به فاصله یک هفته مانده به آغاز جام جهانی آژانسهای مسافرتی در قالب تور جام جهانی خدمات محدودی ارائه می دهند که از عدم نظارت مراجع قانونی حکایت دارد. تورهاي جام جهاني درحالي از ايران به آفريقاي جنوبي مي‌روند كه...
 
 به نوشته روزنامه امروز و به نقل از سایت جهان نیوز : با اینکه تیم ملی ایران از صعود به جام جهانی 2010 بازماند و از هیجان تماشاگران ایرانی برای تماشای جام جهانی کاسته شده اما جاذبه های گردشگری کشوری مثل آفریقای جنوبی و تماشای ستاره های مطرح دنیا، اهالی فوتبال در ایران را برای مراجعه به آژانسهای مسافرتی ترغیب کرده است.
 
 به فاصله یک هفته مانده به آغاز جام جهانی آژانسهای مسافرتی در قالب تور جام جهانی خدمات محدودی ارائه می دهند که از عدم نظارت مراجع قانونی حکایت دارد. تورهاي جام جهاني درحالي از ايران به آفريقاي جنوبي مي‌روند كه پرواز مستقيمي بين دو كشور وجود ندارد. پروازها از طريق دوبي به ژوهانسبورگ انجام و قيمت بليت آن حدود سه‌ميليون تومان برآورد مي‌شود. قيمت اين تورها از 6 تا 14ميليون تومان متغير است.
 
آژانس‌هاي ايراني دليل اين گراني را افزايش قيمت هتل‌ها، بليت مسابقات و پرواز اعلام كرده‌اند. البته بايد هزينه‌ي مراسم افتتاحيه، اختتاميه و بازي‌هاي نيمه‌نهايي و نهايي را در اين قيمت محاسبه كرد. حدود پنج‌سال پيش، قبل از آن‌كه كميته‌ي گردشگري ورزش در سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري به‌صورت رسمي تشكيل شود، برخي آژانس‌ها تصميم گرفتند به بهانه‌ي مسابقات بين‌المللي، تورهاي تماشا و حتی تشكلي به اين نام راه‌اندازي كنند كه حاصل اين تصميم، اعزام گروهي از علاقه‌مندان فوتبال به جام‌جهاني 2006 ميلادي بود. 

اين اتفاق در زمان برپايي المپيك پكن هم تكرار شد که البته بي‌حاشيه هم نبود. سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و كميته‌ي گردشگري ورزش قرار بود به اين تورها نظم بدهند اما اين اتفاق هنوز رخ نداده. البته قرار نبود اين كميته، تورهاي ورزشي را برگزار كند و آژانس‌ها نيز چنين توقعي نداشتند، بلكه سامان‌دهي تورهاي ورزشي به بهانه‌هاي مسابقات بين‌المللي و جلوگيري از سوءاستفاده‌ها، موضوعي است كه در چنين شرايطي نظارت دقیقی را می طلبد. 
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com./news
منبع:jahannews.com