فيفا و فدراسيون فوتبال ايران روی پوشش تيم دختران زير 15 سال ايران توافق کردند...
 

فدراسيون فوتبال ايران پذيرفت که آنها مقنعه را به عنوان لباس ورزشی کنار بگذارند و در عوض و به جای مقنعه از "سر بند" (شبيه کلاه شنا) استفاده کنند. سخنگوی فيفا اعلام کرد که اين سازمان با فدراسيون فوتبال ايران توافق کرده تا تيم ملی فوتبال زنان زير 15 سال ايران با پوشش مورد توافق در بازی های المپيک نوجوانان در سنگاپور شرکت کنند . 

به نقل از وب سايت " استريت تايمز " يک سخنگوی فيفا که نامی از او برده نشده به اين وب سايت گفته است که فيفا حدود دو ماه پيش با مسئولان فدراسيون فوتبال ايران بر سر پوشش زنان فوتباليست ايرانی توافق کرده است .

اين مقام فيفا گفت : " فيفا و فدراسيون فوتبال ايران روی پوشش تيم دختران زير 15 سال ايران توافق کردند . فدراسيون فوتبال ايران پذيرفت که آنها مقنعه را به عنوان لباس ورزشی کنار بگذارند و در عوض و به جای مقنعه از "سر بند "(شبيه کلاه شنا) استفاده کنند "

وی افزود که توافق فدراسيون فوتبال ايران با فيفا در اول می 2010 ( اوايل خرداد 1389 ) انجام شده است .

" سربندی " که تيم ملی فوتبال زنان ايران از آن استفاده خواهند کرد شبيه سربندهايی است که زنان شناگر در مسابقات از آن استفاده می کنند ، با اين حال سه هفته پيش مرضيه اکبر آبادی معاون سازمان تربيت بدنی لباس جديد طراحی شده را نا مناسب دانسته بود . 

فيفا دراکتبر سال گذشته ميلادی ( مهر ماه 1389) طی نامه ای به فدراسيون فوتبال ايران اعلام کرد که حضور تيم دختران ايران در اين رقابتها به دليل داشتن حجاب و سرپيچی از قانون چهار بازی در فيفا ممکن نيست.

اين تصميم با مخالفت فدراسيون فوتبال و کميته ملی المپيک ايران مواجه شد و فدراسيون فوتبال ايران در نامه ای رسمی به " بن همام " که عضو کميته اجرايی فيفا هم هست رسما اعتراض خود را اعلام کرد اما در نهايت در جلسه کميته اجرايی حضور ايران تاييد نشد.

به همين دليل و پس از محروميت فوتبال دختران زير 15 سال ايران ، علی کفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال و اميد جمالی عضو کميته روابط بين الملل فدراسيون فوتبال در روز 14 آوريل 2010 (25 فرودين 89) به مقر فيفا در سوييس رفتند و مذاکراتی در اين باره با سپ بلاتر رئيس و جرومه والکه دبيرکل فيفا انجام دادند . 

پس از بازگشت کفاشيان و جمالی از سوئيس ، فدراسيون فوتبال با تنظيم نامه ای برای رييس فيفا ، نحوه پوشش دختران ايران و همچنين عکس و فيلم پوشش جديد پيشنهادی دختران ايران به همراه تمامی فاکتورهايی که قانون چهار را راعايت کند به فيفا فرستاد . 
 
گردآوری : گروه ورزش سی مرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع: fararu.com