باشگاه استقلال كه روز پنجشنبه در اولین بیانیه خود با تیتر " حق هواداران استقلال این نبود آقای حیدری " از این بازیكن به دلیل پیوستن به سپاهان انتقاد كرده بود دومین بیانیه خود را صادر كرد.
 

به گزارش استقلال، متن بیانیه دوم باشگاه استقلال كه روی خروجی سایت این باشگاه قرار گرفته به شرح زیر است:

"
دروغ گفتن بدترین اتفاقی است كه ممكن است رخ دهد به ویژه آنكه معمولا انسانی كه دروغ می‌گوید فراموشكار هم می‌شود و خودش خودش را لو می‌دهد. در ماجرای خسرو حیدری و باشگاه استقلال هم یك جای كار می‌لنگد كه این مسأله كاملا تبعات دارد.

قصه این جدایی از جایی ادامه پیدا می‌كند كه خسرو حیدری طی مصاحبه‌ای می‌گوید: هیچكس از باشگاه استقلال با من تماس نگرفت! كه این حرف اگر واقعا حرف خسروی محبوب قدیمی استقلال باشد جای سوال های فراوانی را ایجاد می‌ كند به ویژه آنكه حیدری در چند خط بعدی مصاحبه خودش می‌گوید: فقط نظری جویباری با من تماس گرفت و پس از آن آقایان فریبا و نوروزی با من صحبت كردند! به هر حال همه باید بدانند كه برای مذاكره با یك بازیكن باید مسئولان اجرایی باشگاه با بازیكن صحبت كنند نه كمك مربی و پزشك تیم!

این حرف در حالی گفته می‌شود كه نظری جویباری سرپرست تیم و مسئول نقل و انتقالات باشگاه استقلال است و آقای فریبا هم عضو كادر فنی هستند و البته كه دكتر نوروزی دوست خسرو حیدری بوده است.

پس به این ترتیب سرپرست تیم و مسئول نقل و انتقالات باشگاه استقلال هر عضو كادر فنی طبق گفته خود حیدری با وی تماس گرفته‌اند. این حرف در حالی از دهان حیدری بیرون می‌آید كه واقعیت بسیار پررنگ‌تر از گفته‌های خود خسرو حیدری است و آن واقعیت این است:

جناب خسرو حیدری طی 10 روز گذشته تلفن موبایلش را خاموش كرده بود و پاسخ تلفن‌های خانه خود را هم نمی‌داد! ایشان توسط دوست خودش به باشگاه اعلام كرد كه: در تالش هستم و پدر همسرش هم حالش خوب نیست. ایشان جانباز هستند و باید به تهران منتقل شوند به همین دلیل ما به تالش آمده‌ایم. اینجا تلفنم آنتن نمی‌دهد و در دسترس نیست من چهارشنبه به تهران می‌آیم و پنجشنبه با استقلال تمدید می‌كنم!

خاموش بودن تلفن موبایل خسرو نه فقط آقای نظری، فریبا و نوروزی و بلكه همه باشگاه استقلال را بسیج كرده بود تا وی را پیدا كنیم و اصالتا اگر نوروزی موفق شده در لحظه روشن كردن موبایل با وی تماس بگیرد نشانه بسیج عمومی باشگاه استقلال برای پیدا كردن خسرو حیدری بوده است!

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد كه پرویز مظلومی سرمربی تیم كه به هیچ بازیكنی تلفن نمی‌زند خودش 11 بار با وی تماس بگیرد و شخصا 4 بار روی پیغام‌گیر منزل خسرو حیدری پیغام بگذارد كه اینها هم قابل اثبات هستند و هم شاهدان عینی دارند.

در این میان و برای خسرو حیدری استقلال حتی جناب دكتر رضایی هم دست به كار شدند و همانطور كه گفتیم خود آقای مظلومی هم برای خسرو روی پیغام‌گیرش پیغام گذاشت!
آیا این تماس‌ها از سوی باشگاه استقلال نبوده است؟

اینكه خسرو حیدری بخواهد به هر تیمی به جز استقلال برود در دنیای حرفه‌ای اتفاق بد و عجیبی محسوب نمی‌شود اما در این میان 2 نكته منفی وجود دارد.

