این بازیکن در گفتگویی اظهار کرد که دايي مانند چند ايراني ديگر زير پرچم آمريكا است بنابراين آنها نبايد مدافع جنگ و خرمشهر باشند...

 رضا رجبی در گفت‌وگو با فردا، در خصوص سرمربی تیم ملی اظهار داشت: باید از سرمربی تیم ملی حمایت كرد و انتقادهای سالم انجام داد. هم‌اكنون به گونه‌ای شده است كه همه فكر می‌كنند انتقادها جنبه تخریبی دارد.

وی ادامه داد: قطبی باید بداند كه كسانی در ایران هستند كه دلشان برای فوتبال می‌سوزد و می‌توانند به این رشته كمك كنند. كسانی هستند كه برای غرض‌ورزی صحبت نمی‌كنند. وظیفه تمام كارشناسان این است كه برای تیم حاشیه‌سازی نكنند.

رجبی در مورد انتقادهای علی دایی از قطبی و این كه اعلام كرده بود قطبی در زمان جنگ فراری شده؛ خاطرنشان كرد: انسان‌های ضعیف ظاهری قوی دارند، اما در باطن كوچك هستند به همین دلیل همیشه حمله می‌كنند كه مورد حمله قرار نگیرند. مردم هوشمندی داریم و حرف را از عمل تشخیص می‌دهند.

بازیكن سابق تیم فوتبال استقلال افزود: من از این صحبت‌ها بسیار آزرده خاطر شدم. انسان نمی‌تواند از خرمشهر صحبت كند در حالی كه گرین كارت آمریكا را دارد و زیر پرچم این كشور قسم یاد می‌كند.

آنالیزور سابق استقلال تهران در ادامه خاطر نشان کرد: علی دایی در حالی که همه تیم‌ها در حال حاضر مشغول بستن تیم خود برای فصل آینده لیگ برتر هستند به آمریکا سفر کرده تا به امور شخصی خود رسیدگی کند.


وی افزود: شخصی كه فرهنگ ایرانی دارد باید بداند چون در كنفرانس خبری افراد بالای 7 سال مخاطب وی هستند مطرح كردن چنین مسائلی درست نیست، زیرا دید نوجوانان و جوانان را زیر سوال می‌برد.

رجبی با اشاره به دوران بازی خود و فوتبال پاك آن زمان عنوان كرد: مطمئن هستم اگر مرحوم پدرم هم‌اكنون زنده بود و شرایط فوتبال را مشاهده می‌كرد به من اجازه فعالیت در این رشته را نمی‌داد. مدیرانی هستند كه به محض اینكه به سمت مدیریت می‌رسند زحمات افراد گذشته را فراموش می‌كنند همچون مدیریت باشگاه استقلال.

بازیكن سابق تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان كرد: آیا زمانی كه دایی در پیكان و سایپا بود می‌توانست چنین حرف‌هایی بزند؟ زمانی كه انسان پشتوانه‌ای همانند مردم را دارد درست نیست كه از این قدرت سوء استفاده كند. آیا این حركت اخلاقی و انسانی است؟ به نظر من حتی اگر علی دایی اختلافی با مهدی تاج داشت باید به احترام فرهنگ و شخصیت فرد صحبت نمی‌كرد.

وی ادامه داد: آقای دایی باید بداند كه با شعار نمی‌تواند حرمت افراد را نگه داشت، بلكه در عمل است كه همه چیز مشخص می‌شود. باید علت یابی كرد و دید كه چرا دایی در تبریز مورد حمله قرار می‌گیرد. زمانی كه شخصی احترام و آبروی افراد را نگه نمی‌دارد نباید انتظار داشت كه دیگران احترام وی را نگه دارند.

رجبی در پایان با اشاره به دوران مربی‌گری دایی در تیم ملی یادآور شد: هیچ زمانی همانند دوران مربیگری دایی از سرمربی تیم ملی حمایت نشد. فدراسیون تمام تلاش خود را در این زمینه انجام داد و هر چه دایی گفت انجام شد، اما نتوانست نتیجه لازم را كسب كند و نمی‌توانست مردم را راضی نگه داشت.
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com./news
منبع:fardanews.com