فیروز كریمی پاسخ اظهارات امیر عابدینی را داد.
 
    به گزارش ایسنا، سرمربی بركنار شده داماش گیلان با ارسال نمابری به ایسنا پاسخ صحبت‌های عابدینی را داد.

در این نمابر آمده است: در ابتدای صحبت‌هایم و قبل از این كه پاسخی به ادعاهای عابدینی بدهم ذكر این نكته را لازم می‌دانم كه ایشان یكی از بهترین مدیران ورزشی و یكی از لایق‌ترین مدیران كشور بوده‌اند و احترام وی بر من واجب است. لذا برخی مسایل كه بین ما دو نفر به عنوان دو دوست و همكار در قالب مدیر و مربی گذشته است را فعلا به رسم امانت نزد خود نگه می‌دارم چرا كه اعتقاد دارم به لحاظ توجیه كار غلط نباید حرمت‌ها شكسته شود.

اما وقتی توسط برخی دوستان از ادعاهای مدیرعامل باشگاه در مورد عملكرد خود در داماش گیلان مطلع شدم، ابتدا تعجب كردم و سپس با یادآوری یكی از خصیصه‌های اخلاقی ایشان، موضوع برایم طبیعی جلوه كرد. به گذشته كه برمی‌گردم، یادم می‌آید در دیدارهای دو نفره و خصوصی كه داشتیم، به عابدینی خیلی دوستانه می‌گفتم كه شما یك اشكال دارید كه آن هم عدم وجود شجاعت نزد جنابعالی است. حتی از مولا علی (ع‌) برایش صحبتی نقل كردم كه بزرگترین گناه، ترس است. امروز استنباط من این است كه صحبت‌های اخیر ایشان نشات گرفته از همان ایراد رفتاری مورد اشاره بوده اما چون این مساله یك خصوصیت ذاتی است، هرچه تلاش كردم نتوانستم كمك زیادی به او بكنم.

همیشه به عابدینی می‌گفتم كه ترس باعث می‌شود انسان مرتكب عمل غیرمنطقی شده و از باب توجیه عملكرد خود وادار به دروغگویی شود، اما برای اثبات دروغ اول الزاما ناچار به گفتن دروغ‌های بعدی می‌شود.

به اصل قضیه باز می‌گردم؛ من معتقدم مدیرعامل باشگاه اصل قضیه را كتمان می‌كند و وقتی نمی‌تواند مساله را حل كند، صورت مساله را پاك می‌كند. ما تا 6 هفته پیش هیچ مشكلی با هم نداشتیم تا اینكه در جلسه هیات مدیره، مالك باشگاه اختیار پرداخت پاداش 300 میلیون تومانی صعود به لیگ برتر و تعیین مكان و زمان اردوی خارج از كشور را در حضور مدیرعامل به من تفویض كرد.

آقای خسروی علنا این جمله را به كار برد كه در نوع تقسیم پاداش 300 میلیون تومانی بین اعضای تیم آقای عابدینی حق كوچكترین دخالتی نخواهد داشت. با اینكه من انتظار داشتم ایشان به این موضوع شجاعانه معترض باشد اما به همان دلیلی كه در ابتدای صحبت‌هایم عرض كردم، وجود خصیصه ترس نزد عابدینی، وی تنها به كشیدن چند نخ سیگار پشت سر هم اكتفا كرد. در پایان جلسه و پای آسانسور به ایشان گفتم كه خسروی مالك باشگاه از روی محبت و علاقه شخصی اختیاراتی را به من داده اما این مسایل جزو اختیارات شماست و انشاالله در صورت صعود به لیگ برتر عین وجه را در اختیار شما می‌گذارم.

ضمن اینكه بدون هماهنگی چیزی راجع به سفر خارج از كشور به بازیكنان نخواهم گفت. ایشان از بنده تشكر كردند كه صد البته من باید همین كار را می‌كردم. بعدها كه به مرور زمان تغییر رفتار عابدینی را حس كردم، متوجه علت آن شدم و امروز معتقدم همان زمانی كه رییس باشگاه آن اختیارات را به من داده در اصل حكم اخراج را امضا كرد.

