اين بار البته خبری از اختلاف نظرها و فشارهای سياسی و غيرسياسی نيست و تنها اختلاف بر سر زمان پخش اين برنامه پربيننده است که ظاهرا قرار است امروز و فردا تکليفش مشخص شود...
 
طی روزهای گذشته و در شرایطی که تب آغاز دهمین دوره رقابتهای لیگ برتر فضای مرده فوتبال ایران را دگرگون کرده ، هیچکس نپرسید آیا با شروع فصل جدید رقابتهای لیگ برتر، برنامه 90 که حالا جزیی از فوتبال ایران شده به روی آنتن خواهد رفت یا نه.
علاقمندان به فوتبال هنوز به خاطر دارند که فصل گذشته به خاطر پخش این برنامه چه جنجالی به راه افتاد و چگونه این برنامه روی آنتن رفت. البته ماجرای فصل گذشته در شرایطی رقم خورد که عادل فردوسی پور در برنامه های سال قبلش درگیری لفظی شدید با برخی مسؤولان از جمله سازمان تربیت بدنی داشت و همین درگیری ها شایعاتی پیرامون تعطیلی 90 را تا مرز واقعیت پیش برد.  
 با این حال عادل فردوسی پور با این بهانه که قرار است طراحی جدیدی از دکور برنامه 90 ارایه شود، تاخیر در شروع برنامه اش را توجیه کرد و البته بعدها ثابت شد که بخشی از این تاخیر به خاطر تاخیر در دکور برنامه بود اما واقعیت این بود که او با مسؤولان شبکه و برخی مسؤولان سیما برای روی آنتن فرستادن 90 مشکل داشت و برخی فشارها نیز به دنبال محدود کردن برنامه بود.
تذكر بعد از متلك به دولت
 با همه مشکلاتی که سد راه 90 برای پوشش دادن لیگ نهم وجود داشت و همه حرف و حدیث هایی که در مورد تغییر مجری آن مطرح می شد، بالاخره عادل فردوسی پور توانست نهمین دوره لیگ را هم مثل دوره های گذشته به طور کامل پوشش دهد و بازهم پربیننده ترین برنامه ورزشی سیما را رقم بزند. با پایان لیگ نهم عادل فردوسی پور هم تمام توانش را معطوف به برگزاری مسابقات جام جهانی و گزارش دیدارهای مهم این رویداد بزرگ کرد که گزارش دیدار فینال بین تیم های اسپانیا و هلند یکی از کارهای ماندگار عادل و سومین فینال جام های جهانی بود که او گزارش می کرد. اما در همین دیدار یک اظهار نظر از سوی فردوسی پور که همزمان با تعطیلات اجباری در ایران شده بود حاشیه های جدیدی را برای مجری پرطرفدار تلویزیون بوجود آورد. هر چند عنوان شد فردوسی پور به خاطر این اظهار نظر که رنگ و بوی سیاسی گرفته بود، تذکر دریافت کرده است، اما خودش از این ماجرا اظهار بی اطلاعی کرد.
 در شرایطی که از امروز دهمین دوره رقابتهای لیگ برتر آغاز خواهد شد هنوز مشخص نیست عادل فردوسی پورو برنامه پرطرفدارش می توانند هفته اول را پوشش خبری و تصویری دهند یا نه؟
از پنج شنبه؟
 در حالت عادی اگر قرار باشد این برنامه به موقع روی آنتن برود باید پنجشنبه شب شاهد نخستین دست پخت عادل و همکارانش باشیم اما به نظر می رسد برخی اختلاف نظرها مانع از این کار خواهد شد. در این مورد گفته می شود مسؤولان شبکه سوم سیما اصرار دارند سریال تلویزیونی فاصله ها که این روزها جایگاه ویژه ای در خانواده ها پیدا کرده همچنان راس ساعت 23 پخش شود و برنامه 90 پس از این سریال روی آنتن برود اما ظاهرا عادل فردوسی پور نپذیرفته که در چنین زمانی برنامه اش را روی آنتن بفرستد.
طی روزهای گذشته جلساتی در این زمینه برگزار شده است تا وضعیت نهایی برنامه 90 برای پوشش دهمین دوره رقابتهای لیگ برتر مشخص شود اما ظاهرا هنوز به توافق نهایی نرسیده اند. این بار البته خبری از اختلاف نظرها و فشارهای سیاسی و غیرسیاسی نیست و تنها اختلاف بر سر زمان پخش این برنامه پربیننده است که ظاهرا قرار است امروز و فردا تکلیفش مشخص شود. باید دید زور عادل فردوسی پور بیشتر است یا مسؤولان شبکه سه که می خواهند با فاصله ها بین برنامه 90 و مخاطبانش فاصله بیندازند؟!
 

 گردآوری: گروه خبر سیمرغ

www.seemorgh.com/news
منبع:goal.com