قلعه نویی در نود گفت که اگر بازیکنان مورد نظرم را پیدا کنم...
 
  وقتی نگاهی به لیست بازیکنان سپاهانی که در سالهای بحرانی اواخر دهه 70 برای نیفتادن می جنگید می اندازیم، لیستی که به دلیل انواع مشکلات مالی کارخانه سیمان سپاهان به زور و با توسل به بازیکنان تیم امید برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی و پر کردن نیمکت ذخیره ها تکمیل می شد، تصور سپاهانی که در پایان یک دهه بعد لقب کهکشانی را یدک می کشد محال بود.

سپاهانی که فصل پیش با حضور قلعه نویی و با خرید چند ستاره لقب کهکشانی های فوتبال ایران را به خود اختصاص داده بود هیچگاه نیمکتی برازنده یک تیم کهکشانی نداشت اما تفاوت سپاهان لیگ دهم با سپاهان فصل پیش در کهکشانی بودن نیمکت این تیم است.

شاید بررسی ترکیب احتمالی و لیست بازیکنان ذخیره سپاهان در فصل آتی برای شما هم جذاب باشد. لیستی که از هم اکنون معماهای زیادی را برای هواداران سپاهان و تحلیل گران، حتی کادر فنی و خود بازیکنان به وجود آورده است.

امیر قلعه نویی عزمش را جزم کرده تا در فصل جدید سیستم 2-5-3 مورد علاقه اش را رونمایی کند، سیستمی که وی ادعا می کرد در جام جهانی 2010 مورد چند تیم بزرگ جهان قرار خواهد گرفت و برای اولین بار به سبک خطی در جام جهانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت اما با پایان دور گروهی این رقابتها عملاً هیچ تیمی پیدا نشد که بخواهد سیستمی را که به گفته سرمربی تیم اصفهانی مدرن ترین سیستم فوتبال جهان خواهد بود، تست کند.

به هر حال قلعه نویی در نود گفت که اگر بازیکنان مورد نظرم را پیدا کنم در لیگ دهم از سیستم 2-5-3 خطی استفاده خواهم کرد و از آنجایی که تمام خریدهای مورد نظرش از سوی باشگاه انجام شد، او اکنون می تواند به هر آنچه که در ذهنش برای ساختن یک سپاهان رویایی پرورانده بود جامه عمل بپوشاند. مقصود او خرید بازیکنانی بود که پتانسیل بازی کردن در پست پیستون چپ و به خصوص پیستون راست را داشته باشند و پیوستن خسرو حیدری به جمع زردها یعنی اینکه اکنون امیر همه ابزار مورد نظرش را در اختیار دارد.

شاید از هم اکنون بتوان ترکیب سپاهان در لیگ دهم را حدس زد و شاید بتوان گفت سپاهان تنها تیمی است که می توان از هم اکنون ارنجش را برای فصل بعد مورد تجزیه و تحلیل کرد.

انتخاب بی تردید امیر برای پست دروازه بان سید مهدی رحمتی است. اینکه چرا هنوز سپاهان یک دروازه بان خوب برای قرار گرفتن روی نیمکت رحمتی در نظر نگرفته است جای سوال دارد، اگر دروازه بان شماره یک ایران به هر دلیلی دچار مصدومیت یا محرومیت شود و نباشد دروازه بان شش دانگ دومی که از دروازه زردها مواظبت کند، مشخص نیست چه اتفاقی برای سرمایه گذاری سنگین تیم اصفهانی رخ خواهد داد.

به نظر می رسد بنگر، عقیلی و حسینی سه مدافع سپاهان در فصل آتی باشند که محرومیتها و مصدومیتها در نحوه چینش آنها تغییر ایجاد کند.

احمد جمشیدیان از هم اکنون می داند که هافبک دفاعی سپاهانی هاست و باید خودش را برای یک تغییر پست بزرگ آماده سازد. احتمالاً بازیکنانی که در کنار او قرار خواهند گرفت، مهدی کریمیان و فابیو جانواریو خواهند بود.

خسرو حیدری مالک گوش راست سپاهان است و احتمالاً پست مشابه در سمت چپ به احسان حاج صفی خواهد رسید. جواد کاظمیان و ابراهیم توره هم فرواردهای تیمی خواهند بود که در صورت استفاده از این ترکیب بازیکنانی نظیر محرم نویدکیا، مهدی جعفرپور، میوراد یانیوش، حسین پاپی، محمد حسن رجب زاده، رضا ناصحی، جواد ماهری، هاشم بیک زاده و چند بازیکن مطرح دیگر خود را روی نیمکت و سکوها خواهد داشت.

به نظر شما لیست ذخیره های این سپاهان نمی تواند مدعی قهرمانی باشد؟

سپاهان 90-89 سپاهان کاملاً قدرتمندی است، سپاهانی که کارشناسان بدبین اصفهانی را به یاد سپاهان فصل کابوس وار 83-82 می اندازد، سپاهانی که فقر بازیکنان بومی اش ناسیونالیستها را نگران ساخته است و سپاهانی که هواداران خوشبین سپاهانی را امیدوار به یک فصل رویایی و درخشش در لیگ قهرمانان آسیا آرزومند می سازد.

گردآوری : گروه ورزشی سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:goal.com