عابدینی كه توان نفوذ در قلب و روح مدیران بالادستی خود را نداشت و دارای اختیاراتی محدود در باشگاه بود، نهایتا ناچار به دروغگویی در قبال اعضای هیات مدیره شد و نسبت به بركناری من اقدام كرد تا به فكر خود كسی را در حیطه وظایف و اختیاراتش شریك نبیند، گرچه من اصلا چنین فكری در ذهن نداشتم و فقط تاوان اظهار لطف و محبت مالك باشگاه به خود را چنین دادم.

مساله بعد به بازی با شیرین فراز باز می‌گردد، اولا اینكه در تمام بازی‌های گذشته داماش گیلان نیز مانند مسابقه كرمانشاه، تمام همكارانم با هماهنگی خود من كنار خط طولی می‌آمدند و نكات مورد نظر بنده را به بازیكنان منتقل می‌كردند. بعد هم اینكه تمام كسانی كه مرا می‌شناسند و با من در ارتباط كاری هستند می‌دانند هیچ گاه اجازه نمی‌دهم كسی روی نیمكت ذخیره‌ها و مربیان موبایل خود را روشن كند و صحبت دست‌اندركاران باشگاه را به نیمكت منتقل سازد. این مساله در مورد مشاورانی كه خود مشخص كرده‌ام تفاوت دارد. لذا به صراحت می‌گویم كه هیچ شخصی با من و یا همكارانم در جریان بازی با شیرین فراز كرمانشاه تماسی مبنی بر جابجایی بازیكنان و یا اظهارنظر فنی در مورد روند عملكرد تیم نداشت و در آینده همچنین قانونی در مورد تیمهای تحت نظر من صادق خواهد بود. علاوه بر این از مدیرعامل خواسته بودم از دخالت در امور فنی جدا پرهیز نماید كه ایشان هم به دلیل شناخت از ویژگی‌های خاص اخلاقی من، به خواسته‌ام عمل می‌كرد. حتی به عابدینی گفته بودم كه تا زمانی كه از وی نخواسته‌ام، در رختكن هم حاضر نشود كه این امر البته همیشه رعایت شد.

عابدینی در جایی عنوان داشته‌اند كه راجع به مسایل فنی بازی‌ با شیرین فراز در كرمانشاه ایراد سخن كرده‌اند. در این مورد باید بگویم در صحبت‌های خصوصی كه اول فصل با ایشان داشتم، خیلی ساده، صادقانه و صریح گفتم كه نظرات شخصی شما را به اندازه نظرات هیچ یك از همكارانم قبول ندارم و لذا ممكن است به استناد استنباط فنی آنها كاری انجام دهم اما نظر فنی ایشان قطعا كوچكترین تاثیری در كادر فنی تیم نخواهد داشت. گواه ادعای من تمام همكارانم هستند، اینكه عابدینی به عدم ارسال سانتر روی دروازه تیمی با مدافعان بلندقامت و دروازه‌بانی بلندقد معترض است، نشان از سطح دیدگاه‌های فنی او دارد و من معتقدم تفاوت همین نقطه نظرات است كه باعث می‌شود یكی از فرش به عرش برسد و دیگری از بالا به پایین و همان پایین هم بماند.

