سرمربی سابق تیم ملی آرژانتین در صحبتهایی ، رئیس اتحادیه فوتبال این کشور و سرمربی سابق تیم آرژانتین را به دروغگویی متهم کرد...
 
  دیه گو آرماندو مارادونا، روز گذشته در کنفرانسی خبری شرکت کرد و در صحبتهایی اعلام کرد که آماده بوده تا به مسئولیتش برروی نیمکت مربی گری آرژانتین ادامه دهد ولی خولیو گروندونا، رئیس اتحادیه فوتبال آرژانتین به او دروغ گفته و کارلوس بیلاردو، به او خیانت کرده است.

روز سه شنبه مسئولان اتحادیه فوتبال آرژانتین در خبری اعلام کردند که قرارداد مارادونا را به عنوان سرمربی تیم ملی کشورشان تمدید نخواهند کرد و از همین رو دن دیه گو روز گذشته در کنفرانسی خبری شرکت کرد و گفت:« بسیار ناراحت و دردمند هستم.»

در این کنفرانس خبری که در خارج از بوئنوس آیرن برگزار شد، مارادونا بیانیه ای را قرائت کرد و در جریان کنفرانس خبری به خبرنگاران اجازه سوال پرسیدن نمی داد. مارادونا در صحبتهایی اعلام کرد که پس از کنار گذاشتن پست مربی گری، درد فراوانی را در اعماق وجودش حس می کند.

مارادونا در صحبتهایی گفت:« پس از حذف از رقابتهای جام جهانی آفریقای جنوبی، گروندونا در رختکن و در حضور بازیکنان که شاهد ماجرا بودند، اعلام کرد که از کارهای انجام شده کاملا راضی است و می خواست که من به کارم ادامه دهم. پس از آن و پس از بازگشت به آرژانتین،اوضاع به نحو دیگری انجام شد.»

دن دیه گو ادامه داد:« روز دوشنبه با خولیو گروندونا دیدار کردم و پس از 5 دقیقه مذاکره، به من گفت که می خواهد که من به حضورم برروی نیمکت مربی گری تیم ادامه بدهم ولی از من خواست که هفت نفر از اعضای کادر فنی تیم برکنار شوند. زمانی که این را به من گفت، در حقیقت شرطی را مطرح کرد که گویی نمی خواهد من به حضورم ادامه دهم. او دقیقا می داند در صورتی که دستیارانم ازکارشان برکنار شوند، این غیر ممکن است که من به فعالیتم ادامه دهم.»

مارادونا در ادامه صحبتهایش به این نکته اشاره کرد که در حالی که تیمش پس از حذف از رقابتهای جام جهانی به شدت ناراحت و غصه دار بوده، بیلاردو در پس پرده، برای برکناری او تلاش می کرده است.

دن دیه گو ادامه داد:« هرکسی که مسئولیت تیم را برعهده بگیرد، باید از خیانتی که در پس پرده رخ داده،آگاه باشد. افرادی هستند که خوبی فوتبال آرژانتین را نمی خواهند و تنها به فکر منافع شخصی خود و حسابهای بانکی شان هستند.»

به گفته مارادونا:« با من تماس گرفتند تا شعله آتش را خاموش کنند، چرا که حذف از رقابتهای جام جهانی بسیار سخت و دردناک بود ولی پس از آن که زمان کافی و آرامش لازم برای کار کردن ایجاد شد،چنین چیزی اتفاق افتاد.

سرمربی سابق تیم ملی آرژانتین گفت:« دوره مربی گری من فقط یک سال و نیم به طول انجامید. کوتاه ترین دوره در 35 سال اخیر زندگی من.البته باید اعتراف کنم که من هم اشتباهاتی را مرتکب شدم.من از مردمم دفاع می کنم و تغییر نمی کنم، چون من وجدان اخلاقی دارم، چیزی که خیلی ها از آن بی بهره اند.»
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:goal.com