مديرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان گفت: مسائل رخ داده در ديدار با مس كرمان صرفاً ورزشی است و به نمايندگان مجلس ارتباطی ندارد....
 
 اصغر دلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص موضوعات مختلفی از جمله ورود نمایندگان مجلس به مسائل فوتبالی، برگزاری بازی مجدد تیم‌های ذوب‌آهن و مس كرمان، تغییرات در هیأت مدیره و ... صحبت كرده است كه متن این مصاحبه را در زیر می‌خوانید:

* ورود و اظهار نظر نمایندگان مجلس در خصوص اتفاقات اخیر فوتبال ایران به ویژه دیدار ذوب‌‌آهن و مس را چگونه ارزیابی می‌كنید؟
متاسفانه اخیراً بحث‌های سیاسی وارد فوتبال شده و برخی‌ها رئیس سازمان تربیت بدنی را مقصر می‌دانند. از روز اول كه بحث نمایندگان مجلس مطرح شد خیلی از دوستان گفتند كه ما هم از این موضوع استفاده كنیم، اما من اعتقادی به این امر ندارم.
مشكلات پیش‌آمده صرفاً ورزشی است و اگر اشتباهی هم رخ داده فقط در ورزش و داوری بوده كه تصمیم‌گیرنده این امر سازمان لیگ است نه مقامات بالاتر از آن و هر تصمیمی كه توسط سازمان لیگ اتخاذ شود مسئولان ذوب‌آهن و مس باید تمكین كنند.
نباید كار به مقامات بالاتر ارجاع داده شود چون شأن نمایندگان مجلس بالاتر از این حرف‌ها است كه بخواهند در مورد صحنه‌های داوری و فوتبال اظهار نظر كنند؛ در غیر این صورت شأن نمایندگان و سازمان لیگ فوتبال ایران زیر سوال خواهد رفت.
سازمان لیگ مرجع تصمیم‌گیری است و باز كردن پای مسئولان غیر ورزشی به این موضوع امری نادرست است. البته نمایندگان اصفهان هم آمادگی دارند از تیم شهر خود حمایت كنند و پا به این ماجرا بگذارند، اما در مجموع ما اعتقاد داریم حقی در دیدار ذوب‌آهن و مس كرمان از كسی ضایع نشده است كه در این خصوص تصمیم‌گیری شود، چون اصلاً پنالتی در كار نبوده كه قرار باید تكرار یا تصمیم دیگری اتخاذ شود.

*پس معتقدید اظهارنظرهای غیر ورزشی‌ها برای ما دردسرساز می‌شود؟
وقتی مسئولان غیر ورزشی از بیرون در خصوص اتفاقات مختلف اظهار نظر می‌كنند و این صحبت‌ها به گوش دشمنان برسد قطعاً آنها از این موضوع سوءاستفاده خواهند كرد، در حالی كه اشتباه در ورزش و فوتبال طبیعی است و سازمان لیگ هر تصمیمی كه بگیرد همه باید تمكین كنند. نباید فراموش كنیم كه مباحث ورود سیاسیون به ورزش عامل تعلیق فوتبال ما شد و همین حالا دشمنان ما در كمیل هستند كه با مشاهده چنین رفتارهایی دوباره برای فوتبال ایران مشكلاتی را به وجود بیاورند و ما نباید سوژه را برای دشمنان فراهم كنیم.
اگر بنا به سروصدا كردن باشد حق ما است كه این كار را كنیم. اگر بخواهند تجدید نظر كنند تكلیف گل صحیح ما چه می‌شود؟ اگر این بازی تجدید شود تكلیف گل درست ما در این مسابقه چه خواهد شد؟ تاكنون هیچ كس به این موضوع توجه نكرده و همه این گل را نادیده می‌گیرند، اما وقتی تصمیم‌گیری شود ما پیگیر این داستان خواهیم بود.
چه ربطی به این آقایان و مقامات دارد كه در برخی از سایت‌ها اظهار نظر كرده و خواسته بودند كه رئیس سازمان تربیت بدنی پاسخگو باشد؟
ما در چند مورد قهرمانی را هم از دست داده‌ایم، اما این اتفاقی كه پیش‌ آمده یك موضوع تمام ورزشی است و باید در چهار دیواری سازمان لیگ ایران و نه بالاتر. ما حقی برای تیم مس متصور نیستیم، چون پنالتی كه برای آنها اعلام شد اصلاً خطا نبود. در صحنه‌ای كه داور پنالتی اعلام كرد، تمام كارشناسان نظر خود را اعلام كرده‌اند و گفتند كه در آن صحنه به هیچ‌وجه خطایی رخ نداد.

