ژلکو مياچ در سال 1998 به مدت 5 ماه همراه ايويچ در تيم ملی ايران کار کرد. او تا دو ماه قبل دستيار استانکو در تيم هايدوک اشپيلت کرواسي بود....
 

ژلکو میاچ مربی کرووات در روزهای آینده به عنوان دستیار علی دایی در پرسپولیس مشغول کار می شود تا بار فنی نیمکت این تیم بالاتر برود. یکی از انتقاداتی که از دایی می شود این است که او دستیاران سطح بالایی ندارد که در لحظات حساس بازی به او در تغییر تاکتیک و تعویض ها کمک کنند و اکنون میاچ برای کمک به دایی راهی تهران خواهد شد.

ژلکو میاچ متولد 13 ژانویه 1954 در شهر اشپیلت است که مربیانی همچون استانکو، لوکا بوناچیچ و بگوویچ از این منطقه کرواسی در ایران فعالیت کرده اند. میاچ بازیکن سابق تیم های ریه کا و هایدوک اشپیلت در کرواسی بوده و در فاصله سال های 1972 تا 1981 برای این تیم ها بازی کرد و در مجموع 115 بازی در لیگ یوگسلاوی 16 گل نیز زد. او با 5 گل زده سومین گلزن برتر تاریخ باشگاه هایدوک در لیگ قهرمانان اروپا به شمار می رود. میاچ  فوتبالش را در تیم های دسته دومی تولون، آوینگون، ایسترس  فرانسه ادامه داد و آخرین سال فوتبالش را نیز در تیم کاستل دی سانگرو ایتالیا سپری کرد و در سال 1988 خداحافظی کرد و وارد عرصه مربیگری شد.



میاچ در مدت 20 سال دوران مربیگری اش بیشتر اوقات دستیار بوده و با مربیان بزرگی چون تومیسلاو ایویچ کار کرده است. ا و در تیم هایدوک اشیپلت کمک مربیانی چون استانکو و لوکا بوده است. در سال 1998 به همراه ایویچ به ایران آمد و حدود 5 ماهی در تیم ملی ایران کار کرد و از این نظر با فضای فوتبال ایران آشنایی دارد. میاچ بعد از تیم ملی ایران به همراه ایویچ به استاندارد لیژ بلژیک رفت و بعد از کناره گیری ایویچ در سال 1999 سرمربی این تیم شد. این مربی کروات در مدت 3 ماه و نیم هدایت تیم استاندارد که رضا ترابیان بازیکن ایرانی را در اختیار داشت، 7 برد  در لیگ و 2 برد در جام حذفی بدست آورد و کارنامه خوبی بر جای گذاشت اما در اواخر سال 1999 جایش را به مربی دیگری داد.

 

ژلکو میاچ در فاصله سال های 2005 تا 2007 دستیار لوکا پرازویچ در تیم ملی بحرین بود و در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2006 تا یکی قدمی حضور در جام نیز پیش رفتند. او بعد از اخراج لوکا به کرواسی بازگشت و در تیم دینامو زاگرب مشغول کار شد. میاچ تا همین ماه قبل دستیار استانکو در تیم هایدوک اشپیلت بود و با این تیم در لیگ اروپا حاضر شد. بعد از اخراج استانکو، میاچ نیز به فعالیت خود در این تیم پایان داد.

در سال 87 و دوره مربیگری افشین پیروانی نیز صحبتهایی مبنی بر حضور میاچ در پرسپولیس به گوش می رسید که به دلیل قرارداد این مربی با باشگاه دینامو زاگرب حضورش در ایران منتفی شد.
 
 
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع:  football3.ir