مربی تیم اعلام کرده تیمش پر از بازیکنان تکنیکی، سرعتی و فیزیکی است. این آخرین تورنمنت پارک جی سونگ با پیراهن تیم کره جنوبی خواهد بود......
 
چو کوانگ رائه، مربی تیم ملی کره جنوبی لیست 23 نفره تیمش برای حضور در جام ملت‌های آسیا را 4 روز پیش از آخرین روز مهلت اعلام کرد.

او اعلام کرده تیمش پر از بازیکنان تکنیکی، سرعتی و فیزیکی است.

چو در لیست تیمش پارک جی‌سونگ از منچستریونایتد را قرار داده. این آخرین تورنمنت پارک با پیراهن کره جنوبی است. او همچنین سون هئونگ مین، هافبک 18 ساله هامبورگ را هم دعوت کرده است.

چو می‌گوید: «برای این که پس از 51 سال سرانجام قهرمان آسیا شویم، سرعت فاکتوری کلیدی است. من بازیکنانی انتخاب کردم که بتوانند با سرعت بالا هماهنگ باشدن و از نظر فیزیکی و تکنیکی هم آماده باشند.»

پارک از تیم خداحافظی می‌کند و سون می‌خواهد در اولین بازی‌هایش در تیم ملی اثرگذار باشد. چو می‌گوید: «او در استفاده از فضاهای حریفان خیلی خوب است و قدرت شوت‌زنی خوبی هم دارد. هرچند جوان است، اما مهارت‌های خیلی خوبی دارد.»

سون در این فصل هفت بار بازی کرده و سه گل زده است. چو ادامه می‌دهد: «او شایسته بازی در قطر است و با حضور دیگر بازیکنان تیمی سریع خواهیم ساخت.»

چو گفت که تیم فعلی ترکیبی از لژیونرها و بازیکنان لیگ داخلی است. میانگین سنی تیم 25 است که از میانگین سنی 27.5 سال در جام جهانی کمتر است.

لی یونگ پیو از الهلال بیشترین بازی ملی را در تیم فعلی دارد. او 120 بار برای تیم ملی کره جنوبی بازی کرده و در سن 33 سالگی پیرترین بازیکن تیم هم به شمار می‌رود.

چو یونگ هیونگ از الریان و لی جونگ سو از السد که هر دو در قطر بازی می‌کنند، باید در کنار لژیونرهای دیگری مانند چا دو ری از سلتیک، کواک تائه هوی از کیوتو سانگای ژاپن و بازیکنان حاضر در لیگ کره به میدان بروند.

کره جنوبی در گروه C با استرالیا، بحرین و هند هم‌گروه است.

لیست این تیم به این ترتیب است:

دروازه‌بان‌ها: جونگ سونگ ریونگ (سئونگنام)، کیم یونگ دائه (اف‌سی سئول)، کیم جین هیون (سرزو اوزاکا)

مدافعان: کواک تائه هویی (کیوتو)، لی جونگ سو (السد)، چو یونگ هیونگ (الریان)، هوانگ جائه وون (سوون)، لی یونگ پیو (الهلال)، چویی هیو جین (سانگمو)، چا دو ری (سلتیک)، لی یونگ رائه (سوون)

هافبک‌ها: یون بیتگارام (گیئونگنام)، کو جا چول (ججو)، پارک جی‌سونگ (منچستریونایتد)، کی سونگ یئونگ (سلتیک)، لی چونگ یونگ (بولتون)، کیم بو کیونگ (سرزو)، یئوم کی هون (سوون)، سون هئونگ مین (هامبورگ)

مهاجمان: پارک چو یونگ (موناکو)، جی دانگ وون (چونام)، یو بیونگ سو (اینچئون)، کیم شین ووک (اولسان).
 
 
 
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع:  goal.com