رضا عنايتی بازهم پيش بينی ها را برهم زد...
 
    وقتی اسم او می آید فوتبالدوستان ایرانی ناخودآگاه یاد سالهای گذشته می افتند که عنایتی ماشین گلزنی استقلال بود و آبی پوشان تهرانی با درخشش این بازیکن قهرمان ایران شدند.
عنایتی فصل گذشته به فوتبال ایران بازگشت، ولی نتوانست در استقلال درخشش همیشگی را داشته باشد و همین موضوع باعث شد خیلی ها فوتبال او را تمام شده بدانند. عنایتی اما با جدایی از استقلال راهی امارات شد و آنجا هم نشان داد که یک گلزن تمام عیار است. وقتی او به سپاهان پیوست بازهم این موضوع عنوان شد که این یک خرید سوخته برای تیم اصفهانی محسوب می شود، ولی گویا قرار نیست عنایتی گلزنی را کنار بگذارد. او در هفته اول تک گل سپاهان را به ثمر رساند و امیرقلعه نویی را از شکست برابر راه آهن نجات داد.

* بازی چطور بود؟
** خیلی راحت دو امتیاز را از دست دادیم. هرچند هفت موقعیت خوب گلزنی داشتیم، ولی از فرصتها استفاده نکردیم. در ضمن بازیکنان سپاهان هنوز با هم هماهنگ نشده اند و باید به تیم زمان بدهیم.

* در اولین بازی گل زدی و به نظر می رسد این یک اتفاق خوب برای تو باشد؟
** من کاری نکردم و فقط زحمت دیگر بازیکنان را به گل تبدیل کردم. هاشم بیک زاده از سمت چپ سانتر خوبی انجام داد و من هم با ضربه سر دروازه را باز کردم.

* پیش از شروع لیگ برخی تصور کردند فوتبال تو تمام شده است و حتی این موضوع عنوان شد که عنایتی نمی تواند مهره خوبی برای سپاهان باشد.
** گوشم از این حرفها پر شده است. هر سال می گویند عنایتی تمام شده و دیگر نمی تواند بازی کند، ولی من کار خودم را انجام می دهم و سعی می کنم برای تیمم ثمربخشی باشم.

* بالا رفتن سن، توانایی های تو و آمادگی بدنی ات را کمتر نکرده است؟
** مگر قرار است شناسنامه من فوتبال بازی کند؟ وقتی خوب تمرین کنی و به مسائل حرفه ای اهمیت بدهی به طور حتم آمادگی ات حفظ خواهد شد. من حتی از یک بازیکن 17 ساله هم آماده ترم و اصلاً به سن و سالم توجه نمی کنم. اکنون کریم باقری با 37 سال از خیلی جوانها بهتر بازی می کند.

* تصور می کنی آنهایی که سال قبل لقب دندان پوسیده را به تو دادند، اکنون چه حسی دارند؟
** دندان پوسیده خودشان بودند نه من. خدا را شکر که با رفتن آنها فوتبال ما کمی پاک شد، واقعاً پاک شد.

* پیش از شروع لیگ این موضوع عنوان شد که بعضی از طرفداران سپاهان نسبت به جذب تو واکنش منفی داشته اند. این موضوع صحت دارد؟
** خودتان مرا می شناسید. اگر احساس کنم واکنشی در مورد من ایجاد شده باشد یا اینکه حرکتی ببینم، خیلی زود واکنش نشان می دهم. تماشاگران سپاهان از همان اول به من لطف داشتند و مخالفتی در کار نبود.

* گمان می کنی آقای گل شوی؟
**زیاد به این موضوع فکر نمی کنم. هدف من فقط این است که برای سپاهان ثمربخش باشم.
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:hurrahsport.com