مسئول برگزاری مسابقه پرسپولیس و تراکتورسازی تمارض مهاجم تیم میهمان را عامل تحریک تماشاگران تبریزی می‌داند...
 
یدالله سلیمانی مسئول برگزاری مسابقه پرسپولیس و تراکتورسازی در مورد اتفاق‌های رخ داده در این دیدار گفت: «بعد از قرائت قرآن طبق قانون عکاسان باید پشت دروازه‌ها مستقر شوند اما زمانی که آنها خواستند به سمت دروازه تراکتورسازی بروند با پرتاب سنگ و بطری از سوی تماشاگران تیم تراکتورسازی مواجه شدند و ما هم مجبور شدیم برخلاف قانون عکاسان را جلوی تابلوهای تبلیغاتی مستقر کنیم.»
او ادامه داد: «این کار از نظر قانونی صحیح نیست زیرا صاحب آگهی پول داده تا تبلیغش دیده شود اما از طرفی عکاس‌ها در خطر بودند و من می‌خواستم بازی را سریع‌تر شروع کنم تا پرتاب اشیا به میدان کمتر شود که همین طور هم شد. از مردم با فرهنگ آذری زبان بیش از این انتظار داریم. آنها نباید چنین حرکاتی را به نمایش بگذارند. دیروز جو ورزشگاه اصلا خوب نبود و فوتبال روز خوبی را سپری نکرد.»
مسئول برگزاری مسابقه با اشاره به حضور تماشاگران تبریزی از ساعات اولیه روز در جلوی ورزشگاه آزادی عنوان کرد: «به همین دلیل ماموران انتظامی آنها را به ورزشگاه راه دادند. با اینکه ساعت آغاز مسابقه 19:40 بود اما من از ساعت 15:30 در ورزشگاه بودم و از همان ساعات نیز می‌دیدم که به سمت ماموران برگزاری مسابقه بطری پرتاب می‌شود.»
سلیمانی در مورد اینکه چرا با توجه به تشنج روی سکوها اجازه برگزاری مسابقه را داده است گفت: «اگر بخواهیم قوانین و مقررات را مو به مو در ایران اجرا کنیم هیچ بازی در ایران برگزار نمی‌شود. چه زمانی که داور بودم چه اکنون که به عنوان نماینده فدراسیون و مسئول برگزاری مسابقه کار می‌کنم نمی‌توان قوانین را مو به مو اجرا کرد. اگر بازی را برگزار نمی‌کردیم تماشاگران تیم میهمان بیشتر تحریک می‌شدند و مسایل حادتر می‌شد. با شروع مسابقه این مسئله کمتر شد.»
وی افزود: «متاسفانه رسول خطیبی با تمارضی که انجام داد تماشاگران را تحریک کرد و باعث سنگ‌پرانی و فحاشی تماشاگران تبریزی شد در حالی که هیچ خطای پنالتی در آن صحنه بر روی این بازیکن رخ نداده بود.»
سلیمانی در مورد اینکه مقصر این اتفاق‌ها را تماشاگران پرسپولیس می‌داند یا تراکتورسازی گفت: «متاسفانه جلسه هماهنگی پیش از مسابقه طول کشید و صحنه‌ای که فراز کمالوند سرمربی تیم میهمان می‌گفت که در هنگام گرم کردن بازیکنانش به سمت آنها بطری پرتاب شده را ندیدم. البته اگر چه طرفداران پرسپولیس نیز در دقایقی از مسابقه شعارهای زشتی سر دادند اما اعمال آنها در مقایسه با حرکت تماشاگران تیم میهمان قابل اعتنا نبود. آنها نباید رفتاری انجام دهند که کل آذربایجان را زیر سؤال ببرند. ممکن است در بین تماشاگران افرادی هم نفوذ کنند و قشر جوان تماشاگران را بخواهند تحریک کنند. من زمانی که آن صحنه‌ها را دیدم وحشت کردم. ضلع جنوبی ورزشگاه آزادی مملو از بطری، ساندیس و سنگ شده بود.»
وی با اشاره به قوانین مسابقات گفت: «پیش از مسابقه به سرپرست تراکتورسازی گفتیم که از لیدرهای تیمش بخواهد آرامش را حفظ کنند زیرا عواقب رفتار تماشاگران منتسب به یک باشگاه به آن باشگاه مربوط می‌شود و قانون، گفتن اینکه تماشاگران خودجوش هستند را نمی‌پذیرد. به هر حال تماشاگران دو تیم در این مسابقه رفتار خوبی نداشتند و پرسپولیسی‌ها نیز مقابله به مثل کردند. در مجموع روز خوبی برای فوتبال نبود.»
 
 
گردآوری: گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع: hurrahsport.com