* مسی‌ها معتقد بودند تیم میزبان شرایط را به‌گونه‌ای رقم زد كه داور تحت تاثیر قرار گرفت، با این موضوع موافق هستید؟
من در ورزشگاه بودم و دیدم كه منصور ابراهیم‌زاده برای اینكه بازی آرام شود وارد زمین شد و بازیكنان خود را به آرامش دعوت كرد. تمام صحنه‌ها را چندین بار رسانه ملی نشان داد و همه دیدند كه ابراهیم‌زاده تنها برای آرام كردن بازیكنان ذوب‌آهن وارد میدان شده بود و معتقدم باید از وی تجلیل شود.
خلعتبری هم در پایان بازی برای جلوگیری از حمله به داور چند ضربه خورد و هیچ كس این صحنه‌ها را ندید و باید از این بازیكنان تقدیر شود. ما تابع سازمان لیگ هستیم و اعتقاد داریم این موضوعات نباید به مجلس شورای اسلامی و مقامات بالاتر از سازمان لیگ ارجاع داده شود، چون شأن ورزش ما زیر سوال می‌رود.

* بحث تغییرات در هیأت مدیره باشگاه ذوب‌آهن به كجا رسید؟
تغییر در هیأت مدیره یكی از حقوقی است كه رئیس مجمع باشگاه یعنی مدیرعامل كارخانه ذوب‌آهن دارد و در این خصوص صحبت‌هایی را هم با من انجام داده و نظراتی در خصوص تغییر دارد. وی معتقد است اعضای هیأت مدیره باید افرادی باشند كه در راستای اهداف مدیرعامل حركت كنند و به همین دلیل خواست با نظر من تغییرات ایجاد شود. اعضای كنونی باشگاه ذوب‌آهن باقدرت به كار خود ادامه خواهند داد و احتمال تغییر این افراد بسیار ضعیف است، اما اگر قرار باشد اتفاقی رخ دهد قطعاً با نظر من خواهد بود و باید اعلام كنم كه خودم هم یكی از اعضای اصلی هیأت مدیره هستم.

* در تعطیلات لیگ چه برنامه‌ای برای تیم خود دارید؟
اردوی داخل و خارج از كشور برای بازیكنان در نظر گرفته‌ایم كه همراه با چند بازی تداركاتی خواهد بود. با توجه به اینكه بازی‌های آسیایی ما با كشورهای عربی است، سعی‌ می‌كنیم در حوزه خلیج فارس اردویی را برپا كنیم.

* توقعات از تیم ذوب‌آهن بسیار بالا رفته، ارزیابی شما از این موضوع چیست؟
قبول دارم كه انتظارات تمام مردم بالا رفته است، ذوب‌آهنی كه سال گذشته به نظر بسیاری از كارشناسان اگر از گروه خود صعود می‌كرد كارنامه موفقی داشت، توانست تا دیدار پایانی پیش‌برود و امسال شرایط به گونه‌ای شده كه كمتر از قهرمانی‌ را كارنامه خوب برای باشگاه ما نمی‌دانند.
این موضوع مسئولیت ما را سنگین می‌كند، اما جای خوشحالی هم دارد چون توانستیم مجموعه باشگاه را به گونه‌ای رو به جلو حركت بدهیم كه انتظارات بالا رفته و بالا رفتن انتظارات نتیجه عملكرد موفق است. با تجربه بسیار مفیدی كه سال گذشته كسب كردیم در سال جاری بسیار پخته‌تر در رقابت‌های مختلف حاضر خواهیم شد تا افتخار سال گذشته را تكمیل كنیم.

* كادر فنی نفرات جدیدی را برای جذب اعلام كرده است؟
هنوز فهرستی را اعلام نكرده‌اند، اما قطعاً در ادامه راه كه مصادف با پایان لیگ ایران است سعی می‌كنیم ضمن حفظ تركیب اصلی، چند بازیكن را هم برای تقویت به تیم اضافه كنیم.

* برتری برابر استقلال چه تاثیری در روند حركتی شما داشت؟
پیروزی بر استقلال شرایط را هم از نظر روحی و هم از نظر جدولی برای ما بسیار خوب كرد و باعث شد با روحیه بالایی به تعطیلات برویم. به دلیل 2 نایب قهرمانی كه در كارنامه خود داریم آگاه شدیم كه نباید اشتباهات گذشته را تكرار كنیم.

*آیا طلسم قهرمانی ذوب‌آهن در لیگ برتر ایران امسال شكسته خواهد شد؟
سال گذشته اعلام كرده بودم كه هم قهرمانی در لیگ را می‌خواهیم، هم جام حذفی و هم لیگ قهرمانان آسیا. در لیگ ایران و آسیا موفق بودیم، اما جام حذفی بسیار به تیم ما ضربه زد چون تا مرحله نیمه‌نهایی پیش رفتیم و درآنجا با یك شكست از مسابقات كنار رفتیم. ناراحت كنار رفتن از جام حذفی نیستیم چون این جام برای ما هزینه دارد و بهتر شد كه در همین ابتدا از جام حذفی كنار رفتیم.
قبل از بازی برابر شهرداری یاسوج در جام حذفی خودم به طور رسمی به كادر فنی اعلام كردم كه نظر خاصی به رقابت‌های جام حذفی نداریم و اگر قرار است حذف شویم بهتر است كه در همان قدم اول حذف شویم و این اتفاق ناخوشایندی نبود چون برای این كار هدف‌گذاری كرده‌ایم و می خواهیم امسال طلسم قهرمانی در لیگ برتر را بشكنیم.
 
 
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع:  farsnews.com