در شرایط فعلی هم هستند نفراتی كه چشم به جایگاه مظلومی و دایی دوخته‌اند. برخی در آینده‌ای نزدیك و برخی كمی دورتر خود را به عنوان سرمربی استقلال و پرسپولیس تصور می‌كنند.
 
نیمكت استقلال و پرسپولیس در حال حاضر در اختیار پرویز مظلومی و علی دایی است. از مدت‌ها پیش انتظار می‌رفت كه سرانجام روزی نیمكت سرخابی‌ها به این دو نفر برسد، اما در شرایط فعلی هم هستند نفراتی كه چشم به جایگاه مظلومی و دایی دوخته‌اند. برخی در آینده‌ای نزدیك و برخی كمی دورتر خود را به عنوان سرمربی استقلال و پرسپولیس تصور می‌كنند.
با احتساب سرمربیان فعلی دو تیم می‌توان پیش‌بینی كرد كه نیمكت دو تیم پرطرفدار پایتخت طی سال‌های آینده در انحصار این نفرات خواهد بود.
برای استقلال این اسامی را می‌توان لیست كرد.
1 - امیر قلعه‌نویی: سرمربی موفق فوتبال ایران نیاز به توضیح اضافه ندارد. در هر شرایطی می‌توان انتظار بازگشت ژنرال آبی‌ها را كشید. اصلا شاید در فصل آینده او دوباره سرمربی استقلال شود. البته چشم امید قلعه‌نویی بیش از استقلال به نیمكت تیم‌ملی دوخته شده است. امیر در حال حاضر بیش از همه جایگاه افشین قطبی را دوست دارد.
2 - علیرضا منصوریان: علی منصوریان آبی‌ها از همان لحظه خداحافظی از فوتبال برای نیمكت استقلال دورخیز كرده است. شاید اگر با پاس همدان به موفقیت می‌رسید الان جای مظلومی روی نیمكت بود. علی منصور برای كسب تجربه و اعتبار بیشتر به تیم‌ملی و دستیاری افشین قطبی روی آورده است. شاید او بسیار زودتر از حد تصور به نیمكت استقلال برسد.
3 - مجید نامجومطلق: نامجومطلق سومین گزینه اصلی برای نیمكت استقلال محسوب می‌شود. او به عنوان دستیار پرویز مظلومی در ابومسلم و مس كار كرد. بسیاری از موفقیت‌های مظلومی را داشتن دستیاری مانند مجید می‌دانند. درست همان اتفاقی كه در استقلال رخ داد. نتایج قابل قبول مرفاوی را به حساب نامجومطلق می‌گذارند. به عنوان سرمربی هم او در دسته اول و تیم شهرداری بندرعباس بد كار نكرد و تیمش را تا مرحله پلی‌آف بالا آورد، اما به دلیل اختلاف با مدیران در این مرحله جای خود را به نادر دست‌نشان داد و در نهایت هم تیم بندرعباس ناكام ماند. او رسما اعلام كرد كه از این پس فقط می‌خواهد سرمربی باشد.
4 - مرفاوی: هواداران استقلال او را دوست ندارند اما در صورت موفقیت در مس كرمان و آمدن مدیران با تفكر واعظ‌آشتیانی می‌توان برای این مربی هم شانس البته بسیار كمی قایل شد.
5 - جواد زرینچه: جواد زرینچه كه در آخرین سال حضورش در استقلال مدت كوتاهی هدایت آبی‌پوشان را در اختیار داشت تصور می‌كرد خیلی زودتر از این حرف‌ها سرمربی این تیم شود، اما موفقیت امیر قلعه‌نویی او را از این رویای شیرین دور كرد. حدود شش سال می‌شود كه زرینچه به مربیگری روی آورده و كارنامه متوسطی از خود به جا گذاشته است. دستیاری پورحیدری در نفت آبادان و حضور در كادرفنی تیم‌ملی جوانان و سرمربیگری در استقلال جنوب، آلومینیوم اراك و مهركام پارس در دسته اول و دوم در كارنامه جواد دیده می‌شود. حالا هم اخباری در خصوص احتمال رفتن او به پیكان قزوین شنیده می‌شود. او برای رسیدن به نیمكت استقلال موفقیت در تیمی مثل پیكان را كم دارد.