نكته اول: پشت كردن به هواداران استقلال است كه حیدری را دوست داشتند و خسرو هم به پشتوانه حمایت و عشق همین هواداران و باشگاه استقلال بوده كه حیدری شده است و پشت كردن به آنها معرفت را زیر سوال می‌برد كه لابد باید در پی این جمله بگوییم در دنیای حرفه‌ای معرفت جایی ندارد!

نكته دوم: باشگاه استقلال طی تمامی 15 روز گذشته كه تیم مدیریتی جدید سر كار آمده سعی داشت كه خسرو حیدری را به باشگاه بیاورد (همانطور كه دیگر بازیكنان استقلال را پای میز مذاكره كشاند و با همه آنها تمدید قرارداد كرد) اما خسرو طی تمام روزهای گذشته به كسانی كه توانستند با وی تماس بگیرند قول داد كه پنجشنبه به باشگاه می‌آید و قرارداد را تمدید می‌كند!

این نكته از این جهت بد و اشتباه و غیرحرفه‌ای است كه باشگاه استقلال می‌توانست طی تمامی این روزها جانشین خسرو را پیدا كند و با وی قرارداد ببندد (همانطور كه با جواد كاظمیان می‌توانست وارد مذاكره شود و البته به خاطر قول خسرو حیدری از كاظمیان چشم‌پوشی كرد و به داشته‌ها و سرمایه‌های خودش اطمینان كرد.)

نكته مبهم اینجاست كه چرا درست یك روز پیش از موعد قرار و پس از ثبت قرارداد كاظمیان در دیار نصف جهان ایشان هم با سپاهان قرارداد می‌بندد؟
آیا باید به این اتفاق مشكوك باشیم و آن را برنامه‌ریزی شد از سوی دشمنان استقلال تصور كنیم؟ و آیا این طرحی بود برای ضربه زدن به استقلال؟

استقلال بزرگ متكی به فرد نیست. بازیكنان زیادی در تاریخ این باشگاه آمده و رفته‌اند اما حتی آنها كه رفته‌اند هم با قولهای عجیب سعی نكردند به باشگاهی كه در آن رشد كرده‌اند و بزرگ شده‌اند ضربه بزنند بلكه صادقانه و به تبع دنیای حرفه‌ای فوتبال اعلام كردند كه جای دیگر پول بیشتری می‌گیرند (خسرو اصلا پای میز مذاكره ننشست تا ببیند كه باشگاه استقلال چه خدماتی به وی متعهد می‌شود چه بسا خدمات باشگاه استقلال بیشتر از سپاهان هم بود) و یا اینكه صادقانه اعلام كردند كه با فلانی نمی‌توانند كار كنند و می‌روند! نه اینكه در دوره كنونی كه استقلال 2 ماه تمام از رقبایش عقب است و تیم مدیریتی جدید 15 روز بیشتر نیست كه مستقر شده و زمان و فضای محدودی دارد اینچنین به باشگاه قول بدهد و تمام این 15 روز را هم از این باشگاه مردمی بگیرد تا استقلال دستش در پوست گردو بماند!

البته كه استقلال آنقدر بزرگ هست كه در این ماجرا متضرر نشود اما بحث بحث صداقت است كه انصافا از سوی خسرو رعایت نشد. او با اینكار به استقلالی كه وی را بزرگ كرد و به ایران معرفی‌اش كرد پشت كرد. این كار نه حرفه‌ای است،‌ نه صداقت را می‌توان در آن دید و نه بوی معرفت می‌دهد و حتی می‌توانیم بگوییم كه این ماجرا بوی توطئه هم استنشاق می‌شود.

به راستی آیا استقلال كه خودش خسرو را 2 سال پیش به این سطح از فوتبال آورد با همه بازیكنان (8 بازیكن باقی مانده بود و بقیه یا رفته بودند و یا آزاد بودند بروند) تمدید می‌كند منهای خسرویی كه طی سال های اخیر هم از نظر فنی خوب بود و هم بی‌حاشیه بود؟
زمان قاضی خوبی است و البته قضاوت زمان به اندازه قضاوت وجدان قدرتمند نیست و حالا هر دوی این قاضی‌ها می‌توانند قضاوت كنند.

در نهایت خسرو خان حیدری؛ صداقت داشته باش و بگوید پول را بیشتر از هواداران استقلال دوست داشتم.

 

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:esteghlaltehranfc.com