دولت ژاپن، پیشنهاد میزبانی رقابتهای جام جهانی فوتبال 2022 میلادی را به تیم تحقیقاتی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) ارایه کرد...
 
 
به گزارش روز چهارشنبه تلویزیون سراسری ژاپن (ان.اچ.کی) هیات پنج نفره تیم تحقیقاتی فیفا در مسیر بازدید از کشورهای خواستار میزبانی رقابتهای جام جهانی فوتبال 2018 و 2022 میلادی، هم اینک در ژاپن بسر می برند.
به گزارش ان.اچ.کی موتوآکی اینوکای رییس کمیته ارایه کننده پیشنهاد میزبانی ژاپن روز گذشته (سه شنبه) درجمع این هیات در شهر اوساکا بر آمادگی کشورش برای استقبال از بازیکنان و حامیان آنها در رقابتهای جام جهانی فوتبال 2022 تاکید کرد.
اینوکای، می گوید«: ژاپن با استفاده از فناوریهای پیشرفته این کشور پوشش بسیاری خوبی را از رقابتهای فوتبال ارایه خواهد کرد.»
این در حالی است که کونیو هیراماتسو شهردار شهر اوساکا در حین دیدار تیم تحقیقاتی فیفا از این شهر،عکسها و مدل پیشنهادی استادیوم جدید این منطقه در بخش مرکزی اوساکا را به نمایش گذاشت.
استادیوم جدید شهر اوساکا که رقابتهای نهایی می تواند در آن برگزار شود، سازگار با محیط زیست و با استفاده از انرژی خورشیدی فعالیت می کند.
ژاپن، استرالیا، کره جنوبی و قطر چهار کشوری هستند که پیشنهاد میزبانی رقابتهای جام جهانی فوتبال 2022 میلادی را به فیفا ارایه کرده اند.
از سوی دیگر کشورهای انگلیس، روسیه و آمریکا پیشنهاد میزبانی رقابتهای جام جهانی فوتبال برای دوره های 2018 و 2022 میلادی را ارایه کرده اند و کشورهای اسپانیا و پرتغال و بلژیک و هلند نیز پیشنهاد برگزاری این رقابتها به طور مشترک را به فیفا اعلام کرده اند.
فدراسیون جهانی فوتبال در نظر دارد تا دسامبر سال جاری میلادی تصمیم نهایی خود در این زمینه را به طور رسمی اعلام کند.ش
 
گردآوری : گروه ورزشی سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:khabaronline.ir