سرمربی پرسپوليس گفت: تيم خوبی بستيم و يک پرسپوليس قدرتمند را در ليگ دهم شاهد خواهيد بود...
 

 علی دایی سرمربی پرسپولیس در ادامه نشست خبری عصر امروز خود مسائل زیر را مطرح کرد:

 * از نیامدن خلعتبری ناراحت نیستم

 محمد رضا خلعتبری با حبیب کاشانی سرپرست باشگاه مذاکراتی انجام داد اما نمی‌دانم به چه علتی در باشگاه حضور پیدا نکرد اما من از این موضوع ناراحت نیستم و امیدوارم وی در ذوب آهن و تیم ملی موفق باشد.

 * برابر کفاشیان و تاج تا اعلام رای کمیته استیناف سکوت می‌کنم

 علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال و مهدی تاج نایب رئیس نسبت به من لطف دارند و در بعضی مواقع اظهاراتی را در مورد من انجام می‌دهند اما من وکیل دارم و او در این زمینه پیگیر مسائلی است. تا زمانی که کمیته استیناف رای خود را صادر کند سکوت خواهم کرد.  

 * 80 درصد بازیکنان مد نظر را جذب کرده‌ایم 

  در فصل نقل و انتقالات بازیکنان خوبی را جذب کردیم و توانستیم 80 درصد افرادی که مد نظرمان بود جذب کنیم. ملحق نشدن مهدی رحمتی، محمد رضا خلعتبری، حسن اشجاری و سید جلال حسینی مسائلی داشت. من قصد جذب این افراد را داشتم اما این بازیکنانی را که جذب کردیم بسیار خوب هستند و می‌توانند یک پرسپولیس قدرتمند را در دهمین دوره لیگ برتر به نمایش بگذارند. این افراد همگی لیگ برتری بودند و من نمی‌توانستم تمام آنها را جذب کنم. اگر چه نتوانستیم یکی دو بازیکن را جذب کنیم اما در مجموع تیم خوبی بستیم و یک پرسپولیس قدرتمند را در لیگ شاهد خواهید بود.

 *در فوتبال اروپا به هیچ عنوان بحث منشور اخلاقی مطرح نیست

 در مصاحبه‌ای خواندم که علیپور اعلام کرده از دایی بپرسید که آیا در بایرن مونیخ نیز منشور اخلاقی هم وجود نداشته است؟ من باید به آقای علیپور بگویم که در 5 سال حضورم در اروپا هیچ گاه بحث منشور اخلاقی و این موضوعات مطرح نشد. در فوتبال حرفه‌ای همه چیز رعایت می‌شود ولی افراد و مسئولان به فعالیت‌های شخصی بازیکنان کاری ندارند. اگر بازیکنی با رفتارهای بد مواجه شود باشگاه او را جریمه می‌کند تا به فوتبال ضربه نزد اما بحث منشور اخلاقی مطرح نیست. این موضوع برای من تازگی دارد و برای اولین بار است که در ایران آن را مشاهده می‌کنم. شاید علیپور قبل از من در لیگ اروپا فعالیت داشته و بازی کرده و این حرف را زده است اما در زمانی که من در فوتبال اروپا فعالیت داشتم بحث منشور اخلاقی مطرح نبود.

 در دین ما نیز تلاش می‌شود با آبروی افراد بازی نشود و تمام بزرگان ما یادآوری می‌کنند که آبروی افراد را نبریم اما متاسفانه منشور اخلاقی دست به چنین کاری زده و من در هیچ جای دنیا چنین موضوعی را مشاهد نکردم. اگر رفتاری انجام می‌دهیم که به فوتبال ضربه می‌زند باید محروم شویم اما نباید به لیگ‌های پایین تر و پایه فرستاد شوند زیرا این لیگ‌ها نیز باعث پیشرفت و رشد فوتبال می‌شود و باید شرایط را یکسان انجام داد.

 * مسائل اردوی آلمان درون خانواده پرسپولیس حل شد

 در اردوی آلمان به هیچ عنوان با مشکلی مواجه نشدیم و بازیکنان به خوبی تمرینات خود را انجام دادند اما متاسفانه برخی افراد یک موضوع کوچک را بزرگ می‌کنند و باعث حاشیه سازی در باشگاه می‌شوند. ما اگر در اردوی آلمان با مشکلی برخوردیم آن را در درون باشگاه حل کردیم و تمام بازیکنان با انگیزه تمرینات خود را انجام دادند و به تمام اهداف خود در این اردو دست یافتند. اگر موضوعی بوده ستاد منشور اخلاقی به آن رسیدگی و بازیکن را محروم خواهد کرد اما هیچ مسئله‌ای به وجود نیامده و اردوی آلمان را در بهترین شرایط به پایان رساند.

 * اعتقادی به سیستم چرخشی ندارم

 در این فصل در 3 جام شرکت خواهیم کرد و تلاش کرده ایم که بازیکنان مورد نظر خود را جذب کنیم و با تمام نیرو برابر حریفان ظاهر شویم اما هیچ اعتقادی به سیستم چرخشی ندارم. ملاک من استفاده از بازیکنان قدرتمند و توانمند است. فشار زیادی را در این لیگ متحمل خواهیم شد اما تلاش خواهیم کرد که با تمام قوا ظاهر شویم و به اهداف خود دست پیدا کنیم.

 * دفاع پرسپولیس هیچ مشکلی ندارد

 وضعیت خط دفاعی پرسپولیس بسیار مطلوب است و با جذب بازیکنان جدید توانسته‌ایم مشکلات فصل گذشته را برطرف کنیم. در فصل گذشته پرسپولیس از خط دفاعی متضرر شد اما با شروع لیگ دهم خود شما نیز شاهد خواهید بود که بهترین خط دفاع را پرسپولیس خواهد داشت. فقط وظیفه خط دفاعی این نیست که دفاع کند بلکه تمام تیم باید در کار دفاعی شرکت کنند تا تیم بتواند نتایج مطلوب را کسب کند.

 * پرسپولیس از وجود باقری به خود افتخار خواهد کرد

 حضور افرادی مانند باقری در پرسپولیس مایه افتخار است و او می‌تواند کمک شایانی به تیم انجام دهد. امیدوارم با کمک تمام بازیکنان بتوانیم یک پرسپولیس ایده آل را فراهم کنیم و تمام تماشاگران از آن راضی باشند.
 
گردآوری : گروه ورزشی سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:football3.ir