شکست سنگین پرسپولیس در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با اعتراض گسترده هواداران پرسپولیس روبرو شد تا یک بار دیگر بحث برکناری دایی از تیم فوتبال پرسپولیس به سوژه نخست محافل خبری تبدیل شود.

 

رجانیوز : برخی هواداران پرسپولیس با شنیدن این گمانه‌زنی‌ها بر این باور بودند که به زودی نیمکت تیم فوتبال پرسپولیس دستخوش تغییر و تحولات جدیدی قرار خواهد گرفت اما حبیب کاشانی فعلا به علی دایی فرصت می‌دهد تا پایان مسابقات به کار خود در رقابت‌های لیگ برترادامه دهد.

هرچند برخی نزدیکان دایی پیش بینی کردند او پس از شکست مقابل بنیادکار از کار برکنار خواهد شد اما این پیش بینی با تفکرات جدید حبیب کاشانی همخوانی ندارد، چون او بنا دارد به دایی فرصت دهد تا پایان فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر و بازی‌های جام حذفی، هدایت تیم فوتبال پرسپولیس را در دست داشته باشد تا پس از پایان قراردادش، دیگر بهانه‌ای برای خطاب قرار دادن مدیریت باشگاه در اختیار نداشته باشد.


نزدیکان کاشانی معتقدند برکناری دایی در این برهه کاشانی را با چالش جدیدی رو به رو می‌کند، چرا که ممکن است جایگزین دایی نتواند در رقابت‌های جام حذفی نتیجه ایده‌آل هواداران را به دست آورد، از این رو دایی این فرصت را به دست خواهد آورد تا ضمن انتقاد از پروسه برکناری‌اش ادعا کند که اگر او هدایت پرسپولیس را دراختیار داشت، می‌توانست این تیم را قهرمان جام حذفی کند، از این رو سرپرست موقت باشگاه پرسپولیس برای این که حاشیه جدیدی گریبان‌گیر تیمش نشود، دایی را به حال خود رها کرده تا هرآنچه را که در توان دارد، به اجرا درآورد و از جایگاه خود دفاع کند.


اما سوال کلیدی این است که سرنوشت پرسپولیس چه خواهد شد؛ منابع آگاه خبری از داخل باشگاه خبر می‌دهند، فصل آینده سرمربی پرسپولیس دایی نخواهد بود، این افراد برای اثبات این ادعا خود به سخنان دایی اشاره می‌کنند و می‌گویند خود علی دایی هم به این مساله کاملا اشراف دارد که فصل بعد سرمربی پرسپولیس نخواهد بود، به همین دلیل در شرایط کنونی رایزنی‌های خود را با برخی باشگاه‌ها انجام داده و تا حدود بسیار زیادی نتیجه دلخواه خود را به دست آورده از این رو باید با این تفاسیر پروژه همکاری دایی و پرسپولیس را تمام شده دانست.


این طیف در ادامه پیش بینی‌های خود از تغییرو تحولات در باشگاه پرسپولیس نکات جالبی را مطرح می‌کنند که اگر واقعیت داشته باشد، می‌توان پرسپولیس فصل بعد را یک از رویایی ترین تیم‌های پرسپولیس دانست. بر این اساس، کاشانی سرمربی فصل بعد سرخپوشان را انتخاب کرده و با مذاکرات مقدماتی نظر مساعد وی برای پیوستن به تیم فوتبال پرسپولیس را جلب کرده تا با پایان رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی سرمربی جدید فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کند. هرچند نزدیکان کاشانی از ارائه اطلاعات دقیق در خصوص سرمربی فصل آینده تیم فوتبال پرسپولیس خودداری می‌کنند اما پیدا کردن گزینه سرمربی‌گری پرسپولیس کار زیاد سختی نیست.


بر اساس شواهد، این فرد کسی نیست جز حمید استیلی سرمربی سابق تیم فوتبال شاهین بوشهر که در اواخر فصل دهم از این تیم بوشهر جدا شد، استیلی که به دلیل فوت برادرش دچار مشکلات روحی شده بود، به پیشنهاد مربیگری تیم المپیک ایران پشت کرد تا نشان دهد تمایلی برای فعالیت در فوتبال ندارد اما گفته می‌شود کاشانی که علاقه زیادی به او دارد، پس از برگزاری جلسات نظر مساعد وی را جلب کرده و تا حدود زیادی این اتفاق قطعی به نظر می‌رسد.


گفته می‌شود کاشانی برای متقاعد کردن استیلی به وی اعلام کرده پرسپولیس در ابتدای فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر، بازیکنان شاخصی را به خدمت خواهد گرفت تا ابزار موفقیت استیلی در پرسپولیس فراهم شود.

اخبار نیمه رسمی دیگر حکایت از این دارد که کاشانی در مذاکرات خود به استیلی اعلام کرده نفراتی مانند علی کریمی، مهدی مهدوی کیا، کریم باقری، شیث رضایی، رضا نوروزی، محمد غلامی موافقت ضمنی خود را برای پیوستن به پرسپولیس اعلام کردند و اگر او هدایت این تیم را در دست گیرد، کار سختی برای کسب موفقیت در تیم فوتبال پرسپولیس ندارد.

حضور این بازیکنان به قدری وسوسه‌انگیز بود که استیلی علی‌رغم مخالفت اولیه برای حضور در پرسپولیس مجبور شد به پاسخ کاشانی چراغ سبز نشان دهد تا هواداران و دوستان کاشانی منتظر پایان رقابت‌های لیگ برتر باشند تا شروع دوباره پرسپولیس با حمید استیلی را نظاره گر باشند.


انتظار می‌رود فصل آینده پرسپولیس به عنوان یک مدعی جدی کسب عنوان قهرمانی در لیگ یازدهم از سوی فوتبالی‌ها شناخته شود.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:rajanews.com