رئيس سازمان ليگ برتر فوتبال گفت: به احتمال فراوان 4 سهميه ايران در ليگ قهرمانان آسيا حفظ خواهد شد...
 

 عزیز محمدی عنوان کرد: در رابطه با موضع‌گیری‌هایی که برخی مربیان تیم‌ها علیه یکدیگر انجام می‌دهند به 3- 4 باشگاه نامه‌های خیلی محرمانه نوشتیم و از آنها خواسته‌ایم به کادر فنی و مربیان تذکر بدهند به جای آنکه در مصاحبه علیه یکدیگر موضع‌گیری کنند به کار فنی خود بپردازند و در میدان شایستگی‌هایشان را ثابت کنند.

 وی ادامه داد: مربیان نباید بر سر انتقال یک بازیکن یا مسائل دیگر وارد حاشیه‌های بی‌مورد شوند. در آستانه لیگ برتر دهم باز هم شعار فصل قبل را سرلوحه کار خود قرار دادیم که احترام به خود و دیگران است که این احترام باید حفظ شود. دین ما دین اخلاق است و پیامبر مکرم (ص) ما نیز بر اخلاق تاکید فراوانی دارند.

 رئیس سازمان لیگ در مورد سفرش به مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا خاطرنشان کرد: رؤسای سازمان لیگ 10 کشوری که تیم‌هایشان در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند، عضو کمیته این مسابقات هستند. در مقر AFC بیشترین بحث در نشستی که پیش رو است، در مورد بازدید نمایندگان AFC از 18 باشگاه لیگ برتری ایران خواهد بود و آنها مسائل و نقاط قوت و ضعف تیم‌ها را به ما اعلام می‌کنند.

 محمدی افزود: نسبت به فصل گذشته، لیگ برتر ایران و باشگاه‌های ما پیشرفت بهتری داشتند. بنابر این ما 4 سهمیه را به احتمال فراوان در لیگ قهرمانان حفظ خواهیم کرد زیرا کشورهایی که از غرب و شرق آسیا خواهان حضور در لیگ قهرمانان هستند مشخص هستند. از شرق آسیا کشورهای ویتنام،‌ تایلند و سنگاپورو از غرب آسیا 4 کشور فلسطین، پاکستان، اردن و قرقیزستان خواهان حضور نمایندگانشان در لیگ قهرمانان آسیا هستند.

 محمدی با اشاره به استانداردهای لازم برای حضور در این مسابقات گفت: 4 کشور غرب آسیا شرایط لازم برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا را ندارند بنابراین به احتمال فراوان هر 4 سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا حفظ خواهد شد.مسئولان AFC زمانی که برای بازدید به ایران آمدند اولین سوالشان این بود که آیا پرسپولیس در فصل آینده لیگ قهرمانان در این رقابت‌ها حضور دارد یا نه. در فصل قبل به دلیل عدم حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا شمار تماشاگران این مسابقات نسبت به گذشته کمتر شده بود. بنابراین آنها دچار زیان شدند.

  وی یادآور شد: مسئولان AFC تمایل دارند پرسپولیس و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشند زیرا می‌دانند این دو تیم طرفداران زیادی دارند. من به مسئولان AFC گفتم اگر دیدار استقلال و الشباب در تهران برگزار می‌شد، صد هزار تماشاگر به ورزشگاه می‌آمد اما در عربستان فقط 15 هزار تماشاگر به ورزشگاه رفته بود.

 
 گردآوری : گروه ورزشی سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:football3.ir