مرحله گروهی رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا با صعود سه نماینده ایران و حذف تیم فوتبال سپاهان از این رقابت‌ها همراه شد.
 
 
 در پایان هفته ششم و پایانی رقابت‌های گروهی جام باشگاه‌های آسیا تیم های مس کرمان، استقلال، و ذوب آهن به مرحله بعدی رقابت‌ها صعود کرده و تیم سپاهان در عین ناباوری از این رقابت‌ها حذف شد.
به این ترتیب و با توجه به نتایج پیش آمده تیم‌های مس کرمان و ذوب آهن اصفهان در دور بعدی این رقابت‌ها به مصاف یکدیگر خواهند رفت و یک تیم از این ایران به مرحله یک چهارم این رقابت‌ها صعود خواهد کرد.
در ابتدا ذوب آهن با پیروزی برابر نایب قهرمان آسیا با صدرنشینی گروه B به مرحله شانزدهم رفت.
شاگردان منصور ابراهیم زاده در حالیکه الاتحاد برای صعود فقط احتیاج به برد داشت در دقیقه 54 با ضربه محمد رضا خلعتبری به گل رسید و در نهایت با همین تک گل برنده شد.
با این نتیجه ذوب آهن به عنوان تیم اول در دور شانزدهم میزبان تیم دوم گروه D مس کرمان خواهد بود تا در تک بازی اصفهان حداقل یکی از تیم های ایرانی صعود خود را در یکچهارم نهایی قطعی کنند.
بنیادکار هم در بازی دور شانزدهم در ریاض به مصاف الهلال صدرنشین گروه D خواهد رفت.
ذوب آهن با برد بازی آخر مرحله گروهی چهارشنبه شب 13 امتیازی شد و بنیادکار که امشب 4-1 الوحده را برد با 10 امتیاز تیم دوم شد. الاتحاد با 8 و الوحده با سه امتیاز هم از دور رقابت ها حذف شدند.
 سپس الغرافه در دقیقه 90 بازی با الاهلی به پیروزی رسید تا صدرنشینی گروه A را از استقلال بگیرد.
تنها گل آخرین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان را ناصر کمیل در دقیقه 90 برابر الغرافه زد.
 شکست 2-1 استقلال تهران برابر الجزیره امارات صدرنشینی نماینده ایران را با تردید روبرو کرده بود.
استقلال که صعود خود را از گروه Aلیگ قهرمانان قطعی کرده بود چهارشنبه شب بازنده شد تا برای تکلیف میزبانی در دور شانزدهم در انتظار نتیجه بازی الاهلی عربستان و الغرافه قطر بماند.
حالا الغرافه با 13 امتیاز اول است و استقلال با همان یازده امتیاز در جای دوم قرار دارد. الغرافه بدلیل صدرنشینی در بازی مرحله شانزدهم میزبان پاختاکور است و استقلال در عربستان به مصاف الشباب می رود.
در همین گروه A الاهلی عربستان با شش امتیاز از جای سوم و الجزیره هم با تنها بردی که امشب برابر استقلال بدست آورد با 4 امتیاز از بازیها بیرون افتادند.
 
 
 
 
گردآوری:گروه خبری سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:fardanews.com