سه ایرانی دیگر در مسابقات قهرمانی کشور آذربایجان صاحب مدال‌های طلا و نقره شدند....
 
به نظر می‌رسد باید از این پس حضور کشتی‌گیران ایرانی در آذربایجان را اتفاقی عادی تلقی کرد و به اعتقاد رئیس فدراسیون کشتی که سال قبل حضور سامان طهماسبی در تیم ملی آذربایجان را صادر کردن کشتی‌گیر نامید و آن را بدون اشکال دانست، باید شاهد بالا رفتن صادرات کشتی‌گیران و سرمایه های ایرانی بود!

پس از این که محمدرضا آذرشکیب در مسابقات وزن 120 کشتی آزاد آذربایجان دوبنده آذربایجان پوشید و قهرمان شد، سامان طهماسبی در وزن 84 کیلوگرم و قاسم رضایی در وزن 96 کیلوگرم فرنگی نیز بر سکوی نخست ایستادند و بشیر باباجان زاده در سنگین وزن فرنگی دوم شد.

طهماسبی دارنده دو مدال برنز جهان است که در مسابقات جهانی امسال دوبنده تیم ملی آذربایجان را پوشید اما قاسم رضایی و بشیر باباجان‌زاده برای اولین بار است در مسابقات کشوری آذربایجان کشتی می‌گیرند.

رضایی در سال 2007 مدال برنز جهان را بر سینه زد و در المپیک پکن هم ملی‌پوش ایران بود.

بشیر باباجان‌زاده نیز کشتی‌گیری 21 ساله از مازندران است که تا به حال یک نقره و یک برنز جوانان جهان و سه طلای جوانان و نوجوانان آسیا را در کارنامه افتخاراتش دارد و از کشتی‌گیران آینده دار ایران محسوب می‌شود.

حال باید دید آیا فدراسیون کشتی همچنان به صادر کردن کشتی‌گیر اعتقاد دارد یا این‌که از کوچ کردن سرمایه‌های کشتی ایران جلوگیری خواهد کرد.

سال قبل گفته شد که طهماسبی تنها برای جوایز دلاری این مسابقات به آذربایجان رفته و قصد اختیار کردن ملیت آذربایجانی ندارد اما در مسابقات جهانی 2010 مسکو خلاف این گفته ثابت شد. حال باید دید سرنوشت سه سرمایه دیگر کشتی ایران چگونه رقم می‌خورد و آیا مهاجرت کشتی‌گیران ادامه دارد؟

رده ‌بندی سه وزنی که کشتی گیرانی در مسابقات قهرمانی آذربایجان صاحب مدال شدند به ترتیب زیر است:

84 کیلوگرم: 1- سامان طهماسبی 2- شهریار ممدوف 3- رومن کامادادزه و علم الدین عبدالله‌یف

96 کیلوگرم: 1- قاسم رضایی 2- شالوا گادابادزه 3- رامیک عباس اف و سعید شوکورزاده

120 کیلوگرم: 1- رادومیر پتروویچ 2- بشیر باباجان زاده 3- شورژایف و ماکسیم پروخوروف

  
 
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع:  khabaronline.ir