اين ديدار هم ورزشی بود و هم سياسي. جايی كه مارادونا عشق خود را به هوگو چاوز ابراز كرد و نفرتش را از ايالات متحده يك بار ديگر با صراحت اعلام كرد...
 
 دیدار دیه‌گو مارادونا و هوگو چاوز را نه می‌توان دیداری سیاسی دانست و نه می‌توان آن را دیداری ورزشی قلمداد كرد.
 این دیدار هم ورزشی بود و هم سیاسی. جایی كه مارادونا عشق خود را به هوگو چاوز ابراز كرد و نفرتش را از ایالات متحده یك بار دیگر با صراحت اعلام كرد. « تا پای جان برای چاوز ایستاده ام » و «سیاست‌های آمریكا به شدت شیطانی است » جملاتی است كه از اسطوره آرژانتینی جهان فوتبال در این دیداربیان شدند كه بی‌شك رئیس جمهور ونزوئلا را به وجد آورد.
مارادونا در كاخ ریاست‌جمهوری چاوز از وی تمجید كرد، زیرا به عقیده او رئیس جمهور ونزوئلا برای آزادی و عزت ملتش مبارزه می‌كند. اما این همه ماجرا نبود زیرا رئیس جمهور ونزوئلا كه مربی تیم ملی فوتبال آرژانتین را به حضور پذیرفته بود در كنفرانسی خبری در حالی كه مارادونا را در كنار خود می‌دید یكی از جنجالی ترین اخبار سیاسی آمریكای لاتین را اعلام كرد. وی در این كنفرانس دستور داد دیپلمات‌های كلمبیایی به مدت 72 ساعت فرصت دارند ونزوئلا را ترك كنند. چاوز پیش از این خبر، از عملكرد مارادونا در جام‌جهانی تشكر كرده بود اما در پایان كنفرانس با اعلام این خبر بسیاری از رسانه‌های جهان را شگفت زده کرد.
 به گزارش خبرگزاری فرانسه رئیس جمهور ونزوئلا ارتش را در وضعیت آماده باش كامل قرار داده است و خواستار برگزاری نشست فوری شورای دفاعی ونزوئلا شده است. چاوز گفت:
« من با قلبی اندوهگین اعلام می‌كنم از این لحظه تمامی روابط ونزوئلا با دولت كلمبیا قطع شده است.»
 این اقدام چاوز در حالی صورت می‌گیرد كه پیش از این كلمبیا اعلام كرده بود كه رهبران گروه‌های چریكی مخالف این كشور در ونزوئلا پناهنده شده اند. هوگو چاوز با اعلام تصمیم خود مسئولیت بحران اخیر را متوجه «آلوارو اوریبه» رئیس جمهور كلمبیا دانست كه قرار است در آینده‌ای نزدیك مسئولیت‌های خود را به سانتوس رئیس جمهور جدید بدهد. .
 
گردآوری : گروه ورزشی سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:goal.com