6 - محمود فكری: فكری در دو مقطع كوتاه سرمربی شیرین‌فراز كرمانشاه شد و در هر دو مورد هم ناموفق بود. او به عنوان دستیار امیر قلعه‌نویی در لیگ هشتم حرفه‌ای به قهرمانی رسید. همچنین به عنوان كمك امیر قهرمانی جام‌حذفی را هم تجربه كرده است. حاج محمود امسال هم كمك مظلومی خواهد بود. فكری برای سال‌های آینده روی سرمربیگری استقلال حساب ویژه‌ای باز كرده است، اما در نقطه مقابل برای نیمكت پرسپولیس هم می‌توان این شش نفر را ردیف كرد.
1 - حمید استیلی: كسی نیست كه اخبار فوتبال را پیگیری كند و از علاقه حمید استیلی به نیمكت‌ پرسپولیس بی‌خبر باشد. در كارنامه استیلی قهرمانی با پرسپولیس به عنوان دستیار افشین قطبی و سرمربیگری در استیل‌آذین به چشم می‌خورد. او در استیل‌آذین به عنوان اولین تجربه سرمربیگری موفق نبود. برای فصل آینده حمید شانس خود را در شاهین بوشهر جستجو می‌كند تا شاید موفق باشد و به نیمكت پرسپولیس نزدیك شود.
2 -افشین پیروانی: كاپیتان سابق پرسپولیس و تیم ملی كار جدی مربیگری را به عنوان دستیار امیر قلعه‌نویی در تیم ملی شروع كرد. پس از آن هم كه دستیار وینگادا و قطبی در پرسپولیس شد. پس از رفتن افشین هم او به مدت 9 هفته سرمربی پرسپولیس بود. پیروانی خیلی زود نیمكت پرسپولیس و جایگاه دایی را می‌خواهد.
3 - حمید درخشان: او هم كاپیتان سابق پرسپولیس و تیم ملی محسوب می‌شود. درخشان در سال‌های 74 و 75 یك بار به عنوان كمك استانكو و یك بار دیگر به عنوان سرمربی قهرمان لیگ آزادگان شد. در كارنامه او هدایت تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان هم به چشم می‌خورد. حدود 10 سال می‌شود كه چشم این مربی به نیمكت پرسپولیس دوخته شده اما تا به امروز این رویا هرگز محقق نشده است. اما این كه در آینده چه می‌شود پیش‌بینی سخت است.
4 - یحیی‌ گل‌محمدی: یحیی‌هم مانند دو نفر قبلی هم در پرسپولیس و هم تیم ملی كاپیتان بود. او سرمربی صبا باتری در لیگ‌برتر و تربیت‌یزد در دسته اول بود. تربیت این فصل با گل‌محمدی خوب نتیجه می‌گیرد و شانس صعود به لیگ‌برتر را دارد. در حالی كه گفته می‌شود او از شاهین بوشهر و پیكان قزوین برای سرمربیگری پیشنهاد داشت به آنها جواب رد داد تا به احتمال زیاد دستیار دایی در پرسپولیس شود. یحیی هم می‌خواهد خود را به پرسپولیس نزدیك‌تر كند. فراموش نكنید دایی هم مانند قلعه‌نویی چشم به نیمكت تیم ملی دارد.
5 - محمد مایلی‌كهن: حاجی مایلی هرگز سرمربی پرسپولیس نبود و همیشه به عنوان كمك علی پروین روی نیمكت قرار می‌گرفت. سرمربی سابق تیم ملی هم یكی از نفراتی است كه اگر در آینده سرمربی پرسپولیس شد نباید چندان تعجب كرد. اگر حاجی كمی آرام‌تر بود و این اندازه عصبی و پر حاشیه نبود شاید زودتر از اینها به نیمكت پرسپولیس می‌رسید.
6 - فرشاد پیوس: فرشاد آقای گل در تراكتور كارنامه خوبی از خود به جا گذاشت. پس از آن در شهید قندی دسته اولی و برق شیراز از لیگ‌برتر عملكرد ضعیفی داشت تا در توانایی‌های او تردیدهایی ایجاد شود. به نسبت پنج نفر قبلی او شانس كمتری دارد اما به عنوان اولویت ششم می‌توان از او نام برد. پیوس در مصاحبه‌های خود همواره مدعی سرمربیگری در پرسپولیس است. به این دو لیست می‌توان نفراتی چون مهدی پاشازاده یا حسین عبدی را هم اضافه كرد اما در قیاس با نفرات یاد شده سایرین شانس بسیار كمتری دارند.
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:goaldaily.ir