جام جهانی، افشین قطبی را به همان نقطه‌ای برگرداند که چند ماه قبل در آن بود. سرمربی تیم ملی حالا باید دوباره با شایعه برکناری خود مقابله کند.
 

چند ماه قبل هم که خبر مذاکره با اریکسون و فاتح تریم لو رفت، تنها موافق ابقای قطبی، علی کفاشیان بود.

پس از آن‌که حضور افشین قطبی در آفریقای جنوبی برای تماشای مسابقه‌های جام جهانی مورد تردید قرار گرفت، سایت فوتبال ایتالیا طی خبری اعلام کرد «والتر نوولینو» مربی ایتالیایی از تیم ملی ایران پیشنهاد کار دارد.

این سایت همچنین اعلام کرده فدراسیون فوتبال ایران به این مربی مبلغ نیم میلیون پوند برای یک سال پیشنهاد داده که این پول، چیزی حدود مبلغ قرارداد افشین قطبی است.

این مربی که سابقه مربی‌گری در تیم‌های سامپدوریا و ناپولی را دارد، فعلا سرمربی هیچ تیمی نیست و به دنبال تیمی برای فعالیت در سری آ ایتالیا است.

به نوشته سایت فوتبال ایتالیا، اگر این مربی تیمی را در سری آ باشگاه‌های ایتالیا پیدا نکند مذاکرات جدی خود را با فدراسیون فوتبال ایران آغاز خواهد کرد. این سایت همچنین نوشته ایران تیم شصتم رنکینگ فیفا و تیم چهارم آسیاست. در گزارش این سایت همچنین به ناکامی ایران در صعود به جام جهانی و برکناری علی دایی و محمد مایلی‌کهن از سرمربی‌گری تیم ملی نیز اشاره شده است.

این سایت در حالی این خبر را روی خروجی خود مخابره کرده که چند ماه قبل اتفاق مشابهی در مورد «اریکسون» و «فاتح تریم» دو مربی مطرح فوتبال رخ داد. آن زمان روزنامه «حریت» چاپ ترکیه خبر مذاکره مسئولان فدراسیون فوتبال ایران با فاتح تریم را منتشر کرد که ابتدا مسئولان فدراسیون این موضوع را تکذیب کردند اما بعد از آن مشخص شد واقعا مذاکراتی انجام شده است.

همان زمان مشخص شد افشین قطبی با این‌که سرمربی تیم ملی است اما تنها یک حامی در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال دارد؛ علی کفاشیان. به جز کفاشیان، سایر اعضا موافق برکناری قطبی و جایگزینی یک مربی بزرگ بودند اما در نهایت با مخالفت کفاشیان روبه‌رو شدند و به هدف خود نرسیدند. ظاهرا این دفعه نیز اعضایی از هیات رئیسه که مخالف حضور قطبی در تیم ملی هستند مذاکرات خود را با گزینه‌های خارجی شروع کرده‌اند.

البته عباس ترابیان رئیس روابط عمومی فدراسیون فوتبال این موضوع را تکذیب می‌کند و می‌گوید: «من نه والتر نوولینو را می‌شناسم، نه مذاکره‌ای با او داشته‌ام. قطبی در تیم ملی می‌ماند و فدراسیون فوتبال با هیچ گزینه‌ای مذاکره نکرده است.» تکذیب این خبر توسط ترابیان شباهت زیادی با تکذیب خبر مذاکره با فاتح تریم و اریکسون دارد؛ مذاکراتی که انجام شده بود اما توسط مسئولان فدراسیون ایران دائما تکذیب می‌شدند.

این اخبار در حالی منتشر شده است که افشین قطبی مدت‌ها در ایران نبود و در مدت غیبت او، انتقادهای زیادی از این مربی شد. قطبی چند روز قبل از شروع جام جهانی ایران را به مقصد هلند ترک کرد و قرارش با مسئولان فدراسیون فوتبال این بود که برای دیدن بازی‌های جام جهانی به آفریقای جنوبی برود و سپس به ایران برگردد.

هم‌زمان با افشین قطبی، علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال ایران نیز به آفریقای جنوبی رفت تا در کنگره بین‌المللی فیفا شرکت کرده و افتتاحیه جام جهانی را نیز از نزدیک ببیند. او همان جا مصاحبه‌ای کرد و گفت قطبی را در آفریقای جنوبی ندیده است.

مصاحبه کفاشیان آغاز حاشیه‌ها برای افشین قطبی بود چراکه پس از آن، حضور قطبی در آفریقای جنوبی مورد تردید قرار گرفت. پس از طرح انتقادهای بی‌شمار، سرانجام قطبی مصاحبه‌ای کرد و گفت در بازگشت به ایران، عکس‌های حضورش در آفریقای جنوبی را منتشر می‌کند تا کسی در مورد حضورش در این کشور شک نداشته باشد.

اما حاج‌باقر، مدیر برنامه‌های افشین قطبی دیروز صبح در مصاحبه‌ای با پانا اعلام کرد «قطبی نه پاسپورتش را به کسی نشان می‌دهد، نه عکس‌هایش در آفریقای جنوبی را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد.» همین باعث شد تا سید جلال یحیی‌زاده، رئیس کمیته تربیت بدنی و جوانان کمیسیون فرهنگی مجلس مصاحبه کند و مسائل مطرح شده با با لحنی تندتر مطرح کند.

یحیی‌زاده می‌گوید: «تاکنون هیچ شواهدی که ما را به حضور سرمربی تیم ملی در آفریقا قانع کند، پیدا نکرده‌ایم و به طور حتم مسئولان فدراسیون فوتبال باید در این خصوص پاسخ‌گوی مجلس باشند

یحیی‌زاده ادامه می‌دهد: «برای من جالب است که از افراد ناشناخته‌تر مدارک و گزارش‌های تصویری در آفریقا موجود است، اما از سرمربی تیم ملی فوتبال ایران هیچ مدرکی در دسترس نیست. به اعتقاد من قطبی بازی‌های جام جهانی را از طریق تلویزیون و در کشوری دیگر مشاهده کرده است. فدراسیون فوتبال باید به صورت روشن تمام هزینه‌هایی که برای سفر قطبی انجام داده است را اعلام کند و مستنداتی مبنی بر حضور سرمربی تیم ملی در آفریقا جنوبی داشته باشد. ما در حال تحقیقات هستیم و نمی‌گذاریم ریالی از بیت المال به این شکل به هدر برود

واکنش نماینده‌های مجلس به موضوع حضور قطبی در آفریقای جنوبی می‌تواند دلیلی تازه برای فشار به فدراسیون برای برکناری قطبی باشد، گرچه مدیر برنامه‌های افشین قطبی خیلی خوش‌بین است و این مسائل را تهدیدی برای سرمربی تیم ملی نمی‌داند: «همه چیز عالی است. قطبی به کارش ادامه خواهد داد و موضوع برکناری او واقعیت ندارد

 

 گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:khabaronline.ir