بازیکنان و مربیان شاغل در لیگ حرفه‌ای باشگاه‌های کشور علاوه بر درآمد بسیار خود در فوتبال به مشاغل دیگر نیز روی آورده‌ تا در آنها نیز در آمد زایی کنند.

به گزارش «فردا» همواره این ضرب المثل در میان ایرانیان وجود داشته که پول، پول می‌آورد. این ضرب‌المثل کاملا در مورد بیشتر ستارگان ورزش ایران نیز صدق می‌کند و آنهایی را که از باشگاه‌ها دریافت‌های نجومی دارند را نیز به این فکر انداخته تا از این پول‌ها بیشتر استفاده کنند تا بتوانند درآمد بیشتری داشته باشند.

كریم باقری: هافبك صاحب نام تیم پرسپولیس ، كه زمانی فوتبالش هم مثل فرش شهرش زبانزد عام و خاص بود در كنار شوت زدن و دویدن و پاس دادن در زمین چمن در امر صادرات فرش و ارز آوری برای كشور تجربه و تبحر بالایی دارد. كریم خان همراه پدر همسرش یكی از تجار معروف فرش ایران و به خصوص تبریز در دنیاست!

خبر ورزشی نیز دراین باره نوشت: علی کریمی: جادوگر فوتبال آسیا، بازیکنی که درخشش خود را از تیم فتح تهران آغاز کرد و در پرسپولیس به اوج رسید و سرانجام سر از تیم بایرن مونیخ آلمان درآورد با چند نفر از دوستانش به صورت شراکتی کار می‌کند. در شرکت آنها همه گونه خرید و فروش انجام می‌شود از مسکن و ساخت و ساز گرفته تا صادرات و واردات لوازم تزئینی و خانگی. البته خود جادوگر علاقه خاصی به خرید و فروش سیم‌کارت تلفن همراه آن هم از نوع شماره‌های رندش را دارد و هر کس خط رند می‌خواهد معمولاً سری به دفتر شرکت او می‌زند.

علی دایی: کمتر کسی است که از تولیدی پوشاک او بی‌خبر باشد اما بد نیست بدانید سرمربی مطرح پرسپولیسی در یکی، دو سال اخیر در ساخت و ساز مسکن هم دستی بر کار داشته و حتی شنیده می‌شود به دلیل رکورد بازار با ضرر و زیان‌هایی هم روبه‌رو شده است.

امیر قلعه‌نوعی: پرافتخارترین مربی ادوار لیگ برتر که بحث خرید هواپیمای اختصاصی‌اش هنوز سر زبان‌هاست در کنار ساخت و ساز مسکن، در حال تکمیل پروژه مجتمع ورزشی و تفریحی‌اش در یکی از نقاط خوب پایتخت بوده که این مجتمع شامل استخر و سونا، سالن بیلیارد، پینتبال و... است. گفته می‌شود علاوه بر راه‌اندازی فروشگاه لوازم خانگی در سه راه امین‌حضور تهران، یک مزرعه کشاورزی هم در حومه تهران در اختیار دارد.

مهدی مهدوی‌کیا: مرد محبوب استیل‌آذین که سال‌ها در آلمان زندگی می‌کرد و قرارداد سنگینی هم با هامبورگ و اینتراخت فرانکفورت داشت با همکاری برادرانش در ایران شرکت تولیدی پوشاک و البسه کودکان راه انداخت که مارک پوشاک او خیلی زود به شهرت رسید و نمایندگی‌های فعالی در استان‌های مختلف هم دارد.

جوادنکونام: گفته می‌شود تمام افکارش در تجارت و درآمدزایی را معطوف به پروژه ساخت هتل پنج‌ستاره در یکی از نقاط پر رفت و آمد شمال کشور کرده و در این راه سرمایه‌گذاری گسترده‌ای هم داشته است. کاپیتان تیم ملی علاوه بر این در خرید و فروش مسکن هم دستی بر کار دارد.

علیرضا منصوریان: خودش اعتراف کرد سال‌هاست در قشر چاپخانه‌داران فعالیت می‌کند اما در کنار این موضوع گفته می‌شود او در ساخت مجتمع تفریحی و سیاحتی در جزیره کیش هم شراکت کرده و رفت و آمدهایش به این جزیره هم به این خاطر است. مربی تیم‌ملی گهگاه به بازار موبایل و کامپیوتر هم سرک می‌کشد.

سید مهدی رحمتی: او که عنوان گران‌قیمت‌ترین دروازه‌بان ایران را یدک می‌کشد، علاقه خاصی به خرید زمین و مستغلات دارد، به نحوی که شنیده می‌شود او در شمال سرمایه‌گذاری وسیعی با خرید نزدیک به هشت هکتار زمین انجام داده است.

خداداد عزیزی: جز اینکه گفته می‌شود سهامدار یک شرکت تولیدی لباس ورزشی است گویا با یک یاز دوستانش در بازار طلای تهران هم سهمی داشته و مغازه طلافروشی او در پایتخت جزو مطرح‌ترین طلافروشی‌ها قلمداد می‌شود. مرد حماسه‌ساز ملبورن گهگاه در واردات لوازم تزئینی و خانگی هم نقشی در بازار ایران ایفا می‌کند.

حسین کاظمی و مجتبی جباری: اگر سری به بازار موبایل زده باشید پی‌ می‌برید که آنها با راه‌اندازی فروشگاه فروش تلفن‌همراه به نوعی آینده تجاری خود را در این صنف جست‌وجو می‌کنند.

سیاوش اکبرپور: برخلاف سایر اهالی فوتبال او رو به رستوران و سفره‌خانه‌های سنتی، که بازارش به تازگی داغ شده، آورده و همین چند ماه پیش بود که سفره‌خانه سنتی‌ او افتتاح شد و به پاتوق بسیاری از خانواده‌ها تبدیل شد.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:fardanews.com