تيم ملی فوتسال ايران با پيروزی 8 بر 3 برابر تيم ازبکستان، برای دهمين بار بر بام فوتسال قاره آسيا ايستاد.
 
 
آفتاب: تيم ملی فوتسال ايران با پيروزی برابر تيم ازبکستان،  قهرمان آسیا شد. 

يازدهمين دوره رقابت‌های فوتسال جام ملت هاي آسيا در تاشکند ازبکستان برگزار شد که تيم ايران عصر يکشنبه در ديدار فينال با نتيجه 8 بر 3 تيم ميزبان را شکست داد و قهرمان شد. 

مسعود دانشور و علي اصغر حسن‌زاده (دوگل)، جواد اصغری‌مقدم، حسين سلطانی، محمد طاهری، مجيد رييسی برای تيم ايران و دلشاد ايرساليف و ‌نودير الی‌بايف (دوگل) برای ازبکستان گلزنی کردند. 

تيم ايران در ابتدای بازی با ترکيب مصطفی نظری، محمد طاهری، محمد کشاورز، مصطفی طيبی و مسعود دانشور وارد زمين شد. 

بازيکنان تيم ملی ايران در دقايق نخست بازی به دليل جو سنگين حاکم بر سالن ملی تاشکند ازبکستان نتوانستند عملکرد قابل قبولی را به نمايش بگذارند به طوری که دو گل از تيم ميزبان دريافت کردند. 

پس از اين گل، ملی پوشان ايرانی با پرس از يک سوم زمين حريف،‌ نبض بازی را در دست گرفتند و با فشار بر روی دفاع ازبک‌ها 3 گل وارد دروازه "رستم عمراف" کردند. 

ازبک‌ها باز هم در آغاز نيمه دوم حملاتی را بر روی دروازه ايران طراحی کردند که ایف‌بايف با يک شوت سنگين توپ را درون دروازه "مصطفی نظری"‌ سنگربان کشورمان جای داد. 

قرمز پوشان ايرانی پس از اين گل با بهره‌گيری از اشتباهات فردی ازبک‌ها، دو گل متوالی وارد دروازه حريف کردند تا شيرازه اين تيم از هم پاشيده شود. 

ملی‌پوشان کشورمان در ادامه نيمه دوم با ارائه يک بازی منطقي 3 گل ديگر به ثمر رساندند تا با اقتدار به مقام قهرمانی اين رقابت‌ها دست يابند. 

اسامی تيم‌های قهرمان اين دوره از رقابت‌ها به شرح زير است:

1999 کوالالامپور: ايران

2000 بانکوک: ايران

2001 تهران: ايران

2002 جاکارتا: ايران

2003 تهران: ايران

2004 ماکائو: ايران

2005 ويتنام: ايران

2006 تاشکند: ژاپن

2007 اوزاکا: ايران

2008 بانکوک: ايران

2010 تاشکن :‌ ايران

گفتنی است جوايز تيم‌های قهرمان توسط محمد بن‌همام رئيس كنفدراسيون آسيا به آنها اهدا شد.

در اين سری از رقابت‌هاب فوتسال جام ملت‌های آسيا، محمد طاهری از كشورمان با 13گل زده بهترين گلزن و همچنين بهترين بازيكن اين رقابت‌ها شناخته شد.
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع : aftabnews.ir