ماجرا از لحظه‌ای استارت خورد كه آرش برهانی موقعیت خوبی را برابر دروازه راه‌آهن از دست داد.
 
هر زمان استقلال برنده می‌شد سوژه‌های حاشیه‌ای اطراف تیم هم به شدت كم می‌شد اما برخلاف همیشه در روزی كه استقلال برنده بازی حساس هفته سی و سوم شده بود، انواع و اقسام اتفاقات در این تیم رخ داد كه یكی از آنها موضوع درگیری‌های مرفاوی و مجیدی در حین بازی بود كه دامنه آن به رختكن هم كشیده شد و تبدیل به یك فیلمفارسی به تمام معنا شد.

به گزارش«فردا» به نقل از روزنامه گل ماجرا از لحظه‌ای استارت خورد كه آرش برهانی موقعیت خوبی را برابر دروازه راه‌آهن از دست داد. از آن لحظه به بعد می‌شد فهمید كه تعداد پاس‌های منتهی به آرش از سوی هم‌تیمی‌های او كم و كمتر شد تا اینكه فرهاد مجیدی در یك صحنه به جای آنكه به آرش برهانی كه در موقعیت مناسبی برابر هجده‌قدم ایستاده بود پاس بدهد خودش نفوذ كرد و داد و بیداد مرفاوی شروع شد. مرفاوی بلافاصله پس از این اقدام مجیدی كه در عمد یا غیر‌عمدی بودن آن شبهاتی وجود دارد به شدت نسبت به این رفتار مجیدی واكنش نشان داد و تا جایی پیش رفت كه یك پای او از خط طولی گذشت.

درگیری لفظی
صدای داد و فریاد مرفاوی بلند بود كه تصویر بسته او از اسكوربورد پخش شد. در آن لحظه كلمه‌ای از دهان مرفاوی خارج شد كه به راحتی می‌شد آن را لب‌خوانی كرد. بلافاصله پس از آن فرهاد مجیدی جواب مرفاوی را داد و با حركت دست‌هایش به سمت نیمكت به حاضران در ورزشگاه ‌فهماند كه در حال جنگ با مرفاوی است. این جر و بحث‌ها سر و صدای هواداران را هم بلند كرد.

لغو تعویض مجیدی
صمد مرفاوی وقتی واكنش مجیدی را دید به سمت نیمكت برگشت و به یكی، دو تن از بازیكنانش دستور گرم كردن داد تا مجیدی را بیرون بكشد. در همان لحظه مجید نامجومطلق با یك شیشه آب به سمت مرفاوی رفت و او را دعوت به آرامش كرد. نامجومطلق از مرفاوی خواست تا در عصبانیت تصمیم‌گیری نكند و در واقع دستور تعویض را وتو كرد.

درگیری مرفاوی با سكوها
باید به این نكته هم اشاره كنیم كه در خلال داد و فریادهای مرفاوی وقتی تماشاگران در حمایت از كاپیتان استقلال شروع به تشویق مجیدی كردند، مرفاوی رو به سكوها هم فریادی كشید و با حركت دست به آنها معترض شد. این رفتار صمد‌آقا موجی از عصبانیت را در میان طرفداران استقلال پدید آورد و آنها را بر آن داشت تا علیه مرفاوی هم شعار دهند. این اتفاق در پایان بازی هم تكرار شد و تماشاگران تیم به جای ابراز شادی به خاطر برد استقلال نسبت به رفتارهای مرفاوی معترض شدند.

فرار فرهاد
از آنجا كه مجیدی بازیكن با‌تجربه‌ای است و می‌دانست كه پس از پایان بازی همه خبرنگاران به سراغش خواهند آمد به محض به صدا درآمدن سوت پایان بازی با سرعت به سمت رختكن دوید تا گرفتار خبرنگاران نشود. در این میان مشاور جوان واعظ به سرعت به سمت مجیدی رفت و او را به رختكن برد تا با مصاحبه‌هایش بیشتر وارد حاشیه نشود.

حمایت شدید تماشاگران
یكی از نكات جالب توجه این بازی عجیب آنجا بود كه وقتی استقلال گل زد طرفداران این تیم به جای شادی جهت برد تیم‌شان علیه مرفاوی شعار دادند و درخشش فرهاد مجیدی را به رخ او كشیدند. آنها به محض گل‌زنی فرهاد شعار جدیدی سر دادند كه «فرهاد جهانی شده ... صمد فراری شده ...» آنها با اشاره به قرار گرفتن اسم فرهاد مجیدی در جمع گلزنان پنج گله لیگ‌های قاره‌ای این موضوع را به رخ مرفاوی كشیدند و به او هشدار دادند كه حق ندارد با این بازیكن بدرفتاری كند.

دعوا در رختكن
به محض ورود كادر‌فنی به رختكن بهزاد غلامپور كه پیش از این یك‌بار هم هنگام پشت چشم نازك كردن سیاوش اكبرپور برای مرفاوی بالا‌خواه سرمربی استقلال درآمده بود به پشتیبانی از مرفاوی به مجیدی حمله كرد.
فرهاد هم كه تا آن لحظه كاری به كار كسی نداشت به محض مشاهده چنین رفتاری در دفاع از خودش در مقام پاسخگویی برآمد و در همین میان مرفاوی وارد رختكن شد. ورود مرفاوی به رختكن بهزاد غلامپور را شیر كرد تا بیشتر علیه فرهاد مجیدی موضع بگیرد و این اتفاق كافی بود تا جر و بحث‌ها بالا بگیرد و طرفین از خجالت هم درآیند. هرچند كه در این میان محمود بابایی یا همان مشاور جوان واعظ دستش را جلوی دهان فرهاد گرفته بود و مانع حرف زدن او می‌شد و هر بار مجیدی دست او را كنار می‌زد او دست دیگرش را جلوی دهان فرهاد می‌گرفت. تا اینكه پس از پرتاب چند بطری از این طرف رختكن به آن طرف و شكسته شدن شیشه رختكن غائله خاتمه پیدا كرد.

بازیكنان علیه غلامپور
نكته جالب توجه در خلال درگیری‌های پر‌سروصدای داخل رختكن استقلال حمایت همه‌جانبه بازیكنان ریز و درشت استقلال از هم‌تیمی‌شان برابر دخالت بی‌مورد غلامپور بود. آنها از مربی دروازه‌بان‌ها خواستند تا خودش را قاطی ماجرا نكند و سرش به كار خودش باشد. حتی برخی بازیكنان در لابه‌لای داد و بیدادها چند متلك هم به غلامپور انداختند و او را فرصت‌طلب خطاب كردند.

مصاحبه‌های خنثی
پس از آرام شدن اوضاع وقتی بازیكنان استقلال یك به یك از رختكن خارج شدند هیچ‌كس حتی اشاره‌ای اندك به اتفاقات درون رختكن نمی‌كرد و بیشترشان می‌گفتند «اتفاقی نیفتاده است...!» آنها حتی منكر داد و فریادهایی شدند كه صدای آن تا بیرون رختكن هم می‌آمد.
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:fardanews.com