تصميم گرفته ام اگر پس از تعطيلات و در هفته‌های پيش رو اين جريان بازهم ادامه پيدا كرد، نه تنها به داوری اعتراض كنم كه حتی اين آمادگی را در خودم به وجود بياورم كه تيمم را از زمين مسابقه بيرون بكشم.....
می‌گویند مجید جلالی بعد از هر برد از توانایی‌های فنی بالای تیمش حرف می‌زند و با ثبت هر شكست از ناپاكی و نا داوری به زمین و زمان شكایت می‌برد. اتفاقی كه این بارهم پس از شكست ناباورانه فولاد خوزستان برابر سپاهان افتاد و سرمربی آرام این تیم را به یك مرد عصبی تبدیل كرد. جلالی با وجود سپری شدن بیش از 48 ساعت از زمان برگزاری این مسابقه همچنان از اتفاقی كه برای تیمش افتاده به شدت عصبی و ناراحت است و با لحنی متفاوت نسبت به آنچه از او سراغ داریم صحبت می‌كند...

دلیل این ماجرا كه شما بعد از هر شكستی تیم داوری را مقصر اصلی قلمداد می‌كنید چیست؟ این موضوعی است كه انتقادات بسیاری را علیه شما به وجود آورده است.

اصلا اینطور نیست. من نسبت به یك جریان معترضم. جریانی كه یك بار با آب بستن به زمین، یك بار با فرستادن مامور به باشگاه برای تخریب كادرفنی، یك بار با قراردادن افرادی در میان تماشاگران كه از اول تا آخر بازی به من فحش بدهند و راهكارهای كثیف دیگری كه نمی‌توانم در مورد آن صحبت كنم در برابر موفقیت یك تیم شهرستانی می‌ایستند.

آیا این جریان وقتی شما بازی های‌تان را می‌برید وجود ندارند كه تلاش می‌كنید بعد از هر پیروزی از نتیجه دادن ایده های‌تان بگویید و بعد از شكست از بد بودن داوران؟

من كی بعد از پیروزی آن را به خودم منتسب كرده‌ام؟ اصلا شما درست می‌گویید، مشكل منم. من كه زندگی ام را گذاشته ام كنار و آمده ام یك گوشه تا به فوتبال این مملكت خدمت كنم. انواع و اقسام تاكتیك‌های پیچیده و مدرن را در این تیم پیاده می‌كنیم اما یك تیم می‌آید و با یك اوت دستی توپ را وارد دروازه ما می‌كند. یكی نیست بگوید خب آدم عاقل، بیكاری كه دوست داری این همه زجر بكشی؟ اول هر فصل تو هم برو یك اوت انداز بخر و خیالت را راحت كن. شما درست می‌گویید. مشكل خودمم.

از نظر شما مربی تیمی كه تا دقیقه 92 از حریفش پیش بوده، در شكست آن تقصیری ندارد؟

چرا، واقعا قبول دارم كه خودم هم صد در صد مقصر بوده ام اما این منصفانه نیست كه دروازه تیم من با گل خطا باز شود و بازی به تساوی برسد اما كار به همین جا هم ختم نشود و در شرایطی كه وقت‌های تلف شده هم به پایان رسیده، تیم من گل سوم را هم دریافت كند. مطمئن باشید من تا آخر پیگیر این ماجرا خواهم بود. باشگاه از داور این مسابقه شكایت خواهد كرد و این ادعا را هم داریم كه مسابقه باید تكرار شود. چون تخطی از قانون صورت گرفته.

تخطی از كدام قانون؟!

پنج دقیقه وقت تلف شده برای این مسابقه گرفته شده كه ما بر سر همین زمان هم بحث داریم اما گلی كه ما خوردیم پس از پایان این زمان بوده كه بر اساس قانون این گل باطل است و بازی باید تكرار شود.

