مقامات باشگاه‌هاي اسپانيايي تلاش مي‌کنند در فرصت پيش آمده پس از جام جهاني، ستارگان مورد نظر خود را خريداري کنند
 
 آغاز رسمي فصل نقل و انتقالات تابستاني در اسپانيا زندگي بسياري از بخش‌هاي اين جامعه فوتبال زده را تحت تاثير خود قرار داده است. فعال شدن دلالان رسمي و غير رسمي، خون تازه‌اي وارد رگ‌هاي بازار بورس مادريد مي کند.
 بيش از 850 شرکت رسمي زير نظر وزارت کشور اسپانيا و تحت ليسانس فيفا، در نقل و انتقالات بازيکن اين کشور فعاليت دارند. جابه‌جايي پول بين اين همه خزانه کوچک و بزرگ، رونق اقتصادي بي‌نظيري به اين کشور مي‌بخشد. هر انتقالي ماليات خاص خودش را دارد؛ هم براي دولت، هم براي بخش خصوصي و البته مردم.
 دو باشگاه بارسلونا و رئال مادريد مثل هميشه در راس توجهات قرار دارند؛ اما تجربه نشان داده که در اين ميان، برخي باشگاه‌هاي گمنام بي سر و صدا پول هاي کلاني را جابه‌جا کرده و راحت‌تر از سايرين دست به فرار مالياتي مي‌زنند.
 * بارسلونا
تا اينجاي کار تنها قرارداد رسمي اعلام و ثبت شده، داويد ويا است که از والنسيا راهي بارسا شده است.
بارسلونا به طرز نااميد کننده‌اي به دنبال جذب سسک فابرگاس است و براي اين منظور دست به دامن شوخي پويول و پيکه در مراسم جشن قهرماني نيز شد؛ اما آرسنال هنوز چراغ سبزي در اين مورد نشان نداده است.
قرار است قرارداد دانيل آلوس تمديد شود. روز گذشته نيز قرارداد گوارديولا نه براي 3 سال، بلکه براي يک سال ديگر اضافه بر دو سال قبلي تمديد شد. بارسا نيم‌نگاهي هم به ماتا، ديگر مهاجم توانمند والنسيا دارد.
در فهرست فروش نام‌هايي چون توره، چيگرينسکي و هانري حضور داشتند که هر 3 رفتند. مارکس مکزيکي نيز رفتني است. نام زلاتان ابراهيموويچ در فهرست فروش قطعي جا داده شده است.
 * رئال مادريد
فلورنتينو پرس پس از عقد قرارداد با خوزه مورينيو سرمربي پرتغالي، در يکي از موفق‌ترين خريد‌هاي خود، کانالس را از راسينگ سانتاندر و دي‌ماريا را از بنفيکا پرتغال جذب کرد. قرار است رئال، مسعود اوزيل و خديرا را از آلمان به خدمت بگيرد. مذاکره با اشلي کول و استيون جرارد ادامه دارد.
بعيد به نظر مي‌رسد رئال در جذب مايکون يا بالوتلي موفق عمل کند. اينترميلان فهرست فروش خود را بسته و خيال ادامه مذاکره هم ندارد. رائول و گوتي هم از مادريد رفتند و ديارا نيز به زودي به فروش خواهد رسيد.
 * اوساسونا
باشگاه اوساسونا يک خريد خيلي خوب داشت و آن، آسپيليکوئتا بود. اين بازيکن در قالب يک بازيکن آزاد راهي پامپلونا شد و در فصل آينده مي‌تواند در لباس اين تيم پر هوادار بدرخشد.
از دو نام ايراني اوساسونا هيچ خبري نيست. اين بي خبري يعني اينکه در کانال رسانه و مسير رسمي فوتبال اسپانيا حرکت نمي‌کنند و دلال اين دو بازيکن است که برايشان تصميم مي گيرد و به زودي تکليف انتقال اين دو نيز روشن خواهد شد؛ اما در سايت رسمي باشگاه يا سايت‌هاي خبري معتبر اسپانيايي کوچکترين اشاره‌اي به اين دو نمي‌شود.
 در تنها خبر منتشر شده در مورد نکونام، يک روزنامه بسيار کم تيراژ که در مترو پامپلونا منتشر مي‌شود، از انتقال جواد به پاناتينايکوس نوشت. 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:football3.ir