نشست رضازاده با تاماش آیان نتایجی را به دنبال داشت.
 

حسین رضازاده گفت: رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری برای کاهش محرومیت سعید علی حسینی قول هر گونه همکاری را داده است.

تاماش آیان این موضوع را در جلسه شب گذشته خود با سرپرست فدراسیون وزنه برداری کشورمان مطرح کرد.

حسین رضازاده با تایید این خبر گفت: خوشبختانه جلسه خوب و مثبتی بود. بنده به همراه داراب ریاحی نزدیک به یک ساعت با رئیس فدراسیون جهانی در مورد مسائل مختلف صحبت کردیم که عمده آن مربوط به بحث کاهش محرومیت سعید علی حسینی، وزنه بردار خوب کشورمان بود.

سرپرست فدراسیون وزنه برداری ادامه داد: در این نشست آیان قول هر گونه همکاری را داد و ابراز امیدواری کرد که ادله وکیل علی حسینی نیز بتواند نظر هیئت رئیسه و اعضای کمیته دادرسی فدراسیون جهانی را برای حل این مشکل جلب کند.

آیان در عین حال گفت: در بحث کاهش محرومیت علی حسینی تصمیم گیرنده نهایی کمیته دادرسی فدراسیون جهانی وزنه برداری است، اما او نیز به عنوان رئیس فدراسیون جهانی برای حل این مشکل تلاش خواهد کرد.

رضازاده در ادامه افزود: بحث حضور مدرسان درجه یک بین المللی مربیگری در ایران و فراهم آوردن شرایطی برای اعزام مربیان کشورمان به کلاس های با کیفیت بین المللی در نقاط مختلف دنیا، از دیگر درخواست های ما از رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری بود که خوشبختانه تاماش آیان نیز از آن استقبال کرد.

دکتر حسن مرادی، استاد حقوق دانشگاه تهران به عنوان وکیل بین المللی سعید علی حسینی صبح امروز تهران را به مقصد صوفیه ترک کرد تا در جلسه روز 25 خرداد کمیته دادرسی فدراسیون جهانی، آخرین دفاعیات خود را برای بخشش محرومیت سعید علی حسینی مطرح کند.

اصغر شهابی عضو کمیته پزشکی فدراسیون جهانی وزنه برداری دکتر مرادی را در جلسه مهم روز سه شنبه همراهی خواهد کرد.

بهمن ماه سال گذشته انوش آرمک، رشید شریفی و امید نائیج سه وزنه بردار کشورمان با حکم فدراسیون جهانی به دلیل دوپینگ با محرومیت های سنگینی مواجه شدند. در این بین علی حسینی نیز که مثبت بودن آزمایش دوپینگش تایید شد، منتظر صدور رای نهایی و مشخص شدن میزان محورمیتش است.
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com