خب در همان وقت‌هایی كه شما می‌گویید یك گل زده شده و مصدومیت‌هایی هم به وجود آمده است. مگر این‌طور نیست كه خود وقت‌های تلف شده هم وقت تلف شده دارند؟

ما شكایت می‌كنیم و تا آخر هم پیگیر این ماجرا خواهیم بود. تكلیف این سوال‌های شما هم بعد از این ماجرا مشخص می‌شود.

گل‌هایی كه شما دریافت كردید زمانی به ثمر رسید كه رضا نوروزی و باكاری دیاكیته را از زمین بیرون كشیدید. اقدامی كه باعث شد مدافعان سپاهان آزاد شوند، یكی از آنها گل دوم را بزند و فشار وحشتناكی روی دروازه شما به وجود بیاید.

گفتم كه قبول دارم در این بازی اشتباهاتی داشته ام اما اینهایی كه می‌گویید دلایلی دارد كه باید نزدیك با تیم باشید تا دلایلش را متوجه شوید. نوروزی و دیاكیته خسته بودند و كارایی لازم را نداشتند. چنین بازیكنانی باید حتما از زمین خارج شوند.

بعد از بازی هم كه برای یك بار دیگر وارد زمین شدید. به نظر می‌رسد آرام آرام در حال مواجه شدن با یك مجید جلالی تازه هستیم.

بعد از هر بازی بازیكنانم و همینطور اطرافیان تیم همیشه من را مقصر اتفاقاتی كه برایمان می‌افتد می‌دانند. به من می‌گویند كه شما چون آرام هستی و به حق خوری‌هایی كه علیه تیم ما انجام می‌شود واكنشی نشان نمی‌دهی، هر هفته یك ماجرای تازه برای ما به‌وجود می‌آورند. به همین دلیل هم هست كه تصمیم گرفته ام به آدم دیگری تبدیل شوم. می‌خواهم اعتراض كنم و اگر حقی وجود دارد، آن را بگیرم. نمی‌دانید سپاهانی‌ها بین دو نیمه چه كارهایی انجام دادند. نیمه اول یك نیمه كاملا بدون حاشیه و آرام بود اما آنها دسته جمعی سر داور ریختند و این اتفاق آن قدر تاثیرگذار بود كه جریان قضاوت در نیمه دوم كاملا وارونه شد. به همین دلیل تصمیم گرفته ام اگر پس از تعطیلات و در هفته‌های پیش رو این جریان بازهم ادامه پیدا كرد، نه تنها به داوری اعتراض كنم كه حتی این آمادگی را در خودم به وجود بیاورم كه تیمم را از زمین مسابقه بیرون بكشم، چون دیگر كاملا به این نتیجه رسیده ام كسانی در این فوتبال موفق تر هستند كه بیشتر شلوغ كاری می‌كنند.

در كنفرانس مطبوعاتی پس از همین بازی مقابل سپاهان ناراحتی بیش از حدی داشتید و بازهم از رازهای مگو گفتید. گفتید نمی‌توانید بگویید این فوتبال چقدر كثیف است.

چیزی كه آن روز گفتم هنوز هم قابل بیان نیست. اگر بود، همان موقع می‌گفتم اما تردید نكنید ما به عنوان كسانی كه كاملا در بطن فوتبال قرار داریم چیزهایی را می‌بینیم كه واقعا آزارمان می‌دهد. گناه من این بوده كه بازیكن خارجی كه قرار بوده با 500 میلیون تومان به فولاد بیاید را با 140‌میلیون تومان به تیمم اضافه كرده ام. گناهم این بوده كه كاری كردم یك دلال راضی شود بازیكن 800 میلیونی‌اش را با 100 میلیون به ما بدهد و من در نهایت با همان 100 میلیون هم آن بازیكن را برنداشتم. اینها فقط بخشی از ماجراست كه می‌شود بیانش كرد اما ماجرا خیلی پیچیده تر از چیزی است كه به نظر می‌رسد.





 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع:  goal.com