی شده كه تیم ملی فوتبال آلمان قهرمان مسابقات جام جهانی ‌٢٠١٠ خواهد شد.

به گزارش ایسنا؛ "متین تولان" استاد فیزیک دانشگاه دورتموند معتقد است که "میشاییل بالاک" کاپیتان تیم ملی فوتبال آلمان در فینال جام جهانی آفریقای جنوبی جام قهرمانی را بالای سر خواهد برد. این استاد دانشگاه به فرمولی درباره علم مثلثات رسیده که تمامی نتایج آلمان در دوره های گذشته جام جهانی را تحلیل کرده و قهرمان مسابقات امسال را پیش بینی می کند. البته هنوز کسی این فرمول ها را ندیده اما با یک حساب سرانگشتی ساده این دانشمند آلمانی کاری کرده که هركسی می‌تواند آن را انجام دهد.

استاد دانشگاه متوسط رده بندی تیم ملی فوتبال آلمان که پیش از این سه بار در سال های ‌١٩٥٤، ‌١٩٧٤ و ‌١٩٩٠ به قهرمانی در جام جهانی رسیده به همراه دیگر مقام هایی که آلمانی‌ها بدست آورده اند را جمع زده و بر تعداد تقسیم کرده و عدد ‌٣/٧ را بدست آورده است. تولان اعلام کرده که طبق فرمولی که او بدست آورده امسال نوبت آلمان رسیده تا فاتح جام شود.

تورلان در این باره با غرور خاصی می گوید:«خیلی ساده است. تمامی محاسبات من این موضوع را ثابت می کنند. آخرین باری که ما قهرمان جام جهانی شدیم سال ‌١٩٩٠ بود و از آن به بعد چهار جام برگزار شده است. متوسط رده بندی آلمان در این رقابت ها ‌٣/٧ است و این تیم هر چهار یا پنج دوره قهرمان شده است. امسال هیچ تیمی نمی تواند ما را شکست دهد.»

استا فورلان در ادامه با اشاره به پیروزی ‌٣ بر ‌١ شاگردان یورگن کلینزمن مقابل پرتغال و کسب عنوان سومی جام جهانی گذشته، گفته است: فرمول من قهرمان دوره قبل را مشخص کرده بود به همین دلیل این بار مطمئنا کار خواهد کرد اما، معادلات من به نفع رقیب دیرینه آلمان یعنی انگلیس هم می تواند باشد که به دلیل ضعف همیشگی خود در نواختن ضربات ایستگاهی، در جام جهانی گذشته پس از شکست برابر پرتغال در ضربات پنالتی حذف شد. ضعیف ترین پنالتی زن باید اولین پنالتی را بزند و به همین ترتیب تا قوی ترین بازیکن پنالتی آخر را بزند. از این رو یک تیم می تواند بیشترین شانس را برای زدن هر چه بیشتر گل ها داشته باشد.»
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir