آندرس اينيستا ادامه‌ی راه پپ گوارديولا در زمينه‌ی مربيگری را بزرگ‌ترين هدفش پس از بازنشستگی از فوتبال دانست....
  
آندرس اینیستا سال پرباری را از لحاظ فوتبالی پشت سر گذاشت. هافبك خلاق تیم فوتبال بارسلونا به همراه تیم ملی اسپانیا قهرمان جام جهانی شد و اینیستا در فینال این رقابت‌ها مقابل هلند حساس ترین گل زندگی‌اش را در بازی‌های ملی به ثمر رساند.

اینیستا در عرصه‌ی باشگاهی هم موفق بود و به همراه بارسلونا به مقام قهرمانی رسید تا یكی از گزینه‌های اصلی دریافت توپ طلای جهان در سال 2010 باشد.

اینیستا درباره‌ی ادامه‌ی فعالیتش پس از بازنشستگی گفت: «دوست دارم تا پایان در بارسلونا بمانم و پس از بازنشستگی هم به فعالیتم ادامه دهم. حتی اگر به تمرین دادن بازیكنان مشغول شوم و یا در هر قسمت دیگری كه به من نیاز است، كار كنم برایم اهمیتی ندارم. فقط دوست دارم پس از بازنشستگی به حضورم در بارسلونا ادامه دهم. البته اگر بتوانم مانند گواردیولا كار كنم كه فوق العاده خواهد بود. جانشینی گواردیولا روی نیمكت بارسلونا فوق العاده است.»

اینیستا درباره‌ی گلی كه در فینال جام جهانی مقابل هلند به ثمر رساند گفت: «در دنیای فوتبال گل‌هایی وجود دارد كه زندگی یك بازیكن را به طور كلی عوض می كند. گل زدن در فینال جام جهانی هم یكی از این اتفاق‌ها است، اما از لحاظ شخصی تفاوتی برایم ندارد و می خواهم بدون غرور و تكبر به كارم ادامه دهم.»

هافبك ملی پوش تیم ملی اسپانیا درپایان گل به چلسی در نیمه‌ی نهایی لیگ قهرمانان اروپا در دقیقه‌ی 93 را بهترین لحظه‌ی زندگی‌اش دانست و گفت: «بهترین خاطره و لحظه‌ای كه در ذهن دارم گلی است كه در نیمه نهایی لیگ قهرمانان مقابل چلسی به ثمر رساندم و باعث شد بارسلونا به فینال رم در سال 2009 راه پیدا كند.»

آندرس اینیستا به همراه دو هم تیمی‌اش، ژاوی و مسی در فهرست نهایی نامزدهای دریافت توپ طلای جهان در سال 2010 قرار گرفته است. بهترین بازیكن جهان روز 20 دی با رای سرمربیان و كاپیتان‌های تیم‌های ملی فوتبال انتخاب و معرفی خواهد شد.

 
   
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع:isna.ir