بعد از تمرین عصر تیم ، به سویش می رویم تا دقایقی با ما هم کلام شود اما علی دایی انگار دلخور است ؛« با وکیلم قرار دارم و باید زود بروم. »...
 
 
 بعد از تمرین عصر تیم ، به سویش می رویم تا دقایقی با ما هم کلام شود اما علی دایی انگار دلخور است ؛« با وکیلم قرار دارم و باید زود روم. » لحظه ای بعد اما پس از تمرینی سنگین ولی پر نشاط حاضر به گفت و گو می شود. او از اردوی آلمان تیم شروع می کند:« اردوی خیلی خوبی را داشتیم و تقریبا به تمام اهداف از قبل تعیین شده رسیدیم. بچه ها را از نظر تاکتیکی به هم نزدیک کردیم ، بازیکنان جدیدمان توانستند از قدیمی ها شناخت پیدا کنند و در سیستم تیمی مان محک بخورند. فکر می کنم با این شرایط می توانیم لیگ را خیلی خوب شروع کنیم. من از روند تمرینی تیمم راضی هستم و به این بچه ها امید زیادی دارم.»

*علی آقا ؛ به اردوی تیم ملی ایراد گرفته بودید؟

اتفاقا به خاطر این مسئله از شما گلایه دارم کی گفته من نمی خواستم به تیم ملی بازیکن بدهم؟ من کجا این حرف را زدم؟

*اما این را تعدادی از مسئولان باشگاه تان به خبرگزاری ها گفته بودند و حتی ارگان رسمی تان هم نوشت بود که ممکن است...

مگر در اختیار من است که به تیم ملی بازیکن بدهم یا ندهم؟ باشگاه مسئول دارد ، او است که باید در این مسائل تصمیم بگیرد. شاید علی دایی اختلاف نظری با فدراسیون داشته باشد اما همیشه تیم ملی مملکت از همه چیز مهمتر است. من که خودم همیشه در خدمت تیم ملی بودم چطور می شود بگویم به تیم ملی بازیکن نمی دهم؟ نه من که هر کدام از مربیان ، هدف و ایده آل شان این است که بیشترین بازیکنان ملی پوش را در اختیار داشته باشند ، آن وقت چطور ممکن است که بگویم به تیم ملی بازیکن نمی دهم؟

*اتفاقا تعجب ما هم از همین بود که شنیدیم علی دایی تردید دارد ...

اتفاقا مدام به بازیکنانم می گویم باید این قدر خوب باشید که حداقل 10 ملی پوش ثابت در تیم ملی داشته باشیم. درست مثل زمانی که خودمان در این تیم بازی می کردیم. باید تیمی داشته باشیم که 10 نفر اصلی آن رنگ قرمز بر تن داشته باشند . این ایده آل ماست و همیشه از بچه هایم می خواهم این طور بازی کنند.

*پس ایرادی که گرفته بودید به افشین قطبی بود؟

من درباره اشخاص حرفی نمی زنم . آرزویم همیشه این است که تیم ملی کشورم عالی باشد. گلایه ام از حاشیه هاست و اتفاقاتی که به نظرم غلط هستند و به تیم ملی ضربه می زنند . وقتی نقد فنی می کنم دوست دارم که پاسخ فنی و منطقی بشنوم. مدام می گویند علی دایی انتقاد پذیر نیست اما یک نفر را بیاورید که بگوید از علی دایی ایراد فنی گرفته و او نپذیرفته است. اتفاقا خیلی هم خوشحال می شوم که کسی از کارم ایراد فنی بگیرد اما ناراحت می شوم وقتی می بینم حاشیه های ی دلیل ساخته می شوند که صحت ندارند.

*با تعریفی که از تیم تان کردید باید باید منتظر قهرمانی پرسپولیس باشیم؟

پرسپولیس سال قبل بنا به دلایلی نتوانست قهرمان لیگ شود اما توانستیم قهرمانی جام حذفی را بدست بیاوریم ، اما امسال تیمی را تدارک دیده ایم که با آن یکی از مدعیان اصلی لیگ قهرمانان آسیا و قهرمانی در لیگ برتر هستیم.

*راستی اسپانیا قهرمان جام جهانی شد. تیمی که شما هم طرفدارش بودید.

اسپانیا شایسته ترین تیم برای قهرمانی جهان بود. کار گروهی آنها بی نظیر بود ، در اجرای برنامه های تاکتیکی و ارائه فوتبال منطقی هیچ تیمی مثل آنها نبود . از همه نقاط زمین به بهترین نحو استفاده می کردند ، بیشترین پاس سالم را به هم می دادند و توانستند با فوتبال زیبای شان قهرمان شوند. به نظرم همه تیم ها باید از این تیم الگوبرداری کنند.
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:shafaf.ir