امیررضا واعظ آشتیانی كه به عنوان میهمان برنامه ورزش از نگاه دو در تلویزیون حاضر شده بود در پاسخ به بحثی درباره...
 

به گزارش سایت گل ، امیررضا واعظ آشتیانی كه به عنوان میهمان برنامه ورزش از نگاه دو در تلویزیون حاضر شده بود در پاسخ به بحثی درباره فرمولاسیون انتخاب نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا آن را غیركارشناسی ارزیابی اعلام كرد و خواستار آن شد كه هر4 نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا از رقابت‌های لیگ انتخاب شوند. او گفت:

«همانطور كه در همه مسائل فوتبال اروپا را الگوی خود قرار می‌دهیم باید در این زمینه هم الگوی ما آنها باشند. در فوتبال اروپا نمایندگان منتخب برای لیگ قهرمانان از تیم‌های برتر لیگ انتخاب می‌شوند و قهرمان جام حذفی به یورولیگ می‌رود. ما هم باید تیم‌های اول تا چهارم را به عنوان نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان معرفی كنیم و قهرمان جام حذفی هم به ای اف سی كاپ برود و آنجا رقابت كند

به عقیده واعظ با توجه به سطح بالاتر رقابت معیار بهتری برای شناخت قدرت تیم‌هاست، شیوه فعلی در انتخاب و معرفی نمایندگان ایرانی در لیگ برتر نیازمند تغییر است.

چرا كه حتی امكان دارد یك تیم دسته اولی قهرمان جام حذفی بشود كه طبیعتاً از قدرت لازم برای حضور در لیگ قهرمانان برخوردار نیست.

البته واعظ با این استدلال الظاهر قصد جبهه‌گیری علیه پرسپولیس را نداشت چرا كه به گفته وی با چهارم شدن پرسپولیس در لیگ این تیم سهمیه آسیایی را كسب كرده است.

واعظ گفت:«در فدراسیون به بنده جواب داده‌اند این مسأله یك عرف است اما به نظر من ما باید این  عرف را عوض كنیم. چون آیین‌نامه مشخصی هم در این زمینه وجود ندارد كه اعلام كرده باشد قهرمان جام حذفی باید به لیگ قهرمانان صعود كند

 در این لحظه علی كفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال روی خط برنامه آمد و اعلام كرد كه ای اف سی دقیقاً‌ در این مورد اظهارنظر كرده و اعلام كرده است كشورهایی كه از یك سهمیه بیشتر دارند باید قهرمان جام حذفی را به لیگ قهرمانان معرفی كنند.

این جمله كفاشیان با پاسخ واعظ مواجه شد و او گفت:«چنین آیین‌نامه‌ای وجود ندارد و او از كنفدراسیون فوتبال آسیا در این‌باره استعلام كرده است

سپس واعظ از كفاشیان خواست اگر چنین سندی به صورت مكتوب موجود است آن روی سایت فدارسیون قرار بدهد كه كفاشیان گفت:«صبح امروز این كار انجام خواهد شد

این بحث دقایق دیگر نیز ادامه داشت اما حالا وقت آن است كه ببینیم كدامیك از این دو مدیر اطلاعات بیشتری از لیگ قهرمانان آسیا داشته‌اند؛ واعظ یا كفاشیان.

  

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:goal.com