سایت فیفا در گزارشی نقل قول‌های جالب اهالی فوتبال در سال 2010 را منتشر كرد....
 
 نقل قول‌های مربیان و بازیكنان فوتبال كه در سال 2010 مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته بود به ابتكار سایت فیفا در كنار هم قرار گرفت تا خوانندگان نقل قول‌های جالب توجه و بعضا جنجالی اهالی فوتبال در سال 2010 را بار دیگر مرور كنند. 

ماسیمو موراتی رییس باشگاه اینتر 

رفتار مورینیو در قبال اینتر مانند مردی بود كه به همسرش خیانت می‌كند، اما در عین حال به او علاقه دارد و نمی‌تواند اعتراف كند و سرانجام خودش را از پنجره به بیرون پرتاب می‌كند! 

اسلاون بیلیچ، مربی تیم ملی كرواسی 

چند روز پیش به پیتزافروشی رفتم و یكی از دوستانم را كه چندین سال ندیده بودم در آنجا ملاقات كردم كه به عنوان پیك موتوری فعالیت می‌كند. وقتی من را دید شروع به اظهار نارضایتی و شكایت از كارش كرد و از من درخواست كرد اگر می‌توانم شغل جدیدی برای او پیدا كنم. او گفت كه تحمل فشار كار را ندارد و نمی تواند ظرف 30 دقیقه غذا را به مقصد برساند. به عقیده‌ی او رد شدن از چراغ قرمز و دردسر روبرو شدن با پلیس و دیر رسیدن فشار زیادی داشت. در این لحظه بود كه احساس كردم انسان می‌تواند چقدر خوش شانس باشد كه شغل كم فشاری مانند مربیگری دارد!

ببه، هافبک تیم فوتبال منچستریونایتد 

وقتی به ماجرای انتقالم به منچستریونایتد فكر می‌كنم، شب‌های زیادی را به یاد می آورم كه در خیابان می خوابیدم. فكر می كنم داستان زندگی من نسخه‌ی ورزشی سیندرلا باشد. فوتبال می‌تواند زندگی انسان‌ها را عوض كند. 


مائورو زاراته، بازیكن لاتزیو 

فكر می كنم هرگز سبك بازی‌ام را عوض نكرده‌ام. درست است كه قبلا اصلا پاس نمی دادم،‌اما این مسأله تغییر نكرده و الان هم پاس نمی‌دهم! 

ژوزه مورینیو، سرمربی تیم فوتبال رئال مادرید 

من مربی فوتبال هستم نه هری پاتر. هری پاتر جادویی است اما در دنیای فوتبال جادویی وجود ندارد. جادو مربوط به افسانه می‌شود و فوتبال یک پدیده‌ی حقیقی است.

دانیل آلوز، بازیكن تیم فوتبال بارسلونا 

اگر پپ گواردیولا به من بگوید كه از طبقه‌ سوم ورزشگاه خودم را به پایین پرتاب كنم، با خودم فكر می‌كنم حتما چیز خوبی پایین وجود دارد و انتظار من را می‌كشد. 

سرجیو ماركاریان، سرمربی تیم ملی فوتبال پرو 

10سال سختی را در زندگی تحمل كردم. مجبور شدم خودروی مرسدس بنزم را بفروشم و سوار اتوبوس شوم. 

روبرتو دی ماتئو، سرمربی تیم فوتبال وست برومویچ 

مربی مانند یک كشاورز است. یک مربی باید تلاش كند تا جایی كه می تواند انبارش را برای زمستان طولانی كه در پیش رو دارد پر كند. ما هم دقیقا همین كار را در تیم انجام می‌دهیم. 

روبن دلارد، بازیكن سابق تیم فوتبال رئال مادرید 

با مشكل قلبی كه دارم مجبورم از فوتبال كناره‌گیری كنم،‌ اما همین قلب بیمارم همیشه برای رئال مادرید می‌تپد. 

هری ردنپ، سرمربی تیم فوتبال تاتنهام 

گرت بیل در دیدار مقابل اینتر مهارنشدنی بود و در مقابل بازیكنی مانند "مایكن" بازی می‌كرد كه به عقیده‌ بسیار از كارشناسان بهترین مدافع راست فوتبال جهان است. این مسأله مانند این است كه یک بوكسور همه‌ی حریفانش را ناک اوت می‌كند اما كارش وقتی به چشم می‌آید كه حریف قدرتمندی را شكست دهد. بیل این كار را انجام داد. 

فردریكو ماچتی، بازیكن محروم تیم فوتبال كالیاری 

یک روز صبح در خیابان راه می‌رفتم. بچه‌هایی كه به مدرسه می‌رفتند برایم دست تكان دادند و پیرمردی فریاد زد ما همه از تو حمایت می‌كنیم. راكی را به یاد دارید كه چگونه با بچه‌ها تمرین می‌كرد؟ در این لحظه درست احساس مانند او داشتم.
   
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع:  aftabnews.ir