در مورد بحث طرفداران و تماشاگران گیلانی كه اتفاقا هوادارانی با وفا، متعصب، باهوش و فهمیده هستند نیز باید بگویم من بهترین ارتباط را داشتم و اگر عابدینی هنوز این مساله را متوجه نشده كه فیروز كریمی یك چهره محبوب نزد مردم است، حداقل 70 میلیون ایرانی این موضوع را اذعان دارند. البته فعلا صلاح نمی‌بینم راجع به برخی موضوعات كه بین ما دو نفر گذشته است صحبت كنم اما اگر احساس كنم در بیان برخی واقعیات از طرف ایشان تحریف صورت می‌گیرد، آن وقت مجبور می‌شوم مسایلی را بازگو كنم كه شنیدن آنها برای اهالی فوتبال غیرقابل هضم خواهد بود، فقط به یك نكته كوچك اشاره می‌كنم كه یكی از معترضین به انجام بازی دوستانه با سپیدرود رشت، تیم پرطرفدار قدیمی گیلان ایشان بود و منطقی برای عدم برگزاری آن مسابقه داشت كه فعلا لازم نمی‌بینم در مورد آن صحبت كنم اما من برای كمك به سپیدرود و شناخت هرچه بهتر نقاط ضعف و قوت آن كه در آستانه صعود به لیگ دسته اول قرار داشت، دیدگاه عابدینی در مورد این تیم همشهری را نپذیرفتم و اجازه برگزاری مسابقه دوستانه را دادم.

آقای عابدینی! شما مدعی شده‌اید من به عمد نمی‌خواستم تیم مستقیما راهی لیگ برتر شود. اولا اینكه چرا این حرف‌ها را بعد از بازی آخر با مهركام پارس عنوان می‌كنید. نه قبل از مشخص شدن تكلیف حضور تیم در مرحله پلی آف، در ثانی وقتی مالك باشگاه در حضور خود شما تاكید می‌كند در صورت صعود به لیگ برتر من می‌توانم عین 300 میلیون تومان پول پاداش صعود را برای خود بردارم (كه چنین نیتی نداشتم) چرا باید با حضور در مرحله پلی آف شانس دریافت این پاداش و توزیع آن بین اعضای تیم را حداقل 50 درصد تقلیل دهم؟ من در جلسه هیات مدیره گفتم كه فوتبال رو ندارد اما با توجه به بازی‌های باقیمانده و رقبای دو تیم داماش گیلان و برق شیراز انشاالله ما به پلی آف صعود می‌كنیم و در آنجا با اقتدار راهی لیگ برتر می‌شویم، حالا شما می‌توانید با جمع كردن عده‌ای به دور خود، به خاطر همان نقطه ضعف بزرگی كه دارید مدام به دروغگویی بپردازید و دلتان را خوش كنید اما بدانید سینه من محرم اسراری است ناگفته كه اگر قرار به گفتن آنها باشد، مردم طور دیگری در مورد آنچه شما ادعا می‌كنید قضاوت خواهند كرد.

من معتقدم تیم داماش گیلان با پتانسیل پایه‌ای كه دارد و نیز به مدد حمایت هواداران پرشور خود به لیگ برتر صعود خواهد كرد. بیلان كاری هر شخصی نیز موید شخصیت اوست. من با داماش گیلان در آستانه صعود به لیگ برتر قرار داشتم، با صبای قم مقتدرانه جزو 6 تیم بالای جدول قرار گرفتم و با استقلال اهواز تا یك قدمی قهرمانی لیگ برتر پیش رفتم اما شما برای فوتبال ما چه كردی؟ نتیجه نظریات شما همین می‌شود كه با صرف هزینه 20 میلیارد تومانی از جیب مسولین داماش در تیمهای والیبال، بسكتبال، فوتبال داماش درود و داماش تهران، در رده‌های امید، جوانان و نوجوانان آن بیلان كاری را از خود به جای می‌گذارید و امروز تنها افتخارتان همین تیم داماش گیلان است كه به دلیل عدم دخالت شما در امور فنی به مرحله پلی آف راه یافت و انشاالله لیگ برتری هم خواهد شد.

عملكرد شما در این مجموعه بیانگر آن است كه من حق داشتم اجازه دخالت در امور فنی را به جنابعالی ندهم و لذا به مسولین سازمان تربیت بدنی هم حق بدهید اجازه پیاده شدن برنامه‌های كلی را به شما بدهند. در این ارتباط باز هم صحبت دارم كه در فرصت مناسب آن را با ارباب جراید و رسانه‌های گروهی در میان خواهم گذاشت.

 

 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir