این خواننده اپرا که از سوی نلسون ماندلا برای اجرا در مراسم افتتاحیه جام جهانی فوتبال 2010 در ژوهانسبورگ انتخاب شده بود روز سه شنبه در بیمارستانی درگذشت.
 
به گزارش خبرآنلاین، نتشبه هفته گذشته به بیمارستان زادگاهش در پورت الیزابت منتقل شده بود، این خبر را کمپانی اپیک رکوردز اعلام کرد.

نیک رافائل، رئیس کمپانی اپیک در بیانیه‌ای در روز چهارشنبه گفت:«این مرد صدایی شگفت‌انگیز داشت، موسیقی او به دلیل ملودی‌هایش و پیام‌های امید و دوستی‌اشان یگانه بود

نتشبه که با لوکینو پاواروتی مقایسه شده بود قرار بود روز 11 ژوئن در مراسم افتتاحیه «امید» را اجرا کند. در بخشی از این اجرا، ماندلا قطعه‌ای را دکلمه می‌کند.

لبو ام، تهیه‌کننده مراسم گفت:«امیدوارم روحش روز 11 ژوئن ما را همراهی کند. خدا رحمتش کند و امیدوارم روح پرامیدش در دل ما راه پیدا کند

نتشبه در حلبی‌آباد شهر پورت الیزابت بزرگ شد و از پنج سالگی به خوانندگی پرداخت. او در ازای کار در باغ همسایه‌اشان از او می‌خواست که آهنگ‌های پوچینی و موزارت را برای او پخش کند.

او در روزنامه‌ای در این مورد گفته بود:«ایتالیایی نمی فهمیدم اما موسیقی با من حرف می زد.» او در سالن‌های کوچک اپرا و نمایش‌های موزیکال که متن‌اشان را پدرش برای کلیسای محلی می‌نوشت خوانندگی می کرد.

تا اینکه موفق به گرفتن بورسیه در رشته خوانندگی در دانشگاه کیپ‌تاون شد. او سپس با بورسیه برای تحصیل در برنامه هنرمندان جوان راهی بریسبین در استرالیا شد. اما موفقیت اصلی او بردن بورسیه برای تحصیل در کالج سلطنتی موسیقی در لندن در سال 2004 بود.

او طرفدار فوتبال بود و در مصاحبه‌ای گفته بود در کودکی با کاغذ و پلاستیک توپ درست می‌کرد و با دوستانش فوتبال بازی می‌کرد.

قرار بود نتشبه پنج آلبوم برای کمپانی سونی ضبط کند که تنها موفق به ضبط آهنگ‌های جام جهانی شد.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:khabaronline.ir