داويد ويا، ستاره اسپانيا در جام‌جهانی و خريد جديد بارسلونا اميدوار است دستاوردهايش به اينجا ختم نشود و فصل بعد با آبی‌واناری‌پوشان هم جام‌های زيادی را بالای سر ببرد...
 
می‌خواهم هم گل‌های بیشتری بزنم هم جوایز فردی را به خودم اختصاص بدهم. این فصل جام‌های لالیگا و لیگ قهرمانان را هم می‌خواهیم.» او با به خاطر آوردن روزهای پر از تشویشی كه در جام‌جهانی سپری كرد گفت چند روز بعد از باخت به سوئیس بدترین روزهایی بود كه تا به حال در دوران حرفه‌ای خودش سپری كرده:«سه‌، چهار روز قبل از بازی با هندوراس و روز قبل از دیدار با شیلی (آخرین بازی مرحله گروهی اسپانیا) شاید بدترین روزها بودند. بازی با شیلی بسیار دشوار بود. با شرایط پیچیده‌ای مواجه شده بودیم. ممكن بود به‌رغم ارایه یك بازی درخشان حتی از جام‌جهانی حذف شویم. ممكن بود یكی از یارانمان اخراج شود، به ضررمان پنالتی بگیرند یا چنان بدشانسی بیاوریم كه روی ریباند گل بخوریم و نتوانیم آن را جبران كنیم. هر اتفاقی امكان داشت بیفتد و به ما اجازه صعود از این گروه را ندهد. قبل از بازی سكوت عجیبی بر رختكن حكمفرما بود. از هتل تا زمین مسابقه طولانی‌تر از همیشه شده بود و من بدترین استرس‌های عمرم را در همین فاصله داشتم.»
ویا خاطرات خوبی هم از این جام دارد. بازی اول مرحله حذفی برابر پرتغال برای او مسابقه لذت‌بخشی بود:«در این بازی واقعا در اوج بودم. هر بار صاحب توپ شدم و حریفان جلویم ایستادند حس می‌كردم از آنها خیلی سریع‌تر هستم و می‌توانم به راحتی مدافعان را جا بگذارم.»
«ال گوآخه» بعد از جام‌جهانی تشنه كسب جام‌های دیگر است. او فاش كرد كه پدرش همواره بزرگترین منتقد او بوده و زمانی كه یك ضربه پنالتی را خراب كرد به شدت او را به باد انتقاد گرفت و حتی ضربه‌ای هم به او زد:«او از من به خاطر این ناكامی انتقاد كرد. از طرفی از این كه زدن ضربه پنالتی مقابل پاراگوئه را قبول نكردم هم ناراحت شد. به ژابی آلونسو گفتم كه می‌خواهم این ضربه را بزنم اما به خاطر احترام زیادی كه برایش قایل هستم این فرصت را به او واگذار خواهم كرد.»
او درباره حضور اسمش در فهرست نامزدهای كسب توپ طلا اظهار داشت. ایكر كاسیاس به نظر او شایستگی بیشتری برای كسب این جام دارد:«ایكر مهمترین بازیكن ما در این جام بود. هر وقت مشكلی پیش می‌آید او از ما حمایت می‌كند.» او درباره شادمانی‌های پس از پیروزی اسپانیا در جام‌جهانی با ابراز شگفتی از میزان شعف مردم گفت:«روزی كه قهرمان جهان شدیم روز بزرگی بود. اما خود این جام ارزشی فراتر از اینها دارد چون خیابان‌های مادرید مملو از جمعیتی بود كه جشن گرفته بودند. باوركردنی نبود.»
اسپانیا در فینال جام حضور داشت و ویا اعلام كرد اگر قهرمان نشده بودند حتی فینالیست شدن هم برایشان ارزشی نداشت:«برخی از رسانه‌ها قبل از بازی می‌گفتند اسپانیا حتی اگر مغلوب شود باز هم قهرمان جام محسوب می‌شود اما همه ما می‌دانستیم كه اگر یك لحظه تعلل كنیم فرصت بی‌نظیری از دستمان خواهد رفت. آن وقت همه زحماتی كه تا آن موقع كشیده بودیم بی‌ارزش می‌شد و چه كسی می‌داند كه تا چهار سال بعد چه سرنوشتی گریبانمان را ممكن است بگیرد. بازی فینال طولانی‌ترین مسابقه عمرم بود. برای همین با شنیدن صدای سوت فینال لذت‌ خاصی به من دست داد. در رختكن همگی زیر گریه زدیم. گریه كاسیاس بعد از گل اینی‌استا من را هم به شدت احساساتی كرد. پپه رینا از كنار زمین سعی داشت ایكر را آرام كند همه ما هم برای صحبت با ایكر وارد زمین شدیم. من هم مثل یك بچه داشتم گریه می‌كردم. آنقدر حس خوبی بود كه سعی دارم در رویاهایم دوباره این حس را مرور كنم.»
ویا درباره آینده خود در بارسا به تمایلش برای پیشرفت و هرچه بیشتر آموختن اشاره كرد:«انگیزه‌های زیادی برای تمرین كردن با پپ گواردیولا دارم، نه فقط به این خاطر كه مربی بزرگی است و دستاوردهای درخشانی داشته. بلكه از هم‌تیمی‌هایم تعریف‌های زیادی درباره او شنیده‌ام. آنها به من گفته‌اند كه پپ از آن دسته مربیانی است كه به بازیكنانش كمك می‌كند كه از لحاظ فردی و تیمی رشد زیادی داشته باشند. پویول كه از باتجربه‌های تیم است به من گفته كه هرگز در عمرش مربی‌ای به خوبی گواردیولا نداشته. پپ پیش از پیوستن من به بارسا برایم پیام‌های زیادی فرستاد و فكر كنم با نهایی شدن قراردادهر دو خیالمان راحت شد. من در سیستم 3-3-4 در هر كدام از سه پست خط حمله می‌توانم بازی كنم. شك دارم كه پپ مرا در خط میانی قرار بدهد.»
رقابت میان بارسلونا و رئال‌مادرید هیچ گاه از میان نرفته اما ویا اظهار داشتم در «لافوریا روخا» همه با یكدیگر همدل بودند و رقابت‌های باشگاهی را فراموش كرده بودند. حالا كه بازی‌های تیم‌ملی تمام شده ویا بی‌صبرانه منتظر بازی در ال‌كلاسیكو است:«رقابت و تنش این بازی خیلی زیاد است. دقیقه به دقیقه ال‌كلاسیكو می‌تواند مثل فصل قبل تعیین‌كننده قهرمان لالیگا باشد. این بازی به قدری هیجان‌انگیز است كه فرصت حضور در آن را از دست نخواهم داد.»
به گفته بسیاری ورود خوزه مورینیو به رئال‌مادرید انگیزه بیشتری به بازیكنان بارسا داده و ویا از تمركز بالای هم‌تیمی‌هایش صحبت كرد:«چند روز بیشتر نیست كه به تمرینات تیم پیوسته‌ام اما باید بگویم كه حضور مورینیو روی نیمكت رئال روی انگیزه‌های ما تاثیر گذاشته است. دستاوردهای فصل قبل این مربی هم در به وجود آمدن این حس بسیار تاثیرگذار بوده است.»
 
گردآوری : گروه ورزشی سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:goaldaily.ir