پس از یک دوره نسبتا طولانی که سرمربی تیم ملی در کانون انتقاد و توجه محافل رسانه ای قرار داشت اکنون سفر یک ماهه به آفریقای جنوبی فرصت مناسبی برای دوری او از مجادلات رسانه ای به حساب می آید.

از آفریقای جنوبی خبر می رسد قطبی برای تماشای بازی‌های مهم و با کیفیت جام جهانی هر روز مسافتی طولانی را می پیماید و دائما در حال سفر به شهرهای مختلف آفریقای جنوبی است

قطبی که علاقه مفرط به تئوری‌ها و تمرینات مربیان بزرگ دنیا دارد در تمرینات چند تیم مطرح هم حضور داشته و نت برداری کرده است. روال زندگی چند روزه قطبی در آفریقای جنوبی به این شکل است که قبل از عزیمت از شهری به شهری دیگر از طریق اینترنت هتل رزرو می کند، حوالی ظهر سری به تمرین یکی از تیم‌ها می زند و در نهایت برای تماشای بازی‌ها به ورزشگاه می رود.
 
بر سر حضور سرمربی تیم ملی ایران در ورزشگاه هاب محل برگزاری جام جهانی موانعی وجود دارد. ظاهرا تهیه بلیت بعضی از بازی‌های جام جهانی که پیش فروش نشده امکان‌پذیر نیست و قرار شده علی کفاشیان از طریق سفارت ایران در آفریقای جنوبی برای افشین قطبی بلیت تهیه کند.
 
مدیر برنامه های قطبی در توصیف شرایط او در آفریقای جنوبی می گوید:« افشین مثل کولی ها دائما از این شهر به آن شهر می رود تا بازی‌های مختلف را تماشا کند. وقتی با هم گفت و گو می کنیم او با حسرت درباره هشت دقیقه پایانی بازی با کره جنوبی صحبت می کند و از جای خالی تیم ملی ایران در آفریقای جنوبی می گوید.» 

پیش از آغاز جام جهانی قطبی از اسلواکی به عنوان تیم شگفتی آفرین این مسابقات نام برد اما پس از نمایش قابل اعتنای اسلوونی او تیم مورد علاقه اش را تغییر داده است. مدیر برنامه های قطبی آخرین پیش بینی او از جام جهانی 2010 را اینگونه روایت می کند: «افشین طرفدار تیم ملی اسپانیاست. او می گفت قبلا اسلوونی را به عنوان تیم شگفتی ساز معرفی کرده اما در مطبوعات ایران به اشتباه اسلواکی نوشته شده است.» 

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:tehrooz.com