وقتی گزارش یک کلاهبرداری میلیاردی به بازپرس دادسرای شمیرانات رسید، تیمی از ماموران پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت تحقیقات خود را برای بازداشت ...

 

وقتی گزارش یک کلاهبرداری میلیاردی به بازپرس دادسرای شمیرانات رسید، تیمی از ماموران پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت تحقیقات خود را برای بازداشت زن برج‌ساز آغاز کردند.
کلاهبرداری 4 میلیاردی یک زن برج‌ساز پسر فوتبالیستش را به دردسر انداخت. جوان 19 ساله که عضو یکی از تیم‌های سرشناس پایتخت در رده نوجوانان است با گریه ادعا می‌کرد که با جدایی پدر و مادرش هیچ اطلاعی از سرنوشت و چگونگی زندگی مادرش ندارد.
وقتی گزارش یک کلاهبرداری میلیاردی به بازپرس دادسرای شمیرانات رسید، تیمی از ماموران پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت تحقیقات خود را برای بازداشت زن برج‌ساز آغاز کردند. یکی از مالباخته‌ها به بازپرس نیک‌صفت از شعبه پنجم دادسرای الهیه گفت: چند ماه پیش از طریق یکی از دوستانم متوجه شدم زنی به نام سوسن در زمینه پیش‌فروش آپارتمان در خیابان دولت تهران فعالیت دارد.
وقتی برای بازدید زمینی که در حال گودبرداری بود رفتم زن جوان خود را مدیرعامل یک شرکت ساختمانی معرفی کرد و با ظاهرسازی و چرب‌زبانی اعتمادم را به خود جلب کرد. به همین خاطر به یک بنگاه رفتیم و حدود 30 میلیون تومان به عنوان بیعانه پرداختم و قرارداد امضا کردیم. در قرارداد عنوان شد که اقدام به ساخت برج کرده و من آپارتمانم را تا سال آینده تحویل می‌گیرم و قرار شد مابقی پول را هنگام تحویل آپارتمان بپردازم. پس از 3 ماه وقتی برای بازدید آپارتمان خود به خیابان دولت رفتم ناباورانه دیدم که هیچ اقدامی در زمینه ساخت و ساز برج صورت نگرفته است. همان لحظه بود که متوجه شدم فریب یک زن کلاهبردار را خورده‌ام که همه حرف‌هایش دروغ بوده است. پس از شکایت این مرد روشن شد که بیش از 20 زن و مرد بدین شیوه در دام زن برج‌ساز گرفتار شده‌اند و همه با پرداخت 10 تا 40 میلیون بیعانه آپارتمان را پیش خرید کرده بودند.
همزمان با افشای کلاهبرداری 3 میلیاردی زن برج‌ساز،‌ خواهر و برادر این زن به دادسرای الهیه مراجعه کردند و راز وام یک میلیاردی را افشا کردند. خواهر سوسن به بازپرس نیک‌صفت گفت: زمینی که خواهرم ادعا کرده متعلق به خودش است و قصد برج‌سازی در آن را دارد و با پیش‌فروش آپارتمان برج پول کلانی به جیب‌زده،‌ متعلق به پدرم است. این زمین ارثیه همه خواهر و برادرانم است که سوسن خواهرم با وکالتنامه و سند جعلی دست به این اقدام عجیب زده است. اما این پایان ماجرا نیست چون سوسن با استفاده از اسناد یکی از آپارتمان‌های پدری‌ام وام یک میلیاردی گرفته است. این در حالی است که اقساط وام را پرداخت نکرده و بانک، خانه را به حراج گذاشته و مصادره کرده است.
هرچه به او SMS می‌فرستم و او را به خانه‌ام دعوت می‌کنم، جواب نمی‌دهد و ناپدید شده است. با روشن شدن کلاهبرداری 4 میلیاردی این زن 42 ساله، بازپرس نیک‌صفت دستور تحقیقات گسترده برای بازداشت این برج‌ساز فراری را آغاز کرد. ماموران پاتوق‌های احتمالی این زن را تحت محاصره قرار دادند اما هیچ اثری از وی به دست نیامد. کارآگاهان در شاخه دیگری از بررسی‌ها تنها پسر 19 ساله این زن را تحت نظر قرار دادند تا اینکه سرنخی را پیش روی بازپرس قرار دادند.
تحقیقات حکایت از این داشت که تنها پسر کلاهبردار فراری با مادرش تماس تلفنی دارد. این پسر که عضو یکی از تیم های سرشناس تهران در رده نوجوانان است با دستور بازپرس در 18 اردیبهشت‌ماه سال جاری هنگام تمرین در زمین فوتبال بازداشت شد. وی وقتی پیش روی بازپرس نیک صفت در شعبه پنجم دادسرای ناحیه یک تهران (شمیرانات) ایستاد با گریه ادعا کرد که اطلاعی از مخفیگاه مادرش ندارد.
وی در حالی که در حلقه مالباخته‌هایی که از مادر کلاهبردارش شاکی بودند، گرفتار شده بود، گفت: پدر و مادرم سال‌ها پیش از یکدیگر جدا شدند و من مدتی است که با یکی از دوستانم خانه‌ای اجاره کرده‌ام و با هم زندگی می‌کنیم. من اطلاعی از سرنوشت مادرم ندارم. اگر هم دست به کلاهبرداری زده است به من ارتباطی ندارد. من که نباید به جای او مجازات شوم!
وی با گریه ادامه داد: من را هنگام تمرین در زمین فوتبال بازداشت کردند در حالی که بی‌گناه هستم. پس از اظهارات این پسر فوتبالیست، بازپرس نیک‌صفت دستور داد که این پسر در زندان بماند تا زمانی که مادر کلاهبردارش خود را تسلیم کند.

 

گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news 
منبع:vatanemrooz.ir