به نوشته سایت ذوب آهن آشوبی در مذاكرات ادعا كرده بود تا آخر عمر به پرسپولیس برنمی گردد و هرگز به استقلال نخواهد رفت.
 
 باشگاه ذوب‌آهن نیز قصد دارد در همان مداری حركت كند كه پیش از این دو باشگاه استقلال و سپاهان در سایت خود انجام داده‌اند. آنها امروز در نامه‌ای بلندبالا، فرزاد آشوبی هافبك سابق پرسپولیس را كه در میانه راه توافق با ذوب‌آهن به استقلال پیوست، ریاكار و دروغگو نامیدند و با توضیح آنچه كه در مذاكرات رخ داده، از این بازیكن كه بعد از توافق با ذوب‌آهن به استقلال رفت با لحنی تند، گله كردند. در این بین ذكر برخی جملات كه در گفت‌وگوهای خصوصی به زبان آشوبی آمده، كاری است كه ذوب‌آهنی‌ها انجامش داده‌اند. كاری كه البته اخلاقی نیست. در پایان باشگاه ذوب‌آهن در بیانیه خود آورده: همان بهتر كه آشوبی به این باشگاه نپیوست و الا با ریاكاری‌اش این مجموعه (ذوب‌آهن) را دچار ناخالصی می‌كرد.

این بیانیه را بخوانید:
در فصل نقل و انتقالات بازیكنان لیگ برتر فوتبال كشور گاهاً اتفاقات عبرت انگیز و جالب توجهی رخ می دهد. با شروع این بازار مكاره و با رخدادهای پشت پرده آن، می توان سره را از ناسره تشخیص داد و به قولی چهره حقیقی و واقعی بسیاری از افراد مدعی رو نمایی می گردد.
 
فرزاد آشوبی بازیكن آزاد تیم فوتبال مس كرمان مصداق این ماجراست كه با توجه به مورد نظر بودن برای انتقال به باشگاه ذوب آهن، خود نیز در قول و قرارهای محكم و به قول خود ایشان مردانه و شرافتمندانه و با تكرار چنین قول و قرارهایی در جلسه حضوری و گفت‌وگوهای تلفنی با مسئولین باشگاه ذوب آهن و البته در مصاحبه های متعدد با خبرگزاری‌ها، مطبوعات مكتوب و سایت باشگاه ذوب آهن، از قول و قرار مردانه خویش با ذوب آهن سخن می گوید و این كه انتخاب اول و آخر او تنها ذوب آهن اصفهان است و ذكر این كه دو فصل خوب را در فوتبال اصفهان و همراه با تیم فوتبال ذوب آهن سپری خواهد كرد؟!
 
او حتی در گفت و گوها و جلسه حضوری به این مساله اشاره می‌كند كه استخاره پدرم خوب آمده است و پس از كسب اجازه از مدیر عامل باشگاه ذوب آهن برای عمل جراحی همسر خویش، ثبت قرار داد رسمی خود با این باشگاه را به چند روز بعد موكول می كند.
دلایل ذكر شده متعدد فرزاد آشوبی مبنی بر این كه به هزار و یك دلیل ذوب آهن را به عنوان تیم دو فصل آینده خود انتخاب كرده است و تكرار این دروغ واضح كه با وجود داشتن پیشنهادهای مالی بهتر، ملاك او تنها پول نیست، مزید بر علت می‌گردد كه بسیاری از افراد با خبر از این گفته ها و ادعاها، تصور كنند كه آشوبی همان بازیكن اخلاق گرایی است كه در گوشه و كنار از آن سخن می رود.
 
فرزاد آشوبی كه در مصاحبه های خود در طول یك هفته اخیر بر قول مردانه خویش به مدیریت شفاف و با صداقت باشگاه ذوب آهن اشارات بسیاری كرده و تیم فوتبال ذوب آهن را صاحب جایگاهی می داند كه همه پارامترهای خواستنی او را اجابت می نماید، در این میانه حتی به این نكته نیز اشاره می كند كه با دادن پیشنهاد مالی سنگین، اسقلالی ها را كه به دنبال قرارداد با او هستند كنار زده و ادعا می كند كه به پرسپولیس هم دیگر تا آخر عمر باز نمی گردم و بر این مساله پافشاری می كند كه ملاك برای او پول نبوده و نخواهد بود و هیچ پیشنهادی او را اغوا نخواهد كرد اما آن چه به وقوع می پیوندد حدیث تلخ بازار نقل و انتقالات فوتبال ایران است و قصه تكراری پول و پول و پول ...
به ناگهان در یك چرخش یك شبانه روزی، پیشنهاد سنگین مالی استقلال به قولی او را به چنین گفته ای به مسئولین باشگاه ذوب آهن می كشاند كه با وجود قرارداد مالی بسیاری بالای استقلالی ها، اغوا شده و آینده و زندگی ام را با قرارداد مالی بالای آبی پوشان بهتر تامین می بینم.
این جاست كه حكایتی تكراری دیگر بار تكرار می شود و قول های مردانه در برابرچك های مملو از صفرهای قیمت دار، جان می بازند و به یكباره همه چیز رنگ عوض می كند.
 
در هر حال به نظر می رسد باشگاه ذوب آهن كه از گذشته تاكنون، به دور از زد و بندهای رایج و پشت پرده فوتبال ایران به فعالیت خود در بالاترین سطح ورزش كشور به طور اعم و فوتبال ایران به طور اخص ادامه داده است و موفقیت خود را مدیون افرادی می داند كه حرف و قول و عملشان از هر چیزی مهم تر بوده و هست، برنده واقعی این بازار مكاره و پر از دروغ باشد. چرا كه فرزاد آشوبی نشان داد كه با حضور خود در ذوب آهن اصفهان و با رفتار و كرداری چندگانه و پر از ریا، این مجموعه یكدست و هماهنگ را دچار نا خالصی می نمود.

 

 گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